Teardrop Skrevet 18. februar 2021 #1 Del Skrevet 18. februar 2021 Noen som har prøvd matkasse levert på døra? Tenker på mat for 2 voksne. Hva synes dere? om mengde, pris og sammensetninger? Var det nok mat til å bli mett, selv for en voksen kar med fysisk jobb? Var prisen grei mtp hva man får eller er det billigere å handle det selv på kiwi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Del Skrevet 18. februar 2021 Har brukt Adams matkasse endel - og vært veldig fornøyd. Det største plusset er å slippe planleggingen og handlingen, og man får varierte og gode middager. Det har stort sett vært nok mat i kassen for 2 personer til 2 voksne og 1 småspist barn hos oss. Det er helt klart dyrere med matkasse enn å kjøpe selv fra Kiwi, men det har vært verdt det synes vi, i perioder med dårlig tid og inspirasjon. De har jo som regel introduksjonstilbud i de fleste matkasser, så dere kan jo bare teste en kasse og se om det passer for dere?☺️ Anonymkode: 0de7b...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Del Skrevet 20. februar 2021 Jeg har prøvd forskjellige matkasser. Min erfaring er at de matkassene der du kan velde middagsrettene selv er de beste. Ellers blir det fort noen retter som ikke blir spist fordi det ikke frister, ikke liker det noe særlig, har kresne barn osv., og man kjøper heller noe annet på butikken. Jeg er litt sær på kjøtt, og liker best biff fra slakteren eller ferskvaredisk, karbonadedeig og kyllingfilet uten mye fett og synlig blodslintrer. Det krasjer litt med den type kjøtt jeg har fått fra matkassene. Det er ikke dårlig altså, det er bare ofte ikke slik jeg liker det aller best. Det aller mest positive med matkasser er jo at man slipper å tenke på hva man skal ha til middag selv, enkle oppskrifter følger med og mange sparer penger på det (jeg tror ikke jeg gjorde det, altså). Anonymkode: 79e18...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 23. februar 2021 #4 Del Skrevet 23. februar 2021 Jeg har hatt det inni mellom, men jeg har ikke blitt helt frelst. Ofte så synes jeg det skaper mye oppvask og tar lengre tid fordi det blir så mange trinn på mange av rettene. Sånn f.eks så til fredagstacoen skal man lage egen salsa med småkutting av chili, mango, rødløk og tomater. Tar jo fort 15 minutter ekstra. Men jeg likte bedre når vi var 2 enn nå som vi har fått barn i tillegg, for det var mye mat til 2, men jeg synes det er lite mat til 4 (da har jeg oppgradert kassen til 3-4 altså). Virker på meg som om tilbehøret er like mye om det er 2 eller 4. Men som avveksling av og til, synes jeg det fungerer topp, men jeg hadde ikke orket å ha det jevnlig. Jeg hadde det jevnlig i en periode, og det var mange retter som sirkulerte og hvis det ikke var favoritten, ble man jo litt lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. februar 2021 #5 Del Skrevet 23. februar 2021 Vi har prøvd innimellom når det har vært tilbud og vi er litt matlei og har trengt litt avveksling. Nå er vi fem i familien da, men matkasser til fire personer har alltid vært mer enn nok for oss. Jeg synes prisen uten rabatter er for høy til at det er verdt å bruke det over tid. Maten er ganske god, og en håndfull retter har vi faktisk fortsatt å lage på egen hånd, men den er ikke så god at vi har falt for konseptet eller føler at det er verdt prisen. Hvis man vil slippe å finne meny og handle selv er det billigere og nesten like kjapt å bruke kolonial.no. Der kan man bla gjennom oppskrifter og enkelt klikke på en knapp for å få alle ingrediensene til oppskriften lagt i handlekurven, men å handle selv er selvsagt det aller billigste. I og med at man spiser flere måltider enn middag slipper man jo ikke unna å dra på butikken selv uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ada@ Skrevet 24. februar 2021 #6 Del Skrevet 24. februar 2021 Vi har matkasse fra nettmat og er veldig fornøyd. Velger retter selv og har 3 middager i uken (periodevis). Blir store og gode porsjoner av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Del Skrevet 24. februar 2021 Teardrop skrev (På 18.2.2021 den 2.02): Noen som har prøvd matkasse levert på døra? Tenker på mat for 2 voksne. Hva synes dere? om mengde, pris og sammensetninger? Var det nok mat til å bli mett, selv for en voksen kar med fysisk jobb? Var prisen grei mtp hva man får eller er det billigere å handle det selv på kiwi? Har prøvd godt levert. Har ikke gode erfaringer. I første kasse var så å si alt av grønnsakene råtne. Jeg hadde løk selv i kjøleskapet som var flere uker gammel, men enda fin i formen 😳 fikk meg til å lure på hvordan og hvor lenge de har varer lagret 😳 Fikk og mat som gikk ut på dato samme dag jeg fikk kassen, oppdaget dette midt i uka og måtte bare kaste maten som da var dårlig. Burde jo sjekket, men antar faktisk at maten jeg får skal holde seg ut de 5 dagene man bestiller mat til. Selve matmengden, det varierte, men noen av rettene hadde ikke hatt nok mat til 2 voksne som har en god porsjon. Jeg er singel, og spiser lite og fikk 2 middager ut av noe, men fikk og 4 middager ut av andre retter - stor variasjon i porsjonene. Pris: jeg kjøpte når jeg fikk tilbud på de første 2 kassene. Uten tilbud er det alt for dyrt. Selv om man slipper å planlegge og handle, så er det ikke verd prisen og de dårlige varene. Må også i butikken uansett for andre varer som melk og brød. Får mye mer ut av samme pris på en butikk 😄 Anonymkode: 5d4f4...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg vant ei kasse, og likte det ikke. Relativt kjedelige retter og lite grønnsaker. Vi spiser vanligvis mye grønnsaker, 500g om dagen er jo anbefalt, og det var langt unna nok i kassen, selv om det var en vegetarkasse. Anonymkode: a7fe4...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Del Skrevet 24. februar 2021 Vi har hatt matkasse fra Godt levert i ett par måneder og jeg er frelst! Gode varer og spennende og variert mat. Lett å lage. Prisen har jeg ikke tenkt særlig over, men det er ikke veldig mange hundrelapper som skiller matkassa fra butikk. Det er uansett verdt mye for meg å slippe planlegging og handling. Anonymkode: 3e894...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå