Gå til innhold

Har du brukt tipsefunksjonen til politiet noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt tid tok det før politiet tok saken du tipset inn? 

Anonymkode: f2af8...31f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tipset om en side den grusomme videoen av jentene som ble drept i Marocco var. 

Anonymkode: e6eda...471

• Liker 1
Skrevet

Mange ganger og stort sett anonymt. Jeg vil kun informere, så får politiet gjøre det de vil med infoen jeg legger ved. Ofte har jeg ikke bruk for tilbakemeldinger. Noen ganger leser jeg hva som er hendt med saka når mediene skriver en notis i avisen.

Anonymkode: 897bf...f35

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor langt tid tok det før politiet tok saken du tipset inn? 

Anonymkode: f2af8...31f

Jeg tipset politiet om nummeret på en bil som kjørte rett inn i ræva på en parkert bil og bulket den, og så bare dro seg løs og kjørte videre som om ikke noe hadde skjedd.

Jeg noterte bilnummeret på både bilen som sto parkert (så de kunne varsle eieren) og nummeret på bilen som stakk. Så ringte jeg 02800 når jeg kom inn igjen hjemme (var ute med hunden på kveldstid i mørket da jeg så dette).

Det tok vel kanskje en uke før politiet ringte meg og spurte meg ut litt om saken, før de takket for infoen og la på. Aner ikke hva som skjedde videre. Håper han måtte ut med noen tusen, de som satt i bilen som stakk av (det var en hel familie, full bil).

(Jeg brukte ikke noen egen tipsefunksjon til politiet altså, bare ringte det nummeret)

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Har tipset om observasjoner rundt forsvinningen(drapet) av Sigrid i 2012.  Ringte inn. De registrerte  og  sa takk. Aner ikke om det jeg så var viktig eller uviktig.  De kan jo ikke følge opp hver tipser og gi status på tipset. 

Anonymkode: b0645...13e

• Liker 1
Skrevet

Ja. Fortalte at naboen hadde sprint brenner apparat (vet ikke helt hva det heter). 3 dager senere banket de på døren hans. 😂 Naboen er sur drittsekk. 

Anonymkode: b398a...3f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg tipset politiet om at en fyr hadde spurt om jeg ville tjene penger på å falsk anmelde kompisen hans for voldtekt. Jeg tipset politiet på fredag kveld, og mandag ettermiddag sto de og ventet på meg da jeg kom hjem fra skolen, de ville ha meg inn til avhør. Da var kompisen funnet drept, og jeg var plutselig blitt vitne i en drapssak. 

Jeg kunne beskrive bilen fyren satt i, merke, modell, farge, og jeg hadde notert registreringsnummeret. Jeg kunne plukke ut fyren på fotokonfrontasjon. 

Så hvor fort det går, avhenger av alvorlighetsgraden i tipset. 

Anonymkode: 45581...69c

• Liker 3
Skrevet
Million skrev (På 18.2.2021 den 17.26):

Jeg tipset politiet om nummeret på en bil som kjørte rett inn i ræva på en parkert bil og bulket den, og så bare dro seg løs og kjørte videre som om ikke noe hadde skjedd.

Jeg noterte bilnummeret på både bilen som sto parkert (så de kunne varsle eieren) og nummeret på bilen som stakk. Så ringte jeg 02800 når jeg kom inn igjen hjemme (var ute med hunden på kveldstid i mørket da jeg så dette).

Det tok vel kanskje en uke før politiet ringte meg og spurte meg ut litt om saken, før de takket for infoen og la på. Aner ikke hva som skjedde videre. Håper han måtte ut med noen tusen, de som satt i bilen som stakk av (det var en hel familie, full bil).

(Jeg brukte ikke noen egen tipsefunksjon til politiet altså, bare ringte det nummeret)

Her ville jeg i tillegg kontaktet eier av den påkjørte bilen. Når du har bilnr så har du eieren, bare send sms med regnr til 2282. 

Anonymkode: 3b543...79e

Skrevet

Koster det penger? Må man vente i telefonkø?

Gidder ikke hvis de både kaster bort tiden og pengene mine 😩

Anonymkode: 165bc...3fe

Skrevet

Har tipset en gang når jeg observerte to svært rusa personer sette seg inn i en bil og kjørte avgårde. Oppgav registreringsnr på bilen. De takket for tipset og forsikret meg om at det var riktig å ringe (jeg var litt usikker  var bare 14-15 år, hadde aldri ringt politiet før). Vet ikke hva som skjedde videre da. 

Anonymkode: 38d1c...d2e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri brukt tipsefunksjon på nett, men har ringt 02800 par-tre ganger. En gang pga nabobråk (politiet kom). Et par ganger pga ting i trafikken; vinglete kjøring (aner ikke om de gjorde noe med det), og da dårlig skodd vogntog sto fast og spølte og sperret trafikken om morran. Den siste hadde flere ringt om allerede så de var på tur. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er gratis på tips politiet sin nettside.

Anonymkode: 897bf...f35

• Liker 1
Skrevet

Har vurdert det, men ringte dem bare i stedet.

Anonymkode: 119cc...4ce

Skrevet

Jeg ringte politiet en gang et byggefirma startet å jobbe halv fem om morgningen, de kunne ikke hjelpe meg direkte men tipset meg om hvilken lov firmaet brøt og foreslo at jeg tipset sjefen i firmaet. Så sporet jeg opp sjefen i firmaet, ringte han og sa at de brøt den og den paragrafen i den og den loven og at jeg kom til å anmelde dem for bruddene om de ikke rettet opp i det, og så bare la jeg på før han fikk sagt noe tilbake. Dagen etterpå startet de ikke å jobbe før nøyaktig 07.01🤣

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, det er svindyrt å ringe femsifret nummer🤯 og noen ganger tar det litt tid før du får snakke med operatørsentralen, så tellerskrittene løper fortere enn en gepard når du må ringe 02800...

Anonymkode: ffcdc...c1c

Skrevet

Om det er 02800, så har jeg ringt det utallige ganger. Kanskje en 2-3 ganger som privatperson, og et ukjent antall ganger i jobbsammenheng. Mange ganger i alle fall. 

Aldri ringt inn noe tips i saker eller så. 

Anonymkode: 402fb...903

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her ville jeg i tillegg kontaktet eier av den påkjørte bilen. Når du har bilnr så har du eieren, bare send sms med regnr til 2282. 

Jeg overlot det til politiet. Jeg regner med at de gjorde jobben sin og kontaktet eieren av den bulkede bilen og opplyste om at de visste hvem som hadde gjort det.

Skrevet

Aldri brukt tipsfunksjonen på nett, men har ringt et par ganger. Ene gangen var fordi jeg så noe som var mistenkelig, andre gangen var det en person som tydeligvis var ute av stand til å ta vare på seg selv og var veldig rusa. 

Anonymkode: 7b2ca...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...