AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Dette er jeg grønn på! Men jeg leser jo innimellom om at noe lønner seg mer enn annet. Har hørt noe om at det kan lønne seg å bli sykemeldt mtp svangerskapspenger? Mulig jeg tar helt feil, altså! Vil bare være forberedt. Jeg har ikke et ønske om å bli sykemeldt. Jeg vil jobbe så lenge jeg klarer og har stor motivasjon. Jeg jobber også turnus. Hvordan kan det tilrettelegges dersom det er behov? Tenker f.eks hvis det blir vanskelig å jobbe nattevakter. Kan det f.eks kreves at nattevakter = kveldsvakter? Slik at jeg må jobbe veldig mye kveldsvakter? Anonymkode: 6f87a...a0e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Nå har ikke jeg så mye peiling, men du må ha jobbet lenge nok til å ha opparbeidet deg rettighet til sykepenger. Det er ikke du som bestemmer om du skal sykemeldes, men legen. Hvis du jobber i kommunen, så er det IA bedrift, og de er pliktige til å tilrettelegge så langt det er mulig. Kan hende at du da må jobbe kvelder istedenfor netter. Å jobbe natt er ikke bra når man er gravid, og mange gravide må gå over til kveld og dag i svangerskapet. Anonymkode: 60a76...9d7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Svangerskapspenger er noe annet, det får du hvis jobben er en fare for fosteret, og jobben ikke kan tilrettelegge. Sykmelding er når du er syk. Foreldrepenger er det du får når du går ur i permisjon. Anonymkode: 0c249...ebb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå