Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #1 Skrevet 19. august 2005 Hei! Jeg tror jeg har hørt at det er/var slik at innen to år etter at man har fått lappen kl B, må man ha en glattkjøring på en glattkjøringsbane. Er det noen som vet om det fortsatt er slik?
Gjest Gjesta Skrevet 19. august 2005 #2 Skrevet 19. august 2005 Hei! Jeg tror jeg har hørt at det er/var slik at innen to år etter at man har fått lappen kl B, må man ha en glattkjøring på en glattkjøringsbane. Er det noen som vet om det fortsatt er slik? ← Det var det som het Fase 2 en gang i tiden. Det er ikke slik nå, sluttet en stund før jeg skulle kjøre opp, for mange år siden.
Nella Skrevet 19. august 2005 #3 Skrevet 19. august 2005 Trodde glattkjøring gikk under det obligatoriske nå jeg og at du ikke får melde deg opp til førerprøva før du har gått gjennom alt det. Eneste unntaket er mørkekjøring som tas mellom 1.oktober og 1.mars etter du får lappen om du ikke har hatt det. Fikk lappen i begynnelsen av oktober og det hadde da bare gyldighet i 6 mnd pga manglende mørkekjøring. Når det var tatt fikk jeg nytt ordentlig. Tok lappen i -97 da.
Nella Skrevet 19. august 2005 #4 Skrevet 19. august 2005 http://www.galgeberg.no/opplaringen.html Står om hva du må ha av undervisning her.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #5 Skrevet 19. august 2005 Du må ha glattkjøring, landeveiskjøring og mørkekjøringsdemostrasjon før du kan få kjøre opp. Landeveiskjøringen er på fase 4, mens oppkjøring fase 5.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #6 Skrevet 20. august 2005 Man må ta alt det obligatoriske, bortsett fra mørkekjøring om du ikke kjører opp mellom 1. oktober og 1. mars da.. Jeg f.eks. kjørte opp i september og fikk da et førerkort som varte til mars! Så tok jeg mørkekjøringa i den perioden og fikk da et nytt førerkort som varer til jeg er 100 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå