Gå til innhold

Alenemor, lærling, økonomisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! 

Jeg bestemmer meg mest sannsynlig å separere bf ila året. Da vi skal først til meklingskontoret neste mnd. 

jeg eier en leilighet men må kanskje selge fordi jeg ikke har råd til den. Har en sønn på 1,5 år. Er permittert og ønsker å finne meg jobb eller en Anne måte å tjene penger på. 

jeg så en annonse om læringplass på et firma. Vil søke på den men jeg vet ikke hvordan økonomisk jeg kommer til å stå. Kan jeg få noe økonomisk støtte mens jeg jobber som lærling. Da jeg jobber jeg jo fulltid (37.5 timer) og får 30% lønn halvåret... etc... 80% siste halvåret. Men dette vil aldri gå om jeg må betale regninger. 

har noen erfaring med dette? Isåfall please jeg trenger hjelp! Takk 

Anonymkode: 617d8...d57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få supplerende stipend/lån av lånekassa. Du får litt ekstra stipend pga barnet. Og så får du kanskje overgangsstønad? Utvidet barnetrygd, redusert barnehage. Og så er det jo bostøtte, men er litt usikker hvordan det funker når man er student/lærling. 

Anonymkode: 91bb5...e5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei alle sammen! 

Jeg bestemmer meg mest sannsynlig å separere bf ila året. Da vi skal først til meklingskontoret neste mnd. 

jeg eier en leilighet men må kanskje selge fordi jeg ikke har råd til den. Har en sønn på 1,5 år. Er permittert og ønsker å finne meg jobb eller en Anne måte å tjene penger på. 

jeg så en annonse om læringplass på et firma. Vil søke på den men jeg vet ikke hvordan økonomisk jeg kommer til å stå. Kan jeg få noe økonomisk støtte mens jeg jobber som lærling. Da jeg jobber jeg jo fulltid (37.5 timer) og får 30% lønn halvåret... etc... 80% siste halvåret. Men dette vil aldri gå om jeg må betale regninger. 

har noen erfaring med dette? Isåfall please jeg trenger hjelp! Takk 

Anonymkode: 617d8...d57

Over 50% arbeid har du rett på overgangsstønad. 

Anonymkode: 6bbbf...313

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...