AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Del Skrevet 17. februar 2021 Hva kjente du? Er kløing/en følelse inni magen, oppforbi underlivet et tegn? Murring, en rar følelse. Anonymkode: 89a60...54c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Del Skrevet 18. februar 2021 Dagen du skal ha mens. Ingen graviditetstester slår positivt før det av en grunn, grunnen er at kroppen ikke veit den er gravid før den har nok hcg i systemet. Når testen kan vise gravid, kan du også kanskje merke noen små tegn. Vanskelig å merke noe før det er nok av det om du skjønner Anonymkode: b776c...022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Del Skrevet 18. februar 2021 Jeg merker det en uke etter eggløsning. Mister all smak på kaffe, blir småuggen og varm. Så venter jeg ei uke og får positiv test. Anonymkode: 8b873...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Dagen du skal ha mens. Ingen graviditetstester slår positivt før det av en grunn, grunnen er at kroppen ikke veit den er gravid før den har nok hcg i systemet. Når testen kan vise gravid, kan du også kanskje merke noen små tegn. Vanskelig å merke noe før det er nok av det om du skjønner Anonymkode: b776c...022 Ehh, mange tester slår positivt ut før dagen man skal ha mensen. Jeg tok test 3 dager før mensen som slo positivt ut. Tok faktisk 3 forskjellige tester samme dag og alle var positive. Er i uke 6 og merker fortsatt lite. Merket ingenting da jeg tok testen og det var heller ikke planlagt. Tok kun en test fordi vi muligens var litt uforsiktig rundt EL og jeg egentlig skulle drikke den kvelden. Så just in case... Og jaggu var 3 av 3 tester jeg tok positive. Anonymkode: 9e5dc...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Del Skrevet 18. februar 2021 Jeg skjønte at jeg var gravid da mensen ikke kom. Ellers var jeg i uke 8 når graviditetssymptomene kom. Anonymkode: 6d698...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Del Skrevet 18. februar 2021 Jeg skjønte jeg var gravid 6-7 dager etter EL, fikk en liten festeblødning (er mange som ikke får det), og ømme pupper dagen etter det. Får sjelden ømme pupper før mensen, så jeg skjønte det da. Har nesten bare hatt ømme pupper sist jeg var gravid. Testet forøvrig positivt (svak strek) 3 dager før forventet mens. Anonymkode: 7307e...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Del Skrevet 19. februar 2021 For å kjenne graviditetssymptomer må et eventuelt befruktet egg rekke å feste seg i livmoren og produsere hcg, som er det som forteller kroppen at den er gravid. Før det gjør kroppen det samme den gjør etter hver eggløsning: forbereder seg på å ta i mot et egg. Så det er individuelt ut i fra når egget fester seg, men kan være så tidlig som en uke etter eggløsning. Men en god tommelregel er at om du er gravid og kroppen produserer nok hcg til å gi symptomer, så produserer den sannsynligvis også nok til å slå ut på en test. Prøvere har forøvrig gjerne akkurat sluttet på hormonprevansjon og ert derfor ikke vant til helt vanlige etter-eggløsning symptomer og tolker det som graviditetstegn. I tillegg til at man blir verdensmester i å kjenne etter. Har vært der selv Anonymkode: bb5c4...851 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Del Skrevet 19. februar 2021 Med første kjente jeg ikke noe før uke 8, med andre kjente jeg ikke noe før uke 6. Og med kjente, mener jeg at symptomer som kvalme begynte å komme. Å merke st det er liv inni magen er ikke mulig å kjenne før kansje rundt uke 16-22 Anonymkode: 00bc3...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. februar 2021 #9 Del Skrevet 19. februar 2021 Jeg har blitt gravid syv ganger. Ikke kjent noe til dette før rundt uke 6, da kom trøttheten sigende og et par ganger kvalme. Eller nix nada. Men manglende mens og positive g-tester er jo enkle tegn tidlige, så forholder meg kun til dette rundt uke 3-4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Del Skrevet 19. februar 2021 Kjente allerede 8 dpo at jeg var gravid. Jeg trodde ikke det var graviditetssymptom den dagen, men jeg dro hjem fra jobb fordi jeg begynte å kaste opp, og trodde jeg hadde fått omgangssyke. Følte meg helt jævlig hele dagen, tok en test dagen etterpå - gravid. Det er veldig uvanlig å få symptomer så tidlig har jeg forstått, men jeg har slitt voldsomt med kvalme under graviditeten generelt, så man reagerer veldig forskjellig. Anonymkode: 4b5c0...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå