Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med en flott mann i snart 6mnd. Vi er rundt i 20 årene. Når han skal dra så føler jeg et tomrom å sliter med å sove. Vi er ikke i et avstandsforhold, men bor ikke i lag. Det kn ta 3-4 dager før vi ser hverandre igjen.  Er de rart jeg gråter når han drar? Han sitter av og til igjen med skyldfølelse, der han blant annet sier: jeg skulle kansje ikke ha komt på besøk. Jeg vil ikke at han skal føle se sann heller.

Anonymkode: 8985b...744

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å finne noen rutiner for når dere skilles. Noe du spiser, drikker, musikk du hører på etc. 

Anonymkode: 7bf30...9d9

Skrevet

Les litt om separasjonsangst og lavt selvbilde så har du svaret.

Det er ekstremt å gråte når du skal se ham igjen om 3-4 dager. Du er åpenbart redd for å miste ham.

Anonymkode: d6fa2...fb7

• Liker 25
Skrevet

Du kan holde tilbake tårene til han har gått. Det er råttent å gjøre at han føler seg kjip for å dra hjem. 

Anonymkode: 2f774...9fc

• Liker 24
Skrevet

Det er et nytt forhold, så kanskje du ikke føler deg helt trygg på ham ennå? Prøv å ikke gråte mens han ser, og jobb med å skape trygghet og fortrolighet mellom dere. 

Anonymkode: 7bf30...9d9

• Liker 2
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Har vært i et forhold med kjæresten min i over ett år, ikke avstandsforhold. Vi møtes flere ganger i uka og overnatter også sammen flere ganger  i uka. Likevel, når han drar, eller jeg drar, føler jeg en intens tomhet og tristhet, og noen ganger gråter jeg og han trøster meg. Blir litt oppgitt over meg selv, er visst altfor følsom og har dårlig/negativt selvbilde. Men, det går litt bedre nå enn i starten av forholdet. Så det finnes håp. :)

Anonymkode: 329bd...ca1

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er rart. Og det høres jo utrolig slitsomt ut for dere begge. Høres vondt ut for deg å bli så trist hver gang dere skal skilles, som han sier da får jo han lyst til å la være å møtes. Etter hvert kan dette skremme ham vekk og gjøre det vanskelig å ha lyst å møtes fordi han frykter seperasdjonsangsten din når han skal dra. 

Anonymkode: 7f2c2...8bd

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er rart. Men det er fordi jeg aldri har opplevd det før. Jeg vil gå så langt å si at jeg mener du trenger hjelp. Men mulig jeg lever i en boble hvor folk klarer seg uten hverandre noen dager

Anonymkode: 5a8a3...3c0

• Liker 5
Skrevet

Ja. 

• Liker 1
Skrevet

Du er glad i ham! Så fantastisk. Vær takknemlige begge to for at dere har hverandre og at ting er så bra som de er. 

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke noe rart. Du er veldig glad i han og savner han. Bare kjenn på de følelsene dine. Unner deg den sterke kjærligheten. Jeg var veldig glad i eksen min på den måten, men han ditchet meg på en dum måte til fordel for ei annen en. Nei det dere har er sterk kjærlighet. Fortsett og hold på den😇🌹❤️🔥kjærlighet og sterk seksuell tiltrekning er veldig viktig

Skrevet

åååå, kjære deg, slik hadde jeg det også med min samboer før vi flyttet sammen. Det var et skikkelig tomrom og jeg var helt fortvilet. Jeg så han jo igjen stort sett innen noen dager. Tror det var for min del at jeg ikke trives der jeg bodde akkurat da. 

Anonymkode: abc89...351

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke rart, men jeg ville prøvd å holde igjen til han har dratt om du klarer det. For jeg tror det der kan bli litt intenst, og du risikerer å skremme han bort. Fouser på hvor heldig du er som har han, og at dere snart skal møtes igjen. Det bør jo gi deg en lykkefølelse.

Anonymkode: 718d2...a9f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke rart, men jeg ville prøvd å holde igjen til han har dratt om du klarer det. For jeg tror det der kan bli litt intenst, og du risikerer å skremme han bort. Fouser på hvor heldig du er som har han, og at dere snart skal møtes igjen. Det bør jo gi deg en lykkefølelse.

Anonymkode: 718d2...a9f

Det finnes ikke rart, de som ikke har grader av denne følelsen er ikke glad nok i sin kjæreste heller er min mening. Hold tristheten for deg selv TS, og ikke la han se det. For da kan han begynne og få tanker om at du er for desperat. Dette er helt normalt! Har selv vært der med en kvinne jeg var sammen med, utrolig glad i henne og vi hadde det så godt og intimt sammen. Når hun dro og det var mange dager til neste treff? Følte en enorm tristhet, lengsel og tomhet uten henne.

Det kom rett og slett av at jeg var redd for og miste henne, det gjorde jeg av helt andre grunner til slutt. For jeg viste aldri dette til henne. Når du så blir tryggere på forholdet vil slike følelser dempe seg ned TS!  Når dere så flytter sammen en gang i fremtiden så vil de forsvinne helt :) Da blir det motsatt, blir godt og få litt alene tid av og til.

Anonymkode: d6699...0c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en voldsom reaksjon. Og jeg tenker det er normalt å bli trist når man ikke skal se kjæresten på noen dager og å savne personen, men dere som snakker om sterk kjærlighet virker til å blande kjærlighet med avhengighet. Selv om man blir lei seg og savner noen så skal man fremdeles klare å fungere som sin egen person uten å føle på tomhet osv. Man skal ikke basere egen eksistens på at et annet menneske er til stede! Dere kan jo google litt om codependent attachment/relationships. Det er ikke "sterk kjærlighet", det er usunt. Man skal heller ikke trenge å være redd for å miste noen fordi om man ikke sees hver dag.

Jeg synes det er ok å bli lei seg og savne kjæresten men forsøk å ikke gjør hver avskjed til en lang sorg-greie der han må trøste deg og det blir dramatisk. Fokuser heller på det positive, når dere skal møte igjen, gøye ting du kan gjøre når han er borte (legg planer! Med venner og familie feks, eller ting du vil gjøre alene, hobbyprosjekter osv). Dere kan jo også ha faste avtaler om å ringes hver kveld feks, da har man kontakt selv om man ikke sees fysisk :) Jeg og kjæresten min var særboere i mange år men selv om vi ikke så hverandre fysisk hver dag så hadde vi jo kontakt hver dag, en melding eller snap eller noe, og vi hadde fast greie å ringe og si natta. 

Anonymkode: fad19...df7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 12.49):

Jeg synes det er rart. Men det er fordi jeg aldri har opplevd det før. Jeg vil gå så langt å si at jeg mener du trenger hjelp. Men mulig jeg lever i en boble hvor folk klarer seg uten hverandre noen dager

Jeg har opplevd det og er enig med deg i at man behøver hjelp når det går så langt som dette.

Min erfaring er at det er opptakten til et forhold preget av vold og manipulasjon. 

Er også enig med den som sier at de som kaller dette kjærlighet, blander kjærlighet med avhengighet. 

Anonymkode: fae5e...0e5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes ikke rart, de som ikke har grader av denne følelsen er ikke glad nok i sin kjæreste heller er min mening.

Altså, folk er forskjellige. Slik reaksjon og tristhet har ikke noe med hvor glad i en er i en person. Men hvor uselvstendig og avhengig man er.

Dette er ikke normalt, og man bør oppsøke hjelp, da dette ødelegger for hvordan en fungerer i hverdagen. F.eks i TS sitt tilfelle, ødelegger det for forholdet. Skremmer vekk kjæresten. Om hun får barn, kan hun overføre dette til barna. Gråte når de skal på leirskole. Ikke ville gi slipp, etc.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes dette høres litt voldsomt ut. Litt usunt, og det høres ut som kjærsten din tenker i de samme banene når han sier at han ikke skulle ha kommet. Det høres ut som du er litt for avhengig. Hadde det vært flere uker til neste gang dere ser hverandre hadde det vært mer normalt, men ikke når det er 3-4 dager. 

Anonymkode: 8c1c1...e93

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...