Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mariona
Skrevet

Jeg har alltid hatt uren hud og den blir gjerne litt blank utover dagen og da også veldig rød!!! Ikke noe pent å se ut som en hummer!!! Når jeg påfører fuktighetskremen tar jeg fem "kladder" i ansiktet(en panne, en nese, begge kinner og på haka for så å smøre det utover. Når jeg tenker meg om er dette kanskje litt mye, og kanskje derfor huden er litt fet og uren. Er jo snart 30, så de problemene burde jo vært borte. Hvordan påfører dere kremen? Og hvor mye?. Går til hudpleier og bruker gode produkter. Jeg tar også imot tips til en grov, uren og storporet hudtype. +at den er megasensitiv!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke hudpleieprodukter bruker du i dag?

Gjest Mariona
Skrevet

Jeg bruker MD Formulation rens for sensitiv hud og ylang ylang oljen under fuktighetskremen som er Harmonie til decleor. Bruker både kremen og emulsjonen. Bytter på etter hva huden trenger. Jeg bruker også facial lotion for sensitiv hud til MD under hver kveld.

Skrevet

Jeg bruker også MD formulation. Tar vel omtrent så mye som en litt stor ert, fordelt på ansikt og hals.

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men sensitiv hud kan bli uren hvis du bruker for "sterke" produkter som huden reagerer på. Tror ikke mengden ansiktskrem gjør huden din rød og fet, heller at det er feil type ansiktskrem. Vet ikke om du har vært hos hudpleier, men hvis ikke kan det være verd et forsøk. Evt kan du prøve noen andre og nye produkter til ansiktet ditt. Dermalogica har for eksempel et reisesett til sensitiv hud: http://www.dermalogica.no/?44709 Da har du mulighet til å teste det og se om du liker det, og om det virker bedre, før du evt går til innkjøp av større flasker.

Skrevet

Du bør kanskje vurdere å holde deg til én serie og ikke ha litt fra MD og litt fra Decleor, og litt her og litt der. Serier lages for å jobbe sammen vet du..

Du trenger vel en oljefri ansiktskrem, og kanskje en kompakt foundation eller et transparent pudder som du kan gå over med når du blir blank - pudder suger til seg fuktighet veldig effektivt. Det finnes vel også noe som heter "Beauty Blotchers" eller tilsvarende, som er papir, nesten som trekkpapir som man kan fjerne overflødig olje med i løpet av dagen. vi har i hvert fall det i Mary kay, og er sikkert ikke de enste på markedet. Vi har også en gele til å bruke under fuktighetskremen som også holder huden matt lenger. Sikkert ikke de eneste med det produktet heller. Hør i parfymeriet....

Skrevet

MD Formulations skal du bare fortsette med, den fjerner døde hudceller og løser opp i dypet. Men hvis du har blandingshud, burde du kanskje heller bruke en annen krem enn Harmonie, for den er relativt rik. Jeg har selv tørr hud, og har brukt den kremen....

Jeg vil heller anbefale deg å prøve Hydra Floral. Den finnes i krem og emulsjon, og gir mer fuktighet enn fett.

Gjest Mariona
Skrevet

Hei og takk for svar..

Md formulations produktene er bare "basis" produkter og skal alltid etterfølges med en god fuktighetskrem. Jeg reagerer lett på diverse produkter og bruker derfor Harmonie fra decleor. Emulsjonen der er beregnet for en fet sensitiv hud. Innimellom bruker jeg kremen hvis huden virker tørr og den er grei å bruke om natten siden den gir ekstra fukt. Når det gjelder foundation er jeg ingen stor fan av dette. Jeg har kun brukt det ved festlige anledninger.. Jeg har nå funnet en mirakel foundation.. Noe som passer min hudtype og ikke fedter.. Det er mineral pudderet til ID Bare minerals. Den får jeg ingen urenheter av. Kan virkelig anbefales!!! Jeg snakket med hudpleieren pr telefon og hun trodde jeg rett og slett bukte for mye krem slik at huden ikke klarer å trekke til seg alt. Skal man rett og slett bare "Klappe" bittelitt krem på ansiktet. Hver gang jeg smører meg føler jeg at det er litt klissete med en gang, men det er kanskje ikke rart hvis jeg bruker alt for mye. Krem for fet hud kan jeg overhode ikke bruke.. Da blir jeg tørr og stram! Etter hva min hudpleier har sagt så har jeg en LITT fet underhud og en megasensitiv overhud. Derfor må jeg helst pøse på med masse fukt og milde produkter. UFF, jeg har en helt håpløs hudtype.. Lettere kremer kan til og med virke mer klissete en rikere kremer noen ganger. Det skal jo nesten ikke være mulig, men slik er nå min hudtype og den er håpløs Jeg har hatt uren hud siden jeg var 13 og er nå snart 30. Jeg er kjempe lei!!! Er det noen her som har hatt slik hud og faktisk klart å bli helt fin igjen?? I så fall hvordan og med hvilke produkter???

Skrevet

Når det gjelder huden, spiller hormoner en større rolle enn hva slags produkter man bruker. Jeg fikk for eksempel litt mer kviser (har tørr hud) i en periode etter at jeg hadde byttet p-pillemerke.

Det finnes også p-piller som kan hjelpe mot hudproblemer.

Hvis du føler at du må pøse på med krem, er kanskje ikke kremen riktig for deg. Jeg bruker stort sett en mengde tilsvarende en ert eller liten hasselnøtt, og det er nok til hele ansiktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...