AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Er det noen her som har valgt å ikke få barn pga fødselsangst? Anonymkode: 1bdaa...caf
Frøyamor Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Tror alle har fødselsangst i større eller mindre grad da. Just saying. 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 Nja. Jeg utsatte det til jeg var 150% sikker på at keisersnitt var en mulighet. Anonymkode: 0ab42...34c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja Anonymkode: 93deb...34a AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja Anonymkode: dba3b...146 Hva har dere angst for? For min del er det angst for å kle av meg, som er det største problemet, i tillegg til vansker med kroppskontakt og et stort behov for å føle kontroll på egen kropp. Jeg klarer ikke at noen «gjør noe» med kroppen min. Jeg takler ikke å ikke ha kontroll over egen kropp. Anonymkode: 1bdaa...caf
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 Du kan prøve å få keisersnitt men mulig du må henvende deg flere stederxfor å bli forstått. Anonymkode: cde94...f2e
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva har dere angst for? For min del er det angst for å kle av meg, som er det største problemet, i tillegg til vansker med kroppskontakt og et stort behov for å føle kontroll på egen kropp. Jeg klarer ikke at noen «gjør noe» med kroppen min. Jeg takler ikke å ikke ha kontroll over egen kropp. Anonymkode: 1bdaa...caf Revne opp, rier, smerte, ødelagt kropp Anonymkode: 93deb...34a 2
Frøyamor Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Revne opp, rier, smerte, ødelagt kropp Anonymkode: 93deb...34a Ditto. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #10 Skrevet 17. februar 2021 Smertene er én ting, de vet man går over til slutt. Men revning derimot... jeg er redd varige fødselsskader og at kroppen blir «ødelagt» av svangerskap. Anonymkode: bbafe...d50
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #11 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kan prøve å få keisersnitt men mulig du må henvende deg flere stederxfor å bli forstått. Anonymkode: cde94...f2e Jeg tror nok jeg kunne fått innvilget KS siden jeg har papirer på traumer, angst knyttet til kropp og store problemer med medisinske undersøkelser. Men, tar man KS så må man ha kateter, så man er ikke påkledd hele tiden da heller. Men det vil kanskje føles tryggere fordi det er planlagt og jeg vet hva som skal skje. Det kan gi større følelse av kontroll. Anonymkode: 1bdaa...caf 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #12 Skrevet 17. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tror nok jeg kunne fått innvilget KS siden jeg har papirer på traumer, angst knyttet til kropp og store problemer med medisinske undersøkelser. Men, tar man KS så må man ha kateter, så man er ikke påkledd hele tiden da heller. Men det vil kanskje føles tryggere fordi det er planlagt og jeg vet hva som skal skje. Det kan gi større følelse av kontroll. Anonymkode: 1bdaa...caf Ok Anonymkode: 93deb...34a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #13 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror nok jeg kunne fått innvilget KS siden jeg har papirer på traumer, angst knyttet til kropp og store problemer med medisinske undersøkelser. Men, tar man KS så må man ha kateter, så man er ikke påkledd hele tiden da heller. Men det vil kanskje føles tryggere fordi det er planlagt og jeg vet hva som skal skje. Det kan gi større følelse av kontroll. Anonymkode: 1bdaa...caf Hadde ei venninne med traumer fra voldtekt som beskrev samme problemer som deg. Hun fikk keisersnitt, men det ble hyling og grining da kateteret skulle inn. Hun har det for øvrig fint nå med baby 1 år. Anonymkode: bbafe...d50
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #14 Skrevet 17. februar 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hva har dere angst for? For min del er det angst for å kle av meg, som er det største problemet, i tillegg til vansker med kroppskontakt og et stort behov for å føle kontroll på egen kropp. Jeg klarer ikke at noen «gjør noe» med kroppen min. Jeg takler ikke å ikke ha kontroll over egen kropp. Anonymkode: 1bdaa...caf Om man ikke kler av seg, får man strengt tatt ikke laget barnet heller Anonymkode: 93deb...34a 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hadde ei venninne med traumer fra voldtekt som beskrev samme problemer som deg. Hun fikk keisersnitt, men det ble hyling og grining da kateteret skulle inn. Hun har det for øvrig fint nå med baby 1 år. Anonymkode: bbafe...d50 Så godt å høre at det går bra med henne nå. Hun er tøff❤️ Anonymkode: 1bdaa...caf
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #16 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Om man ikke kler av seg, får man strengt tatt ikke laget barnet heller Anonymkode: 93deb...34a Helt sant, men det er litt annerledes (vil jeg tro) med en partner man er trygg på og kjenner, enn det å måtte kle av seg foran helt ukjente og ikke ha kontroll på hva som skal skje når og heller ingen kontroll på hvem som kommer til å se kroppen og hvor mange. Man vet ingenting, og det er et stort uromoment. Anonymkode: 1bdaa...caf
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #17 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde ei venninne med traumer fra voldtekt som beskrev samme problemer som deg. Hun fikk keisersnitt, men det ble hyling og grining da kateteret skulle inn. Hun har det for øvrig fint nå med baby 1 år. Anonymkode: bbafe...d50 Man kan be dem ta inn kateter etter man er bedøvet, men man må be om det spesifikt Anonymkode: ae1e4...742
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tror nok jeg kunne fått innvilget KS siden jeg har papirer på traumer, angst knyttet til kropp og store problemer med medisinske undersøkelser. Men, tar man KS så må man ha kateter, så man er ikke påkledd hele tiden da heller. Men det vil kanskje føles tryggere fordi det er planlagt og jeg vet hva som skal skje. Det kan gi større følelse av kontroll. Anonymkode: 1bdaa...caf Du vet ikke hva som skal skje. Du vet hva de antar skal skje. Masse annet kan skje istedenfor. Anonymkode: e2652...856
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 Kanskje ikke helt det samme, men jeg er redd jeg ikke vil få flere barn enn nettopp sønnen min fordi jeg fikk angst etter fødselen. Når jeg skulle ha 6 ukers sjekk hos privat gynekolog (som jeg utsatte til nærmere 3 mnd fordi jeg ikke taklet at noen skulle ta på meg) så fikk jeg sammenbrudd i stolen ☹️ Det var ikke spesielt vondt eller noe, men fikk bare flashbacks og forventet at smertene skulle komme tilbake. Heldigvis så alt fint ut og jeg har ikke hatt noen plager enn smertene en stund etter fødsel (kunne ikke sitte eller gå ordentlig på flere uker), men gynekologen mente at jeg burde snakke med noen mtp reaksjonen jeg fikk i stolen. Orker ikke tanken på å bli tatt på, ei heller miste kontroll over kroppen. Anonymkode: 78cd5...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå