Gå til innhold

Delt bosted, men ikke annenhver uke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp flyttet fra hverandre. Bor 700 meter fra hverandre. Skal ha 50/50, ikke annenhver uke, men varierer litt fra uke til uke. Denne uka: (Helg mor)  Mandag hos mor, tirsdag til fredag hos far, fredag til lørdag hos mor og lørdag til søndag hos far. Tanker???

Anonymkode: 6ada5...a23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes forvirrende og slitsomt ut (for barna).

Anonymkode: aa0c8...4bc

• Liker 10
Skrevet

Ja, det går jo an. Det du beskriver er forresten ikke delt bosted (det er et juridisk begrep), men delt omsorg. 

Avhengig av barnets alder kan det være veldig bra eller veldig forvirrende. Desto mindre barnet er, desto bedre vil det antagelig være med relativt hyppige bytter - fordi det er vanskelig for de minste å være lenge borte fra en forelder. Det er også mindre krevende for de minste å forholde seg til ujevn rytme, siden de har lite begrep om dager og uker og tid generelt.

For et større barn vil det muligens bli forvirrende å ikke vite hvor man skal når og ikke oppleve rytme i hverdagen. Det kan også være generelt slitsomt å ha hyppige bytter. 

Anonymkode: 98286...727

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nettopp flyttet fra hverandre. Bor 700 meter fra hverandre. Skal ha 50/50, ikke annenhver uke, men varierer litt fra uke til uke. Denne uka: (Helg mor)  Mandag hos mor, tirsdag til fredag hos far, fredag til lørdag hos mor og lørdag til søndag hos far. Tanker???

Det høres ut som om det kommer til å bli et mareritt med å huske avtaler og hvem som skal være hvor når.  Det eneste som fungerer i perioden "nettopp flyttet fra hverandre" er stramme avtaler og faste rammer.  Jeg regner jo med at dere ikke har gitt dere på topp og er verdens beste venner.  I så fall vi det være unikt.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høres veldig stressende ut for både store og små. Hva når en av dere finner ny partner, da tenker jeg denne ordningen blir en flott grobunn for konflikter. 

Skrevet

Mulig ok for de voksne, men for barna høres det stressende og ustabilt ut.

Anonymkode: 4a336...554

• Liker 1
Skrevet

Å variere sånn vil bare føre til forvirring og ustabilitet. De må se i kalenderen hver dag da, hvor de skal være. Og gå til den andre for å hente ting de trenger. Huff, så vanskelig å forholde seg til for dem.  

Anonymkode: ca3cf...938

Skrevet

En venn av meg har den ordningen på sine barn. Nå angrer han fordi barna blir utslitt og forvirret av så mye fram og tilbake. De får ikke slappet av rett og slett. Men mor nekter å endre fordi det passer henne best mtp jobb 

Anonymkode: aeac3...b66

Skrevet

Høres utrolig slitsomt ut.... For barna, altså!

Ville dere selv likt å være hjemme/på hytta (tenkt eksempel) med bytte så ofte? (skjønner at det ikke er snakk om transporttid altså, men man rekker jo aldri å lande!)

Du spør om tanker.... Jeg tenker NEI!, med store bokstaver og utropstegn....

Skrevet

For å legge til: Jeg ville heller hatt mindre enn 50-50 enn å utsette barna mine for det kaoset der.... For barnas skyld...

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, det går jo an. Det du beskriver er forresten ikke delt bosted (det er et juridisk begrep), men delt omsorg. 

Avhengig av barnets alder kan det være veldig bra eller veldig forvirrende. Desto mindre barnet er, desto bedre vil det antagelig være med relativt hyppige bytter - fordi det er vanskelig for de minste å være lenge borte fra en forelder. Det er også mindre krevende for de minste å forholde seg til ujevn rytme, siden de har lite begrep om dager og uker og tid generelt.

For et større barn vil det muligens bli forvirrende å ikke vite hvor man skal når og ikke oppleve rytme i hverdagen. Det kan også være generelt slitsomt å ha hyppige bytter. 

Anonymkode: 98286...727

Vil bare informere om at det kan være helt feil, og kommer både an på barn og dens forhold til den forelderen. Her valgte vi og flytte fra hverandre på dagen, og barnet har ikke visst noe tegn til og være påvirket. Bare små vanlige ting som pappa gjorde hun kan finne på og si er pappa sin jobb osv. Hun er fullstendig klar over at pappa har et annet hjem, og syntes det er helt okei. Tror vi aldri har hatt et så rolig og harmonisk hjem, som etter vi ble alene. Det merkes både på barn og meg. 

Skrevet

Grusom fordeling av samvær, ikke bra for barnet vil jeg tro. Hadde en nær venn som startet med slikt opplegg. Barnet var forvirret og viste aldri hvem som hentet. Stakkars barn. Barnehagen reagerte sterkt på dette siden barnet tydelig slet med denne løsningen. Den er kun for de voksne og ikke med tanke på barnas beste. De endte med en uke fredag-fredag, mye bedre for barnet, nå er barnet 10. Foreldrene bor også kort gåtur seg imellom

Anonymkode: 7fc48...e59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...