Daria Skrevet 18. februar 2021 #21 Skrevet 18. februar 2021 Jeg lapper og stopper og syr og fikser og farger og skifter knapper og glidelåser så langt det lar seg gjøre - ofte skal det ikke så mye til for å gi plagg mye lenger levetid. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #22 Skrevet 18. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Nå skulle jeg ønske jeg kunne bruke en symaskin 😅 Anonymkode: 45495...9d8 Da lærer du deg det. Du finner symaskiner til 500kr på finn, eller du kan låne en hos en systue for småpenger. Så googler du modellnavnet på maskinen og ser på video av hvordan du trer opp over- og undertråd, og så velger du «søm nr 1», som alltid er vanlig stiplet søm. Når du skal «rygge» så holder du den lille knotten nede, og når du slipper den så syr du forover igjen. Skaff deg en maskin og dra innom husfliden eller en systue, så garanterer jeg at de viser deg. Det var sånn jeg lærte meg det, og det var en dame på en systue som la opp masker til meg og også felte av for meg på mitt første strikkeprosjekt. 😊 Anonymkode: 71e25...d8c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #23 Skrevet 18. februar 2021 3 minutter siden, Daria said: Jeg lapper og stopper og syr og fikser og farger og skifter knapper og glidelåser så langt det lar seg gjøre - ofte skal det ikke så mye til for å gi plagg mye lenger levetid. Samme her! Og er det plagg jeg liker formen på, så tegner jeg av mønster fra dem på bakepapir, og syr flere selv i andre stoffer osv. Anonymkode: 71e25...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #24 Skrevet 18. februar 2021 18 minutter siden, Forundret.. said: Har du mulighet til å ta bilder av hvordan du har gjort det? https://www.closetcorepatterns.com/repairing-jeans-with-invisible-mending/ Jeg gjør det sånn som det er beskrevet her, bare at jeg ofte kjører på og forsterker stedet med tråd FØR stoffet er blitt tynnslitt. Vær oppmerksom på viktigheten av å velge et MYKT (men ikke stretchy) stoff dersom du setter forsterkende lapp på innsiden, ellers kan du lett på gnagsår. Og det er jo ikke så moro 😊 Anonymkode: 71e25...d8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå