Gå til innhold

Er det greit å bo vegg i vegg med mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 24 og hun er 50. Hun har sett på en enebolig i Oslo som har et påbygg som fungerer som en ekstra bolig. Er dette rart? Vi har god kjemi og prater hverdag. 

Anonymkode: 187c3...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er greit.

Anonymkode: d431f...e73

Skrevet

Så lenge dere har klare regler og respekterer hverandre er det jo helt supert.

Anonymkode: d539d...eb1

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo an på hva du selv ønsker. Jeg ville ikke ha gjort det på din alder, men jeg er ikke deg heller da. 

• Liker 1
Skrevet

Så lenge hun ikke har et kontrollbehov og dere kan å kommunisere/sette grenser så hvorfor ikke? 

Hadde ærlig ikke klart det med min mor, men det er fordi hun skal hele tiden blande seg inn og ha mening om alt mulig. 

Anonymkode: 34e93...536

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt an på hvilket forhold du har til henne. Jeg hadde elsket å gjøre noe sånt med min søster, men ikke min mor..

• Liker 1
Gjest mariannann
Skrevet

Høres koselig ut, men om du har planer om å ha fester, menn over, date osv hadde jeg kanskje syntes det ble litt rart. Men kommer jo ann på hvilken livsstil du har 

Skrevet

Greit er det, men personlig synes jeg det er litt sært og det passer ikke meg. Kun du vet hva som er riktig for deg. 

Anonymkode: 745a8...213

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle det være ett problem, når du bor hjemme hos foreldrene?

Skrevet
4 minutter siden, mariannann said:

Høres koselig ut, men om du har planer om å ha fester, menn over, date osv hadde jeg kanskje syntes det ble litt rart. Men kommer jo ann på hvilken livsstil du har 

Nei da jeg lever veldig rolig! Her skal det ikke være fester eller mannfolk! Hehe. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge hun ikke har et kontrollbehov og dere kan å kommunisere/sette grenser så hvorfor ikke? 

Hadde ærlig ikke klart det med min mor, men det er fordi hun skal hele tiden blande seg inn og ha mening om alt mulig. 

Anonymkode: 34e93...536

Vi kommuniserer veldig greit. Vi kan snakke sammen om alt. Jeg sier ifra hva jeg syntes er greit og ikke greit!

Gjest mariannann
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei da jeg lever veldig rolig! Her skal det ikke være fester eller mannfolk! Hehe. 

Men da så, da er det jo bare å kjøre på da. Kan være koselig det tenker jeg :)

Skrevet

Lykke til med å få deg kjæreste 😅

Anonymkode: 4c7f8...ac7

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Lykke til med å få deg kjæreste 😅

Anonymkode: 4c7f8...ac7

Har ikke tenkt på kjæreste enda.. Og finner jeg den rette så selvfølgelig kan vi vel finne en bolig sammen et annet sted.

Skrevet

Det ville aldri jeg gjort, selv om jeg har et godt forhold til mamma. 

Men dere velger jo selv hva dere ønsker. 

Skrevet

Det er vel bare du og moren din som kan svare på om det er greitt - det er dere som skal bo der.

Ikke bry deg om hva andre mener er greitt eller rart.

Anonymkode: 13082...8b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er 24 og hun er 50. Hun har sett på en enebolig i Oslo som har et påbygg som fungerer som en ekstra bolig. Er dette rart? Vi har god kjemi og prater hverdag. 

Jeg har en datter på din alder, og vi bor i generasjonsbolig.

Det er ingen problemer hos oss. 

Det er ikke innvendig tilgang mellom leilighetene, hun styrer seg selv, og jeg aner ikke om, og når, hun har besøk.

Vi lever separate liv selv om vi har felles gateadresse. 

Anonymkode: d32c6...6e6

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har en datter på din alder, og vi bor i generasjonsbolig.

Det er ingen problemer hos oss. 

Det er ikke innvendig tilgang mellom leilighetene, hun styrer seg selv, og jeg aner ikke om, og når, hun har besøk.

Vi lever separate liv selv om vi har felles gateadresse. 

Anonymkode: d32c6...6e6

Generasjonsbolig er så vanlig i utlandet! Vet ikke hvorfor det ikke er mer av det i Norge. Så fint det ikke er noe problemer for dere. Jeg tror det går smertefritt for oss også :) 

Skrevet

Sigrid Bonde Tusvik bor i annen etasje hos foreldrene sine. Et eksempel hvertfall :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...