Gå til innhold

Dere som bor helt alene, hvor mye inntekt har du og hvor mye er husleien din på per mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, hvor mye inntekt har du og hvor mye er husleien din på per mnd?

Føler du at du klarer deg bra eller er det for trangt økonomisk?

Anonymkode: 53409...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 500 000 brutto. Betaler 8700 kr på boliglånet + felleskostnader på 2100 kr. Bra corona-rente nå. På det meste har jeg betalt nesten 10 000 kr på lånet + fellesutgifter på 2100 kr.

Jeg klarer meg bra økonomisk. Har busskort, spiser på restaurant 1-2 ganger i mnd, kan kjøpe meg litt klær osv. Bruker mye privat gynekolog osv. Frisør 4-6 ganger i året, massasje 4-8 ganger i året, fotpleie osv. Reiser på weekends 2-3 ganger i året.

Jeg sparer nok en del på at jeg ikke drikker. Alkohol er dyrt. Ellers er jeg mest hjemme. Drikker ikke kaffe, så det blir ingen kaffe i forbifarten på kaffebar. Handler mest på rema 1000. Kjøper ikke dyre merkeklær. Fordeler feks deler av feriepengene utover året, det samme med halv skatt i desember.

Jeg mener det er de daglige småbeløpene her og der som gjør at jeg har såpass bra økonomi. 

Anonymkode: dac2b...ad7

• Liker 3
Skrevet

Inntekt på ca 370000 i året. Betaler 9000,- i husleie + strøm. 

Jeg greier meg helt fint, men noe luksusliv har jeg ikke. 

Anonymkode: 336f5...390

Skrevet

500 000 brutto. 
0 kr i lån. Da alt er nedbetalt.  Drikker ikke.reiser ikke ut av landet.
 Bruker pengene jeg har på meg selv og lever meget godt. Noen mnd bruker jeg 15000 kr i mnd på mat, andre mnd 5000 .

bytter bil hvert år. Noen ganger hvert halvår. 

Sitter hjemme og ber damer over på dates, bruker de maks 5 ganger, da er de oppbrukt. 

Anonymkode: f8da3...c6b

Skrevet

Inntekt 1020000kr

Leie: 7000+ strøm

Anonymkode: 4b506...afd

Skrevet

22.000. Leier for 4500 inkl strøm. Helt kurant. 

Anonymkode: 9a932...972

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Inntekt 1020000kr

Glemte å skrive at jeg lever bra. Kjøper akkurat det jeg vil egentlig, sånn i det daglige. Men jeg er lite materialistisk, så kjøper lite. Bruker mye på mat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Inntekt 1020000kr

Bommet med en null?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Glemte å skrive at jeg lever bra. Kjøper akkurat det jeg vil egentlig, sånn i det daglige. Men jeg er lite materialistisk, så kjøper lite. Bruker mye på mat. 

Med en million i årslønn og under 10 000 i mnd i boutgifter så ville det vært rart om du ikke levde bra...

Anonymkode: 4a076...ea9

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bommet med en null?

Nei. Har god utdannelse og jobber hardt 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Med en million i årslønn og under 10 000 i mnd i boutgifter så ville det vært rart om du ikke levde bra...

Anonymkode: 4a076...ea9

Ikke nødvendigvis. Et menneskes økonomi kan være mer sammensatt. Men jeg har det greit. 

Skrevet

Har utbetalt 34 000 i mnd.
Betaler i underkant av 14000 i mnd på boliglån og felleskostnader. 

Har det absolutt helt greit økonomisk. Betaler fremdeles på noe gammel moro. Så det blir enda litt mer romsligere om halvannet år når jeg er ferdig med det. Men lider langt fra noen nød. Har klart å spare maksbeløpet i BSU de siste seks årene feks. Hovedfokus nå, bortsett fra å kvitte seg med gammel moro. Er å spare opp en solid buffer. Gjerne 3-4 månedslønner. Korona har lært meg at man ikke skal ta fast jobb og stabil inntekt for gitt. Selv om jeg selv har vært forskånet så langt.

Anonymkode: 8045a...348

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Har god utdannelse og jobber hardt 

Da skulle det være godt gjort å ikke leve et bra liv økonomisk med så lav husleie. Uansett, godt jobba! Det er fint å lese at ikke alle som tjener bra føler for å for forbruke deretter :) 

• Liker 1
Skrevet

Tjener pr nå 550.000. Betaler 9000 i mnd på å bo. Har det romslig økonomisk, selv med billån og studielån.

Anonymkode: 991fc...68d

Skrevet

750000 brutto. Betaler i gjennomsnitt 16000 i måneden på lån, fellesutgifter og kommunale avgifter

Anonymkode: ffebc...279

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da skulle det være godt gjort å ikke leve et bra liv økonomisk med så lav husleie. Uansett, godt jobba! Det er fint å lese at ikke alle som tjener bra føler for å for forbruke deretter :) 

Vet ikke helt hva dette skal bety. Når man har høy lønn har man også større muligheter for å spare, og investere i verdier som bolig. 

Anonymkode: 0ccb5...967

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som overskriften sier, hvor mye inntekt har du og hvor mye er husleien din på per mnd?

Føler du at du klarer deg bra eller er det for trangt økonomisk?

Anonymkode: 53409...1c3

Er på AAP, får nesten 6000 kr hver 14.dag. Dvs de fleste måneder får jeg 12000 da det er 2 utbetalinger i mnd, mens et par ganger i året får jeg 18 000 utbetalt i mnd fordi det blir 3 utbetalinger disse månedene. Betaler skatt, så summene er netto. 

Har husleie på 6000 kr med strøm og Internett. Klarer meg, men er veldig forsiktig med pengene.

Anonymkode: 2318c...2ab

Skrevet

Ca 1 million brutto. Eier enebolig og har ca 800.000 igjen i huslån. Har fleksilån og putter lønna på fleksilånet og så tar jeg bare ut det jeg trenger.

Anonymkode: 0e824...795

Skrevet

Ca. 600 000,-. Nedbetalt lån, betaler 1 500 i fellesutgifter.

Jeg kjøper stort sett det jeg har lyst på.

Anonymkode: c5fe5...d43

Skrevet

427 000 brutto i uføretrygd.  

Husleien, eller fellesutgiftene, er på 5300 i mnd. I tillegg kommer boliglånet på 7000.

Lever ikke i sus og dus, men klarer meg helt fint.

Anonymkode: e3792...78a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...