AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #21 Del Skrevet 19. februar 2021 Det beste du kan gjøre for huden ift pigmentflekker, er å bruke faktor 50+ i ansikter hver dag hele året. Har du prøvd hudpleieserien til Zo skinhealth? Det fungerer også bra. Mine har blitt blekere ved bruk av denne serien og solkrem. Anonymkode: 974b5...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #22 Del Skrevet 19. februar 2021 P50 lotion for pigmentflekker (egen type) er helt fantastisk. Merket er Biologique recherche. Sverger 100% til dette merket, og har gjort underverker for huden min. Anonymkode: e2abf...666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #23 Del Skrevet 19. februar 2021 Roci skrev (7 timer siden): Jeg har søkt litt rundt på nettet, og ser at eplecidereddik blandet med vann i forholdet 1 del eddik til 4 -5 deler vann faktisk er noe som brukes. Eplesidereddik inneholder litt mindre eddiksyre (normalt 5-6 %) enn vanlig, hvit eddik (7%) ufortynnet, så det er uansett all grunn til å være forsiktig. Men TS - jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror at eddik skal fungere, når du har prøvd velkjente og veldokumenterte metoder og disse ikke har virket. Som flere andre her også nevner - få skikkelig hjelp av en hudlege til å finne ut av årsaken til pigmentflekkene, få et ordentlig behandlingsregime og hold deg til det. Ja, kvinner som har PCOS er mer utsatt for melasma. Vet du hvorfor? Noe en gynokolog kan hjelpe med? Grunnen til jeg vil prøve ut med edikk, er fordi jeg er desperat. Det er så synlig i ansikte mitt og det plager meg veldig. Blir faktisk deprimert. Jeg har vært hos hudlege, betalte 8000 for en dyr behandling som skulle hjelpe. Men det kom igjen. Samme med laser. Og dyre kremer. Ønsker ikke å bruke mer penger på det uten nytte. Er det noe jeg evnt kan få dekket? Anonymkode: bc9e1...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 19. februar 2021 #24 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vet du hvorfor? Noe en gynokolog kan hjelpe med? Grunnen til jeg vil prøve ut med edikk, er fordi jeg er desperat. Det er så synlig i ansikte mitt og det plager meg veldig. Blir faktisk deprimert. Jeg har vært hos hudlege, betalte 8000 for en dyr behandling som skulle hjelpe. Men det kom igjen. Samme med laser. Og dyre kremer. Ønsker ikke å bruke mer penger på det uten nytte. Er det noe jeg evnt kan få dekket? Anonymkode: bc9e1...b48 Det har med hormonforandringer å gjøre. Graviditet og p-piller kan som nevnt også føre til pigmentering/melasma. Jeg vet ikke om det vil hjelpe å få PCOS'en under kontroll, det må du nesten høre med noen som har medisinske kvalifikasjoner. Det finnes visstnok ingen behandlinger som kan fjerne melasma for godt. Du skriver at pigmenteringen "kom tilbake" etter de behandlingene du har forsøkt - betyr det at disse hjalp i utgangspunktet, men at bedringen ikke var langvarig? Fikk du f.eks. ingen råd om hva du skulle gjøre for å forebygge, som f.eks. solkrem med høy faktor og å ikke oppholde deg mye i direkte sollys? Du skriver at du har forsøkt "dyre kremer", vet du hvilke disse var? Det er jo ellers kjent at kjemisk peeling og behandling med retinoider (a-vitaminsyre) har effekt på pigmentering, men det er en gradvis prosess og det kreves oppfølging for å vedlikeholde resultatet. Du må jo for all del bare prøve med eddik, men jeg tror ikke du skal ha for høye forventninger. Eddiksyre er for så vidt også en form for kjemisk peeling, men det er en grunn til at den ikke blir brukt av f.eks. hudpleiere, og det er fordi den er mindre effektiv og mer potensielt hudirriterende enn andre og mer velprøvde syrer som brukes i hudpleie. Om du likevel bestemmer deg for å prøve, må du i det minste bruke tilstrekkelig solbeskyttelse, ellers risikerer du å skade huden og forverre pigmenteringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå