AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Del Skrevet 17. februar 2021 Noen som har prøvd det? Må det blandes ut med vann? Evnt andre tips mot pigmentflekker? Har prøvd det meste. Dyre kremer, ansiktbehandlinger, laser. Det kommer igjen hele tiden. Dette plager meg veldig. Anonymkode: bc9e1...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Del Skrevet 18. februar 2021 Det eneste som hjelper er å ta en rensekur av leveren. Når levere blir overbelastet får man bl.a. flekker på huden og pigmentflekker. Hjelper ikke å smøre noe på, man må ta det innenfra. Roten til problemene. Les om 3-6-9 og Anthony William medical medium på nettet. Jeg skal begynne på den idag og teste ut i 9 dager. Du kan også prøve laser, men det tar ikke roten til problemene. Anonymkode: e54b7...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 18. februar 2021 #3 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen som har prøvd det? Må det blandes ut med vann? Evnt andre tips mot pigmentflekker? Har prøvd det meste. Dyre kremer, ansiktbehandlinger, laser. Det kommer igjen hele tiden. Dette plager meg veldig. Anonymkode: bc9e1...b48 Slike udokumenterte hjemmebehandlinger er sjelden å anbefale. Eddik kan skade huden din og kanskje gjøre problemet verre. Hvis man har melasma (som det høres ut som om du har) så må man være forsiktig med å oppholde seg i solen og alltid bruke solkrem med høy faktor for å forebygge nye pigmentflekker. Dersom du bruker p-piller, kan disse også forårsake pigmentforandringer i huden. Legemiddelet Aberela (tretinoin) kan utskrives av lege/hudlege og brukes ofte i behandling av melasma. Når du først har fått melasma, så vil du nok aldri bli helt kvitt det, men det finnes altså ting du kan gjøre for å minske forekomsten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Del Skrevet 18. februar 2021 Ingen som har prøvd edikk? Hva er det egentlig? Sterkt? En syre? Anonymkode: bc9e1...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Del Skrevet 18. februar 2021 Nei, nei og atter nei. Anonymkode: 10f33...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Del Skrevet 18. februar 2021 Roci skrev (12 timer siden): Slike udokumenterte hjemmebehandlinger er sjelden å anbefale. Eddik kan skade huden din og kanskje gjøre problemet verre. Hvis man har melasma (som det høres ut som om du har) så må man være forsiktig med å oppholde seg i solen og alltid bruke solkrem med høy faktor for å forebygge nye pigmentflekker. Dersom du bruker p-piller, kan disse også forårsake pigmentforandringer i huden. Legemiddelet Aberela (tretinoin) kan utskrives av lege/hudlege og brukes ofte i behandling av melasma. Når du først har fått melasma, så vil du nok aldri bli helt kvitt det, men det finnes altså ting du kan gjøre for å minske forekomsten. DENNE! Anonymkode: 10f33...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 19. februar 2021 #7 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det eneste som hjelper er å ta en rensekur av leveren. Når levere blir overbelastet får man bl.a. flekker på huden og pigmentflekker. Hjelper ikke å smøre noe på, man må ta det innenfra. Roten til problemene. Les om 3-6-9 og Anthony William medical medium på nettet. Jeg skal begynne på den idag og teste ut i 9 dager. Du kan også prøve laser, men det tar ikke roten til problemene. Anonymkode: e54b7...556 Hvordan renser man leveren? Leveren ER jo en rensestasjon for blodet. Og hva har leveren med hyperpigmentering å gjøre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, nei og atter nei. Anonymkode: 10f33...561 Hvorfor? Anonymkode: bc9e1...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Anonymkode: bc9e1...b48 Det burde du å skjønne, det er farlig. mne hey har du lyst å ødlegge huden, go a head! Anonymkode: 10f33...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Del Skrevet 19. februar 2021 Prøv heller finne årsaken og se om den kan løses. Noen medisiner og hormonendringer f.eks som følge av hormonell sykdom kan f.eks gi pigmentflekker. Anonymkode: 35f93...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #11 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det burde du å skjønne, det er farlig. mne hey har du lyst å ødlegge huden, go a head! Anonymkode: 10f33...561 Edikk farlig? Anonymkode: bc9e1...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #12 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøv heller finne årsaken og se om den kan løses. Noen medisiner og hormonendringer f.eks som følge av hormonell sykdom kan f.eks gi pigmentflekker. Anonymkode: 35f93...1c4 Som PCOS? Anonymkode: bc9e1...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #13 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Edikk farlig? Anonymkode: bc9e1...b48 På hud, ja. Anonymkode: 10f33...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 19. februar 2021 #14 Del Skrevet 19. februar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor? Anonymkode: bc9e1...b48 Eddik er en syre og er kraftig for huden. Du kan få blemmer og sårdannelser. Om ikke laser, dyre produkter, osv. vil funke så vil heller ikke eddik funke. Den vil bare gjør huden din vondt verre. Invester i en god solkrem for huden din og bruk det hver dag. Snakk med en hudlege og gjerne flere også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 19. februar 2021 #15 Del Skrevet 19. februar 2021 Altså jeg har fjernet flislim (!!) med eddik. Det sies veldig hvor kraftig den er og at man aldri skal bruke det på hud! Ikke start med hjemmebehandling når du vet så pass lite om kjemi og.. hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #16 Del Skrevet 19. februar 2021 Har lest om flere som har brukt det i ansikt. Tynnet ut med vann. Anonymkode: bc9e1...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #17 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har lest om flere som har brukt det i ansikt. Tynnet ut med vann. Anonymkode: bc9e1...b48 Du gjør som du vil, ts. Lykke til. Anonymkode: 10f33...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 19. februar 2021 #18 Del Skrevet 19. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Har lest om flere som har brukt det i ansikt. Tynnet ut med vann. Anonymkode: bc9e1...b48 Og derfor tar man ikke hjemmebehandling og tester sånn dritt ut selv. Har også hørt folk som tar neglelakkfjerner på kvisene sine, men det betyr ikke at det gir gode resultater. (Merk: Ikke gjør det!!). Dra til en skikkelig hudlege og forklar at du har prøvd det meste. Edikk funker IKKE på pigmentflekker eller noe annet som kommer til hud. Gjør du det allikevel skal jeg garantere deg at du blir å slite langt verre enn pigmentflekker. Her snakker vi ikke bare om arrdannelser pga blemmer/sår, men også rynker og nedslitt hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #19 Del Skrevet 19. februar 2021 Jeg sliter med pigmentflekker, selv med solfaktor 50+. Har blitt mye bedre etter å ha gått til microneedling-behandling, men er sannsynlig at det vil komme tilbake igjen om jeg ikke er forsiktig i solen. Bruker caps, og oppholder meg i skyggen. Jeg ble nylig obs på at at problemet oppstod første sommeren etter at jeg hadde byttet p-piller til Cerazette. Jeg ble rådet av legen til å slutte på p-piller en stund for å sjekke at det faktisk kommer av p-pillene før jeg går over til nytt merke. Anonymkode: 82669...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 19. februar 2021 #20 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har lest om flere som har brukt det i ansikt. Tynnet ut med vann. Anonymkode: bc9e1...b48 Jeg har søkt litt rundt på nettet, og ser at eplecidereddik blandet med vann i forholdet 1 del eddik til 4 -5 deler vann faktisk er noe som brukes. Eplesidereddik inneholder litt mindre eddiksyre (normalt 5-6 %) enn vanlig, hvit eddik (7%) ufortynnet, så det er uansett all grunn til å være forsiktig. Men TS - jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror at eddik skal fungere, når du har prøvd velkjente og veldokumenterte metoder og disse ikke har virket. Som flere andre her også nevner - få skikkelig hjelp av en hudlege til å finne ut av årsaken til pigmentflekkene, få et ordentlig behandlingsregime og hold deg til det. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Som PCOS? Anonymkode: bc9e1...b48 Ja, kvinner som har PCOS er mer utsatt for melasma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå