Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:P

Hva vil det si å være betatt? Hva er forskjellen på det å være betatt og å være glad i, forelska eller å elske?

Hvorfor blir man betatt av noen? Kan det komme av et udekka behov for bekreftelse, eller et dypere savn etter det å elske noen gjensidig?

Er det noen som har tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er betatt noe som kommer før en eventuell forelskelse. Det er mye mindre seriøst enn en forelskelse, og kan ofte bare være av fysisk karakter.

Jeg feks, er håpløst betatt av de fleste treningsinstruktørene mine :sjenert:

Skrevet

tja, betatt kan jeg vel være uten å være forelska.

jeg kan også bli betatt av en vakker solnedgang, av noe som jeg ser som jeg blir henrykt over når jeg ser, glad når jeg ser.

jeg kan være betatt av kjærsten min, men også glad i ham, forelsket i ham.

og selv om jeg er glad i ham hver dag, så er jeg ikke like betatt av ham hvert minutt jeg ser ham.

vanskelig å forklare forskjellen, men jeg bruker betatt litt annerledes en jeg bruker forelsket eller glad i ihvertfall.

og det har ikke for meg noe med noen behov eller savn, men bare en følelse, en god følelse av å se på noe jeg liker å se på.

Skrevet

Jeg forbinder ikke det å være betatt av noen utelukkende som å "være glad i" eller forelsket i, men det vil være en del av en forelskelse/forhold ja...vanskelig å forklare.

Syns egentlig at aline sa det på en veldig fin måte, jeg - føler det egentlig sånn jeg også.

Skrevet

"Betatt" er et ord jeg bruker når frykter jeg blir forelsket eller ikke tør innrømme at jeg er forelsket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...