AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Hadde legetime med barnet mitt i dag. Det var en akutt time. Fortalte på jobben at jeg måtte gå en times tid Ila dagen. Lederen min ble dritsur og sa jeg ødela hele opplegget vi skulle ha i dag. Dårlig gjort å bestille legetime akkurat da. da jeg kom tilbake etter legetimen spurte jeg hvordan det hadde gått, og fikk klar beskjed om at de hadde hatt et helvete og dritt travelt (jobber i barnehage) hun sa også at jeg ikke hadde rett på fri da barnet mitt er over 12 år. (barnet mitt var syk, kastet opp på legevakten og i hvit i ansiktet, de måtte legge han på ei seng i 20 min). svarte: du mener barnet mitt skal gå alene til legen så syk?? Jeg knakk fullstendig sammen og strigråt. mJeg har mer enn nok dårlig samvittighet til å gå fra avd en times tid, de trenger ikke gni det inn og være så hjerteløse. hun ba om unnskyldning etterpå fordi hun har reagert slik, og sa jeg var ei god mor for barnet mitt. Jeg føler meg helt knust.. tenk om jeg kunne klonet meg selv og vært både tilstede for barnet mitt og jobben min på engang. Uansett hva jeg gjør er det feil. Barnet mitt går alltid foran jobben min. Slik er det bare. føler meg så urettferdig behandlet. Hva tenker andre barnehage folk om slik behandling av leder? Anonymkode: df0f9...1fa
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Elendig oppførsel av leder, men hun har rett i at du må avspasere den timen.. Anonymkode: 33fe0...b55 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Elendig oppførsel av leder, men hun har rett i at du må avspasere den timen.. Anonymkode: 33fe0...b55 Kan følge barn til lege/ sykehus fram til barnet er 16 år. Permisjon med lønn. med to andre ansatte på avd er stadig på møte med sine barn over 12 år, uten at de får noe annet enn «lykke til på møtet» Anonymkode: df0f9...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 Meld fra til overordnede. Anonymkode: c1dcd...49b 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 Jeg forstår ikke helt.. leder har jo også innsett att det var dårlig oppførsel og best om unnskyldning til deg? Kan høres ut som leder har hatt en dårlig dag, evt dere begge og det har eskalert uten grunn. Anonymkode: 4cc3c...940 18
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 Utrolig dårlig gjort av leder. God bedring til barnet ditt ts ❤️ Anonymkode: 9ab9c...00a 1
Cesil Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 Som leder selv kan jeg på ingen måte forstå vedkommendes oppførsel. Mine ansatte har fått beskjed at hvis barna deres er syke, uansett om de er eldre enn 12 år, skal de få fri med lønn den tiden det trengs. 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke helt.. leder har jo også innsett att det var dårlig oppførsel og best om unnskyldning til deg? Kan høres ut som leder har hatt en dårlig dag, evt dere begge og det har eskalert uten grunn. Anonymkode: 4cc3c...940 Det føles utrolig tungt å gå fra jobb når leder er sur. Går med dårlig samvittighet og samtidig bekymret for barnet mitt. Kommer tilbake og får tyn av lederen. Knekker sammen og strigråter. ja, hun ba om unnskyldning på reaksjonen sin, det er bra! Allikevel føles det ikke greit å bli behandlet slik. Jeg ser ikke helt hva jeg har gjort galt her Anonymkode: df0f9...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 Cesil skrev (1 time siden): Som leder selv kan jeg på ingen måte forstå vedkommendes oppførsel. Mine ansatte har fått beskjed at hvis barna deres er syke, uansett om de er eldre enn 12 år, skal de få fri med lønn den tiden det trengs. Takk ❤️ Jeg får ikke fri med lønn om barnet mitt er syk. Da må besteforeldre steppe inn, eller jeg ta en feriedag. Men når han er syk og må ha akutt time på legevakten blir det jo ett dilemma.. skal jeg svikte jobben eller barnet mitt?? Dette er et valg en skal slippe å ta. Alle ledere burde skjønne at barnet går foran jobben. Og spesielt en ped leder, vi som jobber med barn. Anonymkode: df0f9...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk ❤️ Jeg får ikke fri med lønn om barnet mitt er syk. Da må besteforeldre steppe inn, eller jeg ta en feriedag. Men når han er syk og må ha akutt time på legevakten blir det jo ett dilemma.. skal jeg svikte jobben eller barnet mitt?? Dette er et valg en skal slippe å ta. Alle ledere burde skjønne at barnet går foran jobben. Og spesielt en ped leder, vi som jobber med barn. Anonymkode: df0f9...1fa Uakseptabel oppførsel av leder, dette kunne vært løst på en mye bedre måte. Dårlige ledere kommer unna med mye fordi det ikke rapporteres videre. Kanskje trenger denne pedlederen veiledning for å gjøre jobben sin på en bedre måte? Du må jo selvfølgelig si fra på en ok måte. Det bør være saklig og uten altfor mye følelser. Virker som du blir litt overkjørt av leder fordi du ikke står for valget ditt og ikke setter deg i respekt. Snakker denne pedlederen slik til alle andre på avdelingen også eller er det bare deg? Anonymkode: c1dcd...49b 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Uakseptabel oppførsel av leder, dette kunne vært løst på en mye bedre måte. Dårlige ledere kommer unna med mye fordi det ikke rapporteres videre. Kanskje trenger denne pedlederen veiledning for å gjøre jobben sin på en bedre måte? Du må jo selvfølgelig si fra på en ok måte. Det bør være saklig og uten altfor mye følelser. Virker som du blir litt overkjørt av leder fordi du ikke står for valget ditt og ikke setter deg i respekt. Snakker denne pedlederen slik til alle andre på avdelingen også eller er det bare deg? Anonymkode: c1dcd...49b Bare til meg. Jeg er ikke så flink til å forsvare meg. Jeg er følsom og blir både redd, fortvilt og sint på en gang. Så når jeg blir snakket slik til blir jeg mer stille og konsentrerer meg mest om å holde igjen gråten. Jeg klarer ikke si så mye da jeg er redd jeg overreagerer, må liksom la alt roe seg før jeg klarer å tenke hva jeg tenker om det som skjedde. mer også livredd konflikter. Så ja, jeg er blitt en hakkekylling. det er mange hensyn å ta, og uansett hva jeg gjør kan det pirkes på. Tenker vi kommer langt med å være raus, vise forståelse for hverandre, støtte hverandre. Enkelte på jobben tar mye plass og deler absolutt alt.. føler det ikke er helt plass til meg. Når folk er veldig frampå blir jeg stillere. hun unnskylde seg med at hun ikke visste hva som feilte barnet mitt. Uansett skal hun ikke reagere slik tenker jeg. For jeg har ingen opplysningsplikt for leder om hva som feilte barnet mitt. Jeg forventer at hun tenker at det er viktig siden jeg bestilte akutt time. Handler om tillitt Ingen drar til legevakten med barnet sitt om en ikke helt må. Anonymkode: df0f9...1fa
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan følge barn til lege/ sykehus fram til barnet er 16 år. Permisjon med lønn. med to andre ansatte på avd er stadig på møte med sine barn over 12 år, uten at de får noe annet enn «lykke til på møtet» Anonymkode: df0f9...1fa Hvis dere praktiserer dette frem til 16 år på din arbeidsplass, er det jo greit. Det er i alle fall ikke i arbeidsmiljøloven. Der gjelder det frem til 12 år. Uansett ville jeg tatt en samtale med leder siden du har blitt såpass såret av hendelsen. Kanskje dere kan skvære opp! Anonymkode: 33fe0...b55
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvis dere praktiserer dette frem til 16 år på din arbeidsplass, er det jo greit. Det er i alle fall ikke i arbeidsmiljøloven. Der gjelder det frem til 12 år. Uansett ville jeg tatt en samtale med leder siden du har blitt såpass såret av hendelsen. Kanskje dere kan skvære opp! Anonymkode: 33fe0...b55 Mulig det er 12 år hos oss også, men da må det gjelde alle som har barn over 12 år. Ikke bare meg. Anonymkode: df0f9...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Mulig det er 12 år hos oss også, men da må det gjelde alle som har barn over 12 år. Ikke bare meg. Anonymkode: df0f9...1fa Kanskje de har barn med spesielle behov? Da er det andre grenser. Det høres ut som du ikke hadde rett til fri og skulle tilnærmet deg dette på en annen måte. Hvis du hadde lagt frem situasjonen for leder saklig og bedt om fri kan det hende du hadde blitt møtt på en helt annen måte. For din egen del bør du legge fra deg offerrollen, tårene og «stakkars meg». Anonymkode: 039df...5f6 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 Kjip oppførsel av leder, skikkelig kjip faktisk. Akuttimer er akuttimer Anonymkode: 8c154...98f 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #16 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje de har barn med spesielle behov? Da er det andre grenser. Det høres ut som du ikke hadde rett til fri og skulle tilnærmet deg dette på en annen måte. Hvis du hadde lagt frem situasjonen for leder saklig og bedt om fri kan det hende du hadde blitt møtt på en helt annen måte. For din egen del bør du legge fra deg offerrollen, tårene og «stakkars meg». Anonymkode: 039df...5f6 Offer rollen? Hva snakker du om? Jeg la fram saken til leder, men det er krise uansett om noen skal forlate avd en times tid, fordi det er travelt. det er tøft å få ufortjent tyn! Jeg kunnet jo gitt f i barnet mitt da, og vært på jobb.. men da er jeg en dårlig mor Anonymkode: df0f9...1fa
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #17 Skrevet 18. februar 2021 Dersom det er en kommunal barnehage har TS rett til velferdspermisjon med lønn for å følge barnet til legen, selv om barnet er over 12 år. Jeg antar at en del private barnehager har tilsvarende reglement for velferdspermisjon for å tiltrekke seg arbeidstakere. TS: Dette bør du melde fra om til din leders leder. Dette er ikke greit og den eneste grunnen til at hun slipper unna med å oppføre seg slik er fordi ingen sier i fra. Anonymkode: 5aac8...336
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 Jeg må være kjerringa mot strømmen her, på min arbeidsplass får vi ikke fri med lønn,når vi må følge barn over 12 år til legen. Det blir enten trekk i lønn, ellers så må det tas igjen ved å jobbe en time ekstra en annen dag. Lurer også på om du er 100% alene om omsorgen for ditt barn? Har ikke barnet en far som kunne fulgt han til legen? Må legge til at det er helt bak mål å snakke sånn til en ansatt, det er ikke greit og det burde du ta videre. Men ville bare presiserer at det er ingen menneskerett å følge unger over 12 til legen, selvom det virker sånn i denne tråden. Jeg har forresten 5 årig utdanning og jobber i kommunen, hvis det har noe å si. Anonymkode: 5abca...e8b 6
MiominMio Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 Her handler det ikke om alderen på barnet, men forståelsen en leder velger å IKKE vise sin ansatt. Skjønner godt du ble satt ut. Jeg har selv kronisk syk tenåring, men jeg er alltid med til leger etc. min leder viser forståelse. Jeg avspaserer heller litt her og der eller jobber inn det jeg kan når tenåringen er frisk. Barnhagen har et styre kanskje? Om leder har surmaga holdning så ville jeg tatt det videre.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #20 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Offer rollen? Hva snakker du om? Jeg la fram saken til leder, men det er krise uansett om noen skal forlate avd en times tid, fordi det er travelt. det er tøft å få ufortjent tyn! Jeg kunnet jo gitt f i barnet mitt da, og vært på jobb.. men da er jeg en dårlig mor Anonymkode: df0f9...1fa Der er offerrollen. Du har alt å vinne på å tone ned dramatikken. Ba du om fri eller ga du beskjed om at du skulle ha fri? Uansett unødvendig reaksjon av leder, men hun har tross alt sagt unnskyld. Anonymkode: 039df...5f6 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå