Gå til innhold

Spleis til søksmål mot nedstengning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg leste et sted at det er opprettet Spleis- aksjon for å gå til søksmål mot nedstengning. Men jeg finner det ikke igjen. Noen som vet hvor man finner det?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud 🙄

• Liker 15
Skrevet

Du tuller?

Hva er det folk ikke skjønner med "pandemi"?

• Liker 16
Skrevet
Teatrica skrev (4 minutter siden):

Du tuller?

Det er også noe som heter proporsjonalitet og at for å innføre svært inngripende tiltak skal det være hjemmel i lov. Hytteeierne vant mot staten fordi staten ikke engang på dette punktet hadde god nok dokumentasjon på nødvendigheten av tiltakene. Da kan man foreløpig bare spekulere i hvor mange andre tiltak som er i strid med grunnlov og menneskerettigheter. 

Det må en debatt til, og siden politikerne vegrer seg for å ta den må dette opp i rettssystemet. 

• Liker 11
Skrevet

burde spleise på årets pris for idioti også!

• Liker 17
Skrevet

Lykke til!! Jeg er sikker på du får med deg maange   korona-eksperter! :)

• Liker 6
Skrevet
Ukjent. skrev (2 timer siden):

Mener jeg leste et sted at det er opprettet Spleis- aksjon for å gå til søksmål mot nedstengning. Men jeg finner det ikke igjen. Noen som vet hvor man finner det?

Søk etter spleis nummer 165339

• Liker 1
Skrevet
Enda en tulling skrev (4 timer siden):

Søk etter spleis nummer 165339

Takk for svar på spørsmålet😊

Skrevet (endret)
Teatrica skrev (9 timer siden):

Du tuller?

Du syns det er fullstendig akseptabelt det som skjer i Oslo? Her så skal man stenge ned en kommune med alt fra kjøpesentre, til barer, utesteder, treningssenter, kinoer. Ja, for ikke å nevne at treningssentrene har vært stengt siden starten av november? :klaske: 

I Oslo så skal du faen få lov til å klippe hår, lakke neglene, og ta hudpleie. For ikke å nevne at du kan forsyne deg så mye du vil på Vinmonopolet. Du kan kose deg med en kaffe på kaffebrenneriet. :danser:Så med Whiskey-flaske fra Vinmonopolet og en kaffe latte fra Kaffebrenneriet så trenger man da ikke varme sko, varm jakke eller varme sokker. 

Så snakkes det om lite mobilitet. Bevege seg minst mulig. Ja, så hva gjør man når vinterskoene blir ødelagt midt i en snøstorm? Jo, skal man vandre rundt med joggesko til evig tider i SNØSTORM for at noen idiotisk sitter og tenker at det er det beste? La oss pådra oss lungebetennelse midt i pandemien for jeg har så ekstremt lyst til å bli alvorlig syk og ligge innlagt på sykehuset seks måneder IGJEN. Dette er Vinmonopolet-saken all over again. Folk kommer til å reise ut. 

Men det er kun Vinmonopolet som er så jævlig viktig at de må åpne det igjen. Folk trenger Whiskey, men de trenger ikke varme klær eller varme sko. Visstnok. Forstå det den som kan. 

VG har skrevet om at Drammen opplever sterk pågang fra Øl-tørste Osloborgere, at Liertoppen kjøpesenter har opplevd en enorm økning i omsetningen på grunn av større pågang. Føler du at det er jævlig fornuftig at man handler utenfor kommunen? Ja, så dro det en Osloborger til Ikea Slependen, som da gjorde at det spredde seg litt i Asker også. Ja, hvem bryr seg? :danser:

Her blir det reising av ut av Oslo på lørdag for å handle alt vi trenger. De kan ta tiltakene og stappe dem et varmt sted der sola aldri skinner. :rope:

Edit: Regner med at mange kommer til å reise ut til Asker, Bærum og Lillestrøm for å spise og drikke i løpet av ferien. Politikerne setter virkelig pris på at det sprer seg mest mulig, skjønner du. 

Endret av Sylveon
  • Liker 4
Skrevet
10 hours ago, Ukjent. said:

https://www.spleis.no/project/165339

Folk er ikke særlig villige til å gi da. 😆

• Liker 2
Skrevet
Sylveon skrev (1 time siden):

Du syns det er fullstendig akseptabelt det som skjer i Oslo? Her så skal man stenge ned en kommune med alt fra kjøpesentre, til barer, utesteder, treningssenter, kinoer. Ja, for ikke å nevne at treningssentrene har vært stengt siden starten av november? :klaske: 

I Oslo så skal du faen få lov til å klippe hår, lakke neglene, og ta hudpleie. For ikke å nevne at du kan forsyne deg så mye du vil på Vinmonopolet. Du kan kose deg med en kaffe på kaffebrenneriet. :danser:Så med Whiskey-flaske fra Vinmonopolet og en kaffe latte fra Kaffebrenneriet så trenger man da ikke varme sko, varm jakke eller varme sokker. 

Så snakkes det om lite mobilitet. Bevege seg minst mulig. Ja, så hva gjør man når vinterskoene blir ødelagt midt i en snøstorm? Jo, skal man vandre rundt med joggesko til evig tider i SNØSTORM for at noen idiotisk sitter og tenker at det er det beste? La oss pådra oss lungebetennelse midt i pandemien for jeg har så ekstremt lyst til å bli alvorlig syk og ligge innlagt på sykehuset seks måneder IGJEN. Dette er Vinmonopolet-saken all over again. Folk kommer til å reise ut. 

Men det er kun Vinmonopolet som er så jævlig viktig at de må åpne det igjen. Folk trenger Whiskey, men de trenger ikke varme klær eller varme sko. Visstnok. Forstå det den som kan. 

VG har skrevet om at Drammen opplever sterk pågang fra Øl-tørste Osloborgere, at Liertoppen kjøpesenter har opplevd en enorm økning i omsetningen på grunn av større pågang. Føler du at det er jævlig fornuftig at man handler utenfor kommunen? Ja, så dro det en Osloborger til Ikea Slependen, som da gjorde at det spredde seg litt i Asker også. Ja, hvem bryr seg? :danser:

Her blir det reising av ut av Oslo på lørdag for å handle alt vi trenger. De kan ta tiltakene og stappe dem et varmt sted der sola aldri skinner. :rope:

Edit: Regner med at mange kommer til å reise ut til Asker, Bærum og Lillestrøm for å spise og drikke i løpet av ferien. Politikerne setter virkelig pris på at det sprer seg mest mulig, skjønner du. 

Eh... er vell bare gå å handle i Bogstadveien?

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det ofte sånn at de som skriver slike "søknader" ikke akkurat har gått ut av skolen med de beste karakterene i norsk?

En har tenkt å samle inn en halv million kroner. En kunne gjort seg litt mer flid med teksten.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Jens skrev (12 minutter siden):

Eh... er vell bare gå å handle i Bogstadveien?

Ja, det er nemlig jævlig praktisk at nesten 700.000 mennesker skal ta kollektivt ned til Bogstadveien (mdg skal nemlig gjøre det vanskelig å kjøre bil i byen) for å handle. Politikerne vil nemlig at det skal spre seg mest mulig, og at Oslo blir stengt lengst mulig.:danser:

Nå googlet jeg for såvidt Bogstadveien og skobutikken. Får stengt, stengt, stengt, stengt, stengt, stengt og stengt opp x en lang liste med alt er stengt. Må si at jeg er utrolig fristet til å løpe rundt i Oslo sentrum med 4 barn og lete etter en skobutikk fordi at vi er to som trenger nye sko. Spesielt fristende at jeg da må løpe rundt i joggesko når det er så mye snø ute. Blir jo klissvåt bare man går på matbutikken. :klaske:  (Også må vi finne flere enkeltstående butikker som selger det vi trenger for å finne alt vi trenger nå, men det er sko som haster mest). Nei, det blir en tur ut av Oslo så kan vi plukke med oss alt vi trenger. Da kan vi gjøre det i løpet av en time. 

Endret av Sylveon
  • Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, nomore82 said:

Hvorfor er det ofte sånn at de som skriver slike "søknader" ikke akkurat har gått ut av skolen med de beste karakterene i norsk?

Tror ikke norsk skriftlig er viktig del av pensum på Livets Harde Skole.

• Liker 7
Skrevet
von Dünkel skrev (2 timer siden):

https://www.spleis.no/project/165339

Folk er ikke særlig villige til å gi da. 😆

Er vel heller det at mange ikke tør. Da blir man jo automatisk stemplet som noen som ikke bryr seg om smitte og bare tenker på seg selv. Fin tid vi lever i.

Skrevet
Tutte skrev (10 minutter siden):

Er vel heller det at mange ikke tør. Da blir man jo automatisk stemplet som noen som ikke bryr seg om smitte og bare tenker på seg selv. Fin tid vi lever i.

Man kan gi anonymt, eller forsåvidt oppgi et hvilket som helst navn (ser at Fauci også har bidratt :) ) så det burde ikke være noe problem. Har nok mer å si at spleisen bare har ligget ute et par dager.

• Liker 2
Skrevet
Sylveon skrev (3 timer siden):

Du kan kose deg med en kaffe på kaffebrenneriet. :danser:

Helt på siden her og fullstendig utenfor topic, men du er veldig glad i den smileyen der skjønner jeg. Hehe, bare ler litt hver gang jeg leser innleggene dine for den dukke alltid opp sånn 2-3 ganger 😉

Disclaimer: ikke ment som klaging, ironisering eller sarkasme. 😜

• Liker 3
Skrevet
Hatsumomo skrev (Akkurat nå):

Helt på siden her og fullstendig utenfor topic, men du er veldig glad i den smileyen der skjønner jeg. Hehe, bare ler litt hver gang jeg leser innleggene dine for den dukke alltid opp sånn 2-3 ganger 😉

Disclaimer: ikke ment som klaging, ironisering eller sarkasme. 😜

Min favoritt...:danser:

Skrevet
Sylveon skrev (4 timer siden):

Du syns det er fullstendig akseptabelt det som skjer i Oslo?

Ja, fordi PANDEMI!

• Liker 7
  • Opprett ny...