Gå til innhold

Hvordan greier dere alenemødre å date eller ha kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig blitt alenemor,  er 100% alene med mitt barn som er under 2 år. Her går dagene i ett, det er opp kl.06.00 levere i barnehagen kl.07.00 og rett på jobb. Henter i 16-tiden, og da er det rett hjem til middag, oppvask. Når poden er lagt kl.1900 så er jeg helt utslitt. Da er det sofaen, og så tar jeg kvelden i 22-tiden, kanskje litt før. 

I helgene så er det så mye som må gjøres hjemme, husarbeid som har samlet seg opp etter en uke, klesvask,  husvask. Så har det kjempe dårlig samvittighet for å ha jobbet så mye. Så da går hver ledige minutt med til sønnen min. Jeg har barnevakt i helgene hvis jeg ønsker, men takker alltid nei, fordi jeg vil være med sønnen min selv. Vi er sosiale med venner, treffer  besteforeldre og annen familie.  

Nå er ikke dating noe jeg prioriterer eller ønsker å drive med. Jeg stortrives som alenemor og vil ikke endre noe, i hvertfall ikke komplisere dette med ett nytt forhold.  Men lurer veldig på hvordan dere andre alenemødre får dratt på date? Spesielt dere med småunger, når finner dere tida? 

Anonymkode: 447a9...558

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barnevakt, enten familie eller betalt,  to ganger i måneden. Jeg trenger det for å fungere som alenemor resten av tiden😅

Anonymkode: 11852...ada

• Liker 6
Skrevet

Er som deg. Unger og jobb. Fritid tar vi igjen. Vi må ikke ha en mann for å klare oss. Nyt livet ditt og stress ned. Kommer tid, kommer råd.

Anonymkode: 869a1...c7e

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke overskudd til annet enn barn og jobb i de første 5 årene etter at jeg ble alene.  Ungene var annen hver helg hos moren, men jeg var stuptrøtt etter at de var levert.  Følte meg alene det første året, men det fungerte dårlig å kombinere hverdagsliv og å følge opp kjæresteforhold.  Ble bare mas og stress.  

Nå er barna i barneskolen.  Den yngste er 8 år.  Jeg har truffet en alenemor med barn i samme alder som mine.  Hun er som meg og prioriterer barna.  Ingen av oss har ønske om å ha samboer, men å ha kjæreste er fint.     

Anonymkode: d2355...bb4

• Liker 1
Skrevet

Har ikke mulighet, tid eller energi til å date eller ha kjæreste. Minstemann er 4år, 100% alene og ikke barnevakt/avlastning. Så ikke mulig å møte mann her, om ikke minstemann kan være med, haha! Enklere for de som er alene feks annen hver helg, da har man jo mulighet til det man vil. Og få startet et nytt forhold feks. Men akkurat nå er ikke det prioritert fra min side, om jeg hadde hatt mulighet. En kjæreste/et forhold krever både tid og energi, noe jeg kkke prioriterer nå. Barna er i fokus nå, også får jeg se når de er eldre. Trives godt som alenemor, og har ikke behov for et forhold. 

Anonymkode: b20b7...dc0

• Liker 1
Skrevet

Ikke rart at du ikke får til å date når du takker nei til barnevakt... 

Jeg brukte Tinder, og så dro jeg på date når barnet var hos faren. Etter hvert fikk jeg besøk hjemme av daten når ungen hadde sovna. 

Det skal sies at jeg overhode ikke hadde overskudd til å date det første året jeg var alene. Det var først når samværet med far økte og jeg sov bedre at jeg hælte tanken på menn igjen. 

Anonymkode: 54788...ace

• Liker 2
Skrevet

Har to under 4 år. Tar all husvask 1t hver kveld. Hver søndag vasker/bretter jeg klær, mens barna leker. De har blitt vant til at de må leke selv eller holde ro mens jeg ordner. Eldste kan også hjelpe med noe, så da gjør vi det til en lek. 

En natt i mnd sender jeg begge på overnatting for å kunne sove ut  

Anonymkode: f7fdb...e5c

Skrevet

Foreldre som passet så jeg fikk gått på singelfest også har jeg annenhver helg barnefri. Etter du vet du vil satse på han så presenterer du bare han som en venn for ungene,for da kan han komme rett etter jobb til dere noen ganger i uken hvertfall. Mitt barn er hvertfall vant til jeg har mannelige venner på besøk uten at vi er kjærester.

Anonymkode: 91ac1...03a

Skrevet

Alenepappa her, som i praksis er det samme. Jeg er heldig og har familie som kan være barnevakt, slik at jeg eksempelvis kan gjøre ting på kveldene mens barnet uansett sover. Av og til kan jeg bruke en lørdag eller søndag også, selv om jeg prøver å være mest mulig sammen med barnet også. Jeg må bare prioritere, så går det fint.

Anonymkode: a2f31...d7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alenepappa her, som i praksis er det samme. Jeg er heldig og har familie som kan være barnevakt, slik at jeg eksempelvis kan gjøre ting på kveldene mens barnet uansett sover. Av og til kan jeg bruke en lørdag eller søndag også, selv om jeg prøver å være mest mulig sammen med barnet også. Jeg må bare prioritere, så går det fint.

Det var ikke akkurat svar på det hun spør om. Hun spør om dating.

Skrevet

Ligget kommer innom når kidsa er i lalleland.

Anonymkode: d36d5...b9a

• Liker 1
Skrevet

Det nå bare settes av tid når du er klar for noe mer. Ikke vær redd for å spør om hjelp 🙂

Anonymkode: b0a66...034

Skrevet
4 hours ago, Kvepp said:

Det var ikke akkurat svar på det hun spør om. Hun spør om dating.

Det var dating jeg tenkte på, som jeg gjør selv. Da er svaret barnevakt i datingfasen.

• Liker 6
Skrevet

Er det ikke korona der dere bor?

Ingen besøk her hjemme av folk som ikke er vår nærkontakt.

Kan ikke få besøk av random fyrer da.

Alt sosialt foregår utendørs, ellers har barna sine faste lekekamerater.

Anonymkode: 095b2...640

Skrevet

Jeg hadde besøk etter barnet var lagt for kvelden. Og dro på date de helgene barnet var hos far. Hadde også besteforeldre som barnevakt iblant. 

Har nå kjæreste. Han har egne barn, jobb og hus å ta seg av. Vi begge er ganske opptatte. Besøker hverandre når vi har tid. Holder kontakt per melding eller telefon😊 fungerte utmerket for meg å finne noen som hadde like hektiske hverdager som meg. Han forstod hvis jeg måtte avlyse. 

Viktig å finne noen som forstår at de kommer lengre ned på prioriteringslisten. De som tar hensyn til en mors hektiske hverdag. 

Planlegger etterhvert å kjøpe oss bolig sammen, men nyter fortsatt litt tiden hver for oss. 

Anonymkode: 31dc3...ea2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du kommer deg ut av din boble, så vil du få med deg at det er mange steder i Norge som koronaen glemte. På landet har mange kommuner under 10 smittede totalt på ett år nå, og færre enn 0,1% smittet. Da går man ikke rundt og bekymrer seg for om-at-hvis og krisemaksimerer i ett helt år. Da lever man livet ca som normalt.

Anonymkode: 39b60...f29

• Liker 1
Skrevet

Hvordan klarer alenefedre å ha tid til dating? Jo, de har foreldre, søsken, venner, barnevakt. Og så skriver de på datingsider at morra var ei heks, som forlot den stakkars mannen med barnet, og da er det gjort. Kvinner har jo ikke foreldre, søsken, eller venner. De får jo ikke lov til å date, med mindre gubben er død og begravet. Og selv etter det, forventer vi at de skal sørge 🤣

Anonymkode: cc671...312

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er ikke alle som er like hysteriske høns som deg! Jeg har ikke tenkt å gå ett helt år uten å bli kjent med nye folk. Jeg var på singelfest "i disse coronatider" å ble der kjent med han som er kjæresten min nå. Jeg har også besøk av venner INNE som ikke er mine nærkontakter,har da virkelig ikke tenkt å gå over ett år uten å møte venner! For da være måte på hysteri!!

Anonymkode: 91ac1...03a

Skrevet

Dating og kjæreste er aller sist på min prioriteringsliste. Jeg har ikke energi til det overhodet og har det veldig bra som alenemor.

Anonymkode: cce9d...246

Skrevet

Min kjæreste har en datter på 8 år. Merker at det er utfordrende å date/treffes pga. samværssabotasje fra barne***. Det blir kanskje noe annet, men det gjør hen utslitt. Noe jeg har full sympati for. Jeg har derimot mye overskudd pga. voksne barn, så vi treffes ofte med barnet også. Savner mer alenetid. 

Anonymkode: e54d9...ded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...