Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siste dagene hatt vondt i underlivet, liksom utenpå. Kan dette være åreknuter?? Hvordan ser jeg det isåfall? Og blir de borte etter fødsel? Hvis ikke, hvordan blir jeg kvitt det? :( 

Anonymkode: 0db01...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hemoroider?

Anonymkode: 276da...0e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hemoroider?

Anonymkode: 276da...0e4

Er hemoroide og åreknuter det samme? Har fått hemoroide i analåpningen, men kan ikke kjenne noe sånt i vaginaen :( stressa for at det ikke skal bli bedre etter fødsel..

Skrevet

Jeg har et par markerte blodårer heeeelt øverst på låret, inn mot... ja, du vet.

Ikke noe som plager meg noe særlig, må jeg innrømme. Verre med den på leggen som er så synlig ;)

Anonymkode: 550b8...a63

Skrevet

Jeg har et par markerte blodårer heeeelt øverst på låret, inn mot... ja, du vet.

Ikke noe som plager meg noe særlig, må jeg innrømme. Verre med den på leggen som er så synlig ;)

Gjør de vondt? Jeg har vondt i underlivet liksom :( synes det bare som blå blodårer? 

Skrevet

Gjør de vondt? Jeg har vondt i underlivet liksom :( synes det bare som blå blodårer? 

Ja, blå og litt bulkete. Men de har blitt mye mindre enn de var under graviditeten.

Fremdeles litt ømme, men bare om jeg tar på dem direkte. Vil ikke si de er plagsomme nå.

Skrevet

Har du hatt veldig stramme klær tett mot underlivet? Kan være dette. Les for øvrig om vulvodyni/vaginisme. 

Hvis ikke det blir bedre om noen dager hadde jeg nok gått til privat gynekolog så du slipper å lure 🤗 koster ca 1500 kr

Anonymkode: 75d93...0f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, blå og litt bulkete. Men de har blitt mye mindre enn de var under graviditeten.

Fremdeles litt ømme, men bare om jeg tar på dem direkte. Vil ikke si de er plagsomme nå.

Vanskelig å se noe særlig der nede nå pga magen. Men kjennes hovent ut der nede.. Håper ubehaget går over etter fødsel her og da!

Skrevet

Har du hatt veldig stramme klær tett mot underlivet? Kan være dette. Les for øvrig om vulvodyni/vaginisme. 

Hvis ikke det blir bedre om noen dager hadde jeg nok gått til privat gynekolog så du slipper å lure 🤗 koster ca 1500 kr

Går omtrent bare i løse bukser 🤔 Skal lese litt om det du nevner. Tusen takk :) 

Skrevet

Hvor i underlivet har du vondt? I skjeden? 

Indre hemoroider kan kjennes som smerter i skjeden og noen ganger ut mot kjønnsleppene, kommer an på hvor den sitter. 

Ellers så gir graviditet mye plager og smerter i underlivet som er helt normalt uten at det er noe galt. Slimhinnene er såre og lettblødende. Stikkninger og murringer er også helt vanlig. 

Anonymkode: 7e6be...c04

Skrevet

Hvor i underlivet har du vondt? I skjeden? 

Indre hemoroider kan kjennes som smerter i skjeden og noen ganger ut mot kjønnsleppene, kommer an på hvor den sitter. 

Ellers så gir graviditet mye plager og smerter i underlivet som er helt normalt uten at det er noe galt. Slimhinnene er såre og lettblødende. Stikkninger og murringer er også helt vanlig. 

Anonymkode: 7e6be...c04

Vanskelig å si akkurat hvor det gjør vondt. Føler det både er utenpå rundt vaginaen, og oppover livmorhalsen.. 

Skrevet

Vanskelig å si akkurat hvor det gjør vondt. Føler det både er utenpå rundt vaginaen, og oppover livmorhalsen.. 

Kjenner det er smerter nedover hele når babyen snur på hodet nedi bekkenet liksom.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åreknuter under graviditet er helt vanlig i underlivet, trenger ikke utredning hos gyn for det , men man kan jo alltids sjekke.

har selv smerter i kjede inngangen , men usikker på om der er åreknuter TS eller bare press. Legen sa det som regel går over etter fødsel og at jeg ikke skulle bekymre meg, var ikke noe å gjøre p.d.d

er nokså ubehagelig og vondt da.

Noen kan få åreknuter på leppene der nede og det kan spre seg litt ned over dog

Anonymkode: 93beb...67a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig å se noe særlig der nede nå pga magen. Men kjennes hovent ut der nede.. Håper ubehaget går over etter fødsel her og da!

Åreknuter i underlivet forekommer som oftest under svangerskapet, fordi en graviditet forårsaker betydelige forandringer i kroppen som påvirker forekomsten av åreknuter. Åreknuter i underlivet kan gi ømhet, svie og kløe, bulende blodårer og en verkende følelse.

ev.

Så kan det bare være hovent grunnet press og økt mengde med blod

Anonymkode: 93beb...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...