Gå til innhold

Hva slags klær kler meg som er kort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er 1.60 cm og føler ofte at jeg har vanskeligheter med å finne klær jeg føler at jeg kler! 

F.eks. så føler jeg at jeg ikke er så fin i ankelkorte jeans fordi bena ser så veldig korte ut.. fler med samme erfaring?

Noen på ca samme høyde som vil dele litt erfaringer og hva dere selv føler at dere kler? Eller noen med noen generelle tips? :) 

Anonymkode: fcede...1bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppsbygningen din har mer å si enn høyden. 

Anonymkode: 7766d...5d1

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ganske slank vil jeg si. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ganske slank vil jeg si. 

Det har lite med kroppsbygningen din å gjøre. Den er lik uavhengig av antall kg. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, har ikke vansker med det. Bruker som regel lange skinny jeans eller jeggings eller stramme tøybukser, og til overdel bruker jeg som regel gensre og bluser som har innsving i midjen siden jeg har smal midje. 

Anonymkode: db719...b81

Skrevet

Jeg er 1,63 og ca 60 kg. Helt vanlig med rumpe og lår, ikke spinkel. 

Min kroppsfasong passer godt i løse bukser som går rett ned, men de må ikke sitte tight over hoftene. Vanlige tettsittende jeans ser også bra ut, kommer jo an på passformen med lommene feks.

Når det kommer til overdeler så bør jeg unngå for store plagg, helst ikke vide digre gensere osv. Da ser jeg ofte tjukk og/eller liten ut. 

Jeg kler jumpsuit veldig bra, omslagskjoler, og A-linja kjoler. Det er også fint med en tights og ei lengre skjorte som kan snøres i livet, om den ikke snøres ser jeg ut som en søppelsekk.

Viktig å huske på for oss «småfolk» (😂) at kiloene vises mye bedre enn hos de som er høyere.

Anonymkode: 7e02e...eab

Skrevet

Jeg synes du kan kle deg akkurat sånn som du vil. Jeg er kort selv og bruker alt.

• Liker 1
Skrevet

Langbukser 😁

Anonymkode: 45a9a...ff3

Skrevet

Jeg er 163 og 60 kg og slank kroppsbygning. For min del syns jeg det er viktig med høyt liv og har t-skjorte/genser/bluse oppi buksen. føler det forlenger bena mine og fremhever midjen i samme slengen. Liker selv ankellange bukser og er glad i f.eks Levis sin ribcage straigt leg. 

Anonymkode: 6e9b1...52e

• Liker 1
Skrevet

Er 163, ca 65 kg. Liker behagelige, men gjerne kroppsnære plagg. Hverdagskjoler feks. Blir gjerne feil passform på bukser pga høyden min samt at leggene mine er muskuløse. Unngår bukser som er for lange.  

I tillegg bærer kroppen preg av forrige svangerskap. Utrolig hvordan kroppen kan endre seg, selv med små endringer. Jeg tok nok dette med klær som en selvfølge tidligere, det å trekke på meg nærmest hva som helst og at det passet. Nå vet jeg sannelig ikke hva jeg skal si. Er blitt hakket verre å finne klær som passer, så da er ikke shopping like gøy lengre👀

Anonymkode: 836af...11f

Skrevet

Jeg har lange ben, kort overkropp. Bruker mye skinny jeans, og ettersittende topper eller bluser. 
Ballong- eller puff-ermer ser forferdelig ut på meg.

Anonymkode: e1913...c04

Skrevet

Å bruke samme farge på overdel og bukse får deg til å se høyere ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

^^^^^^^^^^^^

det har nesten alt å si.

Anonymkode: 6b5b6...ff0

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

^^^^^^^^^^^^

det har nesten alt å si.

Anonymkode: 6b5b6...ff0

Nå er det uansett sånn at vi bor i et land med veldig mange høye mennesker, og utvalget i klesbutikker reflekterer nettopp det. Jeg elsker at det selges ankelbukser, for det blir vanlige bukser på mine korte bein. Jeg syns det er veldig vanskelig å kjøpe kjoler og skjørt, for de ser så lange ut. Det samme med skjorter. Jeg liker egentlig godt trenden med crop tops enda jeg er gammel nok til at jeg gikk med det på 90-tallet også. Hehe. Hilsen en på 153 cm.

Anonymkode: cfd01...213

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 155, slank, men pæreformet. Synes det er umulig å finne overdeler. 

Anonymkode: bb547...2e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er 155, slank, men pæreformet. Synes det er umulig å finne overdeler. 

Anonymkode: bb547...2e7

Hvorfor? Overdeler pleier jeg bare å stappe i buksa hvis de blir for lange, sliter mest med bukser.. 🙈

Skrevet

Jeg er 161 og 52 kilo, lange bein og lange armer. Jeg vet ikke hva du mener når du sier du er «kort», da tenker jeg sånn stuttjukk med korte kraftige bein og kraftige never...? 

Aldri tenkt at jeg må gå med noe som skjuleb høyden min, har aldri fått annet enn komplimenter for å være liten og nett. Men det er mest kledelig med skjørt til midt på låret eller maxiskjørt helt ned til bakken, da med en tettsittende topp til, cargojeans med tettsittende topp eller tights/skinny jeans med en løsere topp. 

Ankelkorte jeans er jo råstygt på alle, men godt mulig det er ekstra stygt om man er liten, det har jeg ingen intensjon om å finne ut.

Jeans er generelt stivt og ukomfortabelt, så sjeldent jeg gidder å gå med det selv om det er kult. Jeg må kunne bevege meg fritt.

Anonymkode: e8a1f...706

Skrevet

Passer på at jeg ikke blir delt på midten av klærne, dvs bruke samme fargenyanser oppe og nede. 

Anonymkode: 813b5...18e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...