AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Dere som har det i huset; er dere fornøyd eller er der mye trøbbel med det? Anonymkode: 0db34...a9d 1
^^Belle^^ Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Vi har vannbåren varme (via fjernvarme), og er veldig fornøyd! Har det i begge etasjene, og det er den eneste oppvarmingskilden vår. Vi har hatt lite og ingen trøbbel med det, og det med gamle sendere (helt sikkert fra huset ble bygget i 2005). Vi tenker å oppgradere til skikkelige sendere med termostat, for å slippe å svette det første døgnet etter væromslag for eksempel. Utrolig behagelig varme å ha i huset altså, så det anbefales! 1
tdm900 Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 ^^Belle^^ skrev (På 18.2.2021 den 8.28): Vi har vannbåren varme (via fjernvarme), og er veldig fornøyd! Har det i begge etasjene, og det er den eneste oppvarmingskilden vår. Vi har hatt lite og ingen trøbbel med det, og det med gamle sendere (helt sikkert fra huset ble bygget i 2005). Vi tenker å oppgradere til skikkelige sendere med termostat, for å slippe å svette det første døgnet etter væromslag for eksempel. Utrolig behagelig varme å ha i huset altså, så det anbefales! Er det ikke termostater i hele tatt, på kranene? Jeg bytta ut kraner og satte på termostathode.
^^Belle^^ Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 tdm900 skrev (6 minutter siden): Er det ikke termostater i hele tatt, på kranene? Jeg bytta ut kraner og satte på termostathode. Jo, det er det helt sikkert. Vi har en hel vegg med rør og greier, som jeg aldri blir klok på. Men senderne er det ikke noe særlig termostat på altså, og det er de vi vil bytte ut. Det er bare et hjul som indikerer temperatur, men den regulerer ikke seg selv.
tdm900 Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 ^^Belle^^ skrev (2 timer siden): Jo, det er det helt sikkert. Vi har en hel vegg med rør og greier, som jeg aldri blir klok på. Men senderne er det ikke noe særlig termostat på altså, og det er de vi vil bytte ut. Det er bare et hjul som indikerer temperatur, men den regulerer ikke seg selv. Det høres ut for at det blir en liten operasjon for å få til dette. Da må også krana byttes, for det er vel du vrir på nå, og det var det jeg gjorde på mitt anlegg. Har ikke elektronikk, bare selve termostathodet som regulere rett på krana etter romtemperatur. Er det fortesten radiatorer dere har? Så vi ikke snakker om to forskjellige anlegg.
Pappi Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Har i hele huset, har ikke hatt trøbbel med det bortsett fra at de trådløse sensorene/termostatene som er lengst unna sentralen noen ganger har hatt dårlig dekning (løst med sterkere sender) og at jeg synes det er knotete å bytte batterier på disse termostatene.
^^Belle^^ Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 tdm900 skrev (16 minutter siden): Det høres ut for at det blir en liten operasjon for å få til dette. Da må også krana byttes, for det er vel du vrir på nå, og det var det jeg gjorde på mitt anlegg. Har ikke elektronikk, bare selve termostathodet som regulere rett på krana etter romtemperatur. Er det fortesten radiatorer dere har? Så vi ikke snakker om to forskjellige anlegg. Kran vrir vi ikke på, nei. Har trådløse sendere i hvert rom som styrer varmen. Vi hadde tilfeldigvis inne rørlegger i dag, faktisk, men for å skifte må vi visst skifte hele ''hjernen'' til systemet og det blir en kostbar affære. Nei, ikke radiatorer. Vi har gulvvarme som leveres via fjernvarme, en bygning som varmer opp vannet for husene i byggefeltet vårt før vi får det. (Vi har heller ikke varmtvannstank av den grunn, og ''uendelig'' tilgang til varmt vann)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå