AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 God kveld dere 😊 Jeg har jobbet i jobben min i snart 6 måneder. Det er en 100% fast stilling som støttepedagog i barnehage. Jeg har alltid trodd at jeg ville jobbe med barn, men har nå innsett at dette ikke er for meg i det hele tatt. Trives ikke i jobben i det hele tatt, og gruer meg til å dra på jobb hver eneste dag. Alt jeg tenker på er hvor mye jeg har lyst til å slutte. 😞 Samtidig er jeg redd for å slutte etter så kort tid. Føler at jeg kommer til å skuffe mange folk, og at dette ikke kommer til å se bra ut på CVen. I tillegg er det jo sykt mange som søker jobb for tiden, noe som vil gjøre det enda vanskeligere å finne en ny jobb. Men jeg tror virkelig ikke at jeg holder ut mye lenger. Vil bare ha en jobb hvor jeg ikke teller ned timene og minuttene til jeg kan dra derfra, og hvor jeg ikke bruker hvert eneste øyeblikk på å tenke på hvor mye jeg mistrives. Hva hadde dere gjort om dere var i min situasjon? Anonymkode: 1503d...dec
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Er du nyutdannet? Om du er det, og dette er din første jobb i yrket, så ville jeg gitt det litt mer tid. Det er helt vanlig å ikke finne seg til rette i jobben i starten. Snakk med din leder? Overgangen fra studier til jobb kan være tøff. En er på mange måter ikke ferdig utlært. For meg tok 1-1,5 år før jeg begynte å føle meg vel i yrket mitt. Før det var det litt som å være ‘fisk på land’. Anonymkode: 37c25...e44 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Søkt nye jobber 👍 har selv begynt å søke nye jobbe etter 5 mnd i ny jobb. Trodde jeg kom til å klare arbeidstidene men jeg orker ikke. Anonymkode: 875b6...c38
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du nyutdannet? Om du er det, og dette er din første jobb i yrket, så ville jeg gitt det litt mer tid. Det er helt vanlig å ikke finne seg til rette i jobben i starten. Snakk med din leder? Overgangen fra studier til jobb kan være tøff. En er på mange måter ikke ferdig utlært. For meg tok 1-1,5 år før jeg begynte å føle meg vel i yrket mitt. Før det var det litt som å være ‘fisk på land’. Anonymkode: 37c25...e44 Altså jeg ble ferdig utdannet for 2 år siden. Men jeg har jobbet med barn i 6 år og vært hos den nye arbeidsgiveren min i 6 måneder. Skjønner godt hva du mener, men er ganske sikker på at jobben ikke er noe for meg. Jeg takler rett og slett ikke støynivået, alt maset, være ute i flere timer om dagen og å måtte håndtere vanskelige/utfordrende barn. Det drar ut all energien min. Anonymkode: 1503d...dec
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Søkt nye jobber 👍 har selv begynt å søke nye jobbe etter 5 mnd i ny jobb. Trodde jeg kom til å klare arbeidstidene men jeg orker ikke. Anonymkode: 875b6...c38 Det er planen min og! Blir bare demotivert av tanken på at så mange søker jobber nå. Pluss at jeg har null peiling på hva annet jeg vil jobbe med. Hva slags jobber har du søkt? Anonymkode: 1503d...dec
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså jeg ble ferdig utdannet for 2 år siden. Men jeg har jobbet med barn i 6 år og vært hos den nye arbeidsgiveren min i 6 måneder. Skjønner godt hva du mener, men er ganske sikker på at jobben ikke er noe for meg. Jeg takler rett og slett ikke støynivået, alt maset, være ute i flere timer om dagen og å måtte håndtere vanskelige/utfordrende barn. Det drar ut all energien min. Anonymkode: 1503d...dec Hva tenkte du at hverdagen i en barnehage skulle bestå av?😬 Anonymkode: 09b75...074 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 Har du råd til å klare deg uten jobb en stund så hadde jeg slutta. Det er slitsomt å ha en jobb man gruer seg til å dra på. Meld deg inn i vikarbyrå, det er en veldig fin måte å kunne få prøve ut forskjellig type jobber 😊 Anonymkode: 8a7f8...4c8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du råd til å klare deg uten jobb en stund så hadde jeg slutta. Det er slitsomt å ha en jobb man gruer seg til å dra på. Meld deg inn i vikarbyrå, det er en veldig fin måte å kunne få prøve ut forskjellig type jobber 😊 Anonymkode: 8a7f8...4c8 Bor heldigvis hjemme, så har råd til å være uten jobb i noen måneder. :) Takk for tips! Kan hende jeg melder meg inn hos et vikarbyrå, ja! Anonymkode: 1503d...dec
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #10 Skrevet 17. februar 2021 Hva med litt større barn? Lavere støynivå i vertfall (selvfølgelig unntak men). Anonymkode: c0bfe...b0e
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #11 Skrevet 17. februar 2021 Føler med deg. Sitter her selv og er lei av jobben som krever mer og mer av meg enn jeg klarer å levere. Atter igjen fikk jeg pes på jobben at jeg bruker for lang tid på en oppgaven. Ble til at jeg sa at jeg har f.eks brukt 2 timer på oppgaven som er forventer, men i virkeligheten har jeg brukt 5 timer. Tok med meg pc’en hjem for å gjøre meg ferdig, og jobbet dugnad for min arbeidsplass kan du si. Har blitt mange slike kvelder nå der jeg tar jobben med meg hjem for å gjøre meg ferdig uten å føre opp timer 😧. Jeg er ikke dumsnill, men jobben krever så veldig mye av meg og har større krav til meg enn det jeg klarer å levere. Jeg sitter superfokusert fra jeg logger meg på til jeg logger meg av, men arbeidsgiver er aldri fornøyd med det jeg leverer 😥 Jeg er så fuc#@ink lei 🤬 Nå er jeg så trøtt og sliten at jeg skriver mye feil og klarer ikke å tenke klart 😩 Anonymkode: 0714f...90c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Føler med deg. Sitter her selv og er lei av jobben som krever mer og mer av meg enn jeg klarer å levere. Atter igjen fikk jeg pes på jobben at jeg bruker for lang tid på en oppgaven. Ble til at jeg sa at jeg har f.eks brukt 2 timer på oppgaven som er forventer, men i virkeligheten har jeg brukt 5 timer. Tok med meg pc’en hjem for å gjøre meg ferdig, og jobbet dugnad for min arbeidsplass kan du si. Har blitt mange slike kvelder nå der jeg tar jobben med meg hjem for å gjøre meg ferdig uten å føre opp timer 😧. Jeg er ikke dumsnill, men jobben krever så veldig mye av meg og har større krav til meg enn det jeg klarer å levere. Jeg sitter superfokusert fra jeg logger meg på til jeg logger meg av, men arbeidsgiver er aldri fornøyd med det jeg leverer 😥 Jeg er så fuc#@ink lei 🤬 Nå er jeg så trøtt og sliten at jeg skriver mye feil og klarer ikke å tenke klart 😩 Anonymkode: 0714f...90c Hvilken bransje er du i? Ble nysgjerrig. Selv er jeg sykepleier og det er veldig krevende på en annen måte en din jobb vil jeg tro. Full forståelse for frustrasjonen din. Jobber stadig gratis overtid selv, ikke lett å endre på det. Anonymkode: 2699c...c84
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er planen min og! Blir bare demotivert av tanken på at så mange søker jobber nå. Pluss at jeg har null peiling på hva annet jeg vil jobbe med. Hva slags jobber har du søkt? Anonymkode: 1503d...dec Jobber i helsevesenet. Har søkt dagstillinger på sykehus. Anonymkode: 875b6...c38
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 Bare søk, søk, søk! Jeg er i samme situasjon selv, og etter noen forsøk skal jeg endelig forlate jobben jeg har hatet siden jeg startet der for 6 mnd siden. Søkte på stort og smått bare for å øke muligheten for å komme meg vekk derifra, og var til slutt heldig å få napp på en jobb jeg faktisk tror vil passe meg bedre. Det blir ikke lett å fortelle at jeg skal slutte etter så kort tid, men det må man nesten bare drite i. Livet er for kort til å ha en jobb man hater. Anonymkode: aec5a...87d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare søk, søk, søk! Jeg er i samme situasjon selv, og etter noen forsøk skal jeg endelig forlate jobben jeg har hatet siden jeg startet der for 6 mnd siden. Søkte på stort og smått bare for å øke muligheten for å komme meg vekk derifra, og var til slutt heldig å få napp på en jobb jeg faktisk tror vil passe meg bedre. Det blir ikke lett å fortelle at jeg skal slutte etter så kort tid, men det må man nesten bare drite i. Livet er for kort til å ha en jobb man hater. Anonymkode: aec5a...87d Åh, så godt å høre! Veldig glad på dine vegne. Blir motivert når jeg hører sånt, for det gir meg et lite håp. ❤️ tror nok det blir veldig vanskelig å fortelle dem at jeg slutter, og vet ærlig talt ikke hva jeg skal si. Men jeg bryr meg ikke, for det er noe jeg bare må gjøre, for meg selv og min psykiske helse. Anonymkode: 1503d...dec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå