AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Jeg er 30 og har en onkel som alle liker så godt. Han er vel 40 år eldre enn meg. Det skjedde noe for en stund siden som jeg ikke har klart å fordøye og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg fikk problemer med ryggen, den låste seg, og jeg ble redd. Jeg var alene med han og han kom for å hjelpe og holdt på ryggen og magen min, sikkert for å stabilisere. Mens jeg satt der helt fastlåst og var redd for ryggen min, begynte han å ta hendene under genseren min og stryke meg på rygg og mage. Jeg trodde først han skulle hjelpe meg, men det ble veldig voldsom stryking og jeg klarte ikke reagere. Jeg kunne ikke tro det som skjedde. Han strøk langt opp på ryggen min og så langt opp på magen at han kom opp til puppene mine. Jeg hadde ikke på meg bh. Så tok han på den ene puppen og lo, og trakk seg tilbake. Jeg bare satt der og klarte ikke reagere. Grunnen til at jeg ikke reagerte er kanskje at jeg var redd og jeg kunne ikke røre meg pga ryggen, og jeg ville ikke møte konflikten. Det var kanskje for vanskelig å møte den. At jeg skulle ta han på dette og at det skulle bli vanskelig i ettertid siden alle liker han så godt og jeg blir den slemme. Det var lettere å late som ingenting og gå videre. Men jeg klarer ikke forholde meg til han og har ikke sett han siden hendelsen. Alle andre forstår ikke hvorfor jeg ikke vil møte han, og hvorfor jeg trekker meg tilbake. Er jeg hårsår? Burde jeg glemme dette og gå videre og henge med han som før? Anonymkode: 7a5d5...559
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Skriv akkurat det du skrev til alle i familien. Skriv det på hans vegg på Facebook. Jeg mener det, ofre må slutte å tyste ned seg selv. Og tabuet for å gjøre det burde bli borte ❤❤❤ Anonymkode: b4906...c99 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Du burde absolutt ikke skamme deg om det kommer ut. Han er den eneste som burde bli flau over noe sånt. Det var jo ikke du som gjorde noe.. Anonymkode: b4906...c99 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 Dra til han så hardt du kan i neste gang! Anonymkode: 67352...0e6 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 Jeg kommer til å ødelegge hele familien om jeg går ut med dette, eller de kommer til å fryse meg ut for å beskytte han. Han er så godt likt, og jeg er ikke favoritten, så det blir jo ord mot ord... Anonymkode: 7a5d5...559
Hannah80 Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skriv akkurat det du skrev til alle i familien. Skriv det på hans vegg på Facebook. Jeg mener det, ofre må slutte å tyste ned seg selv. Og tabuet for å gjøre det burde bli borte ❤❤❤ Anonymkode: b4906...c99 Syns du selv at dette er en god idé? Å legge det ut på Facebook.. Virkelig? 12
Violetta Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kommer til å ødelegge hele familien om jeg går ut med dette, eller de kommer til å fryse meg ut for å beskytte han. Han er så godt likt, og jeg er ikke favoritten, så det blir jo ord mot ord... Anonymkode: 7a5d5...559 Det er ikke du som ødelegger, det er ham. Du har ingen skyld i dette. Kanskje du skal prøve å ringe en av hjelpetelefonene? 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 Hannah80 skrev (Akkurat nå): AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skriv akkurat det du skrev til alle i familien. Skriv det på hans vegg på Facebook. Jeg mener det, ofre må slutte å tyste ned seg selv. Og tabuet for å gjøre det burde bli borte ❤❤❤ Anonymkode: b4906...c99 Jeg kan ikke legge noe ut på Facebook. Han kan finne på å ta livet sitt, og det får konsekvenser for meg. Anonymkode: 7a5d5...559
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 Du er IKKE hårsår!! Det der er uakseptabelt, motbydelig og creepy. Han burde få høre det, dette skal ikke du måtte bare holde inne for deg selv og bare lære å leve med det mens han får sveve rundt i sus og dus. Fortell det til foreldrene dine. Om familien din blir ødelagt av dette så er det hans feil, ikke din! Det er ikke ditt ansvar. Anonymkode: 9506f...579 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #10 Skrevet 17. februar 2021 Violetta skrev (1 minutt siden): Det er ikke du som ødelegger, det er ham. Du har ingen skyld i dette. Kanskje du skal prøve å ringe en av hjelpetelefonene? Nei, orker ikke. Jeg får bare håpe han dør snart... Han er jo over 70. Anonymkode: 7a5d5...559
Violetta Skrevet 17. februar 2021 #11 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, orker ikke. Jeg får bare håpe han dør snart... Han er jo over 70. Anonymkode: 7a5d5...559 Tror de har sånn chat og, orker du det?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #12 Skrevet 17. februar 2021 Enten er han pervo, eller så har han veldig dårlig sosiale antenner, og trodde det var en morsom vits 🤯 Har du prøvd å snakke med han om dette i ettertid? Sånn for din egen skyld? Kanskje greit å få en liten utblåsning der. Anonymkode: 1c81f...bd2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #13 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er IKKE hårsår!! Det der er uakseptabelt, motbydelig og creepy. Han burde få høre det, dette skal ikke du måtte bare holde inne for deg selv og bare lære å leve med det mens han får sveve rundt i sus og dus. Fortell det til foreldrene dine. Om familien din blir ødelagt av dette så er det hans feil, ikke din! Det er ikke ditt ansvar. Anonymkode: 9506f...579 Så jeg overreagerer ikke? Føler man må tåle sånn om man er dame. Han har alltid sett på meg og prøvd å ta på meg før, men da har jeg alltid prøvd å komme meg bort. Jeg liker han ikke, mens det gjør alle andre. Men denne gangen frøs jeg til... Anonymkode: 7a5d5...559
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #14 Skrevet 17. februar 2021 Violetta skrev (Akkurat nå): Tror de har sånn chat og, orker du det? Hva hjelper det. Anonymkode: 7a5d5...559
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #15 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enten er han pervo, eller så har han veldig dårlig sosiale antenner, og trodde det var en morsom vits 🤯 Har du prøvd å snakke med han om dette i ettertid? Sånn for din egen skyld? Kanskje greit å få en liten utblåsning der. Anonymkode: 1c81f...bd2 Nei, vi kommuniserer dårlig. Han er litt narsossitisk, så det er vanskelig. Anonymkode: 7a5d5...559 1
Violetta Skrevet 17. februar 2021 #16 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så jeg overreagerer ikke? Føler man må tåle sånn om man er dame. Han har alltid sett på meg og prøvd å ta på meg før, men da har jeg alltid prøvd å komme meg bort. Jeg liker han ikke, mens det gjør alle andre. Men denne gangen frøs jeg til... Anonymkode: 7a5d5...559 Det er normalt og naturlig å fryse til sånn som du gjorde. Jeg er ingen ekspert på området, men jeg er sikker på at det hadde vært bra for deg å snakke med noen om dette. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #17 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så jeg overreagerer ikke? Føler man må tåle sånn om man er dame. Han har alltid sett på meg og prøvd å ta på meg før, men da har jeg alltid prøvd å komme meg bort. Jeg liker han ikke, mens det gjør alle andre. Men denne gangen frøs jeg til... Anonymkode: 7a5d5...559 Så klart skal man ikke finnes seg i det, sånne folk burde ha blitt satt på plass for lenge siden! Av å til er det vanskelig å reagere nettopp fordi det er ikke normalt å oppføre seg som han der! Anonymkode: 1c81f...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #18 Skrevet 17. februar 2021 Jeg blir så kvalm av han, så tar en pause fra denne tråden. Må ha frisk luft. Anonymkode: 7a5d5...559 2
Silva Pluvialis Skrevet 17. februar 2021 #19 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så jeg overreagerer ikke? Føler man må tåle sånn om man er dame. Han har alltid sett på meg og prøvd å ta på meg før, men da har jeg alltid prøvd å komme meg bort. Jeg liker han ikke, mens det gjør alle andre. Men denne gangen frøs jeg til... Anonymkode: 7a5d5...559 Ingen skal måtte tåle seksuelle handlinger uten samtykke - enten de er menn eller kvinner. Det er overgrep og kan anmeldes.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #20 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så jeg overreagerer ikke? Føler man må tåle sånn om man er dame. Han har alltid sett på meg og prøvd å ta på meg før, men da har jeg alltid prøvd å komme meg bort. Jeg liker han ikke, mens det gjør alle andre. Men denne gangen frøs jeg til... Anonymkode: 7a5d5...559 Du overreagerer absolutt ikke. Du skal ikke måtte tåle dette - ikke fra noen, og minst av alt fra et familiemedlem. Bare den handlingen i seg selv er krenkende, og når det er onkelen din i tillegg så er det 100 ganger verre. Det er ikke normalt! Fight, flight og freeze er vanlige menneskelige reaksjoner på det som oppfattes som fare. Vær så snill og snakk med noen om dette. Du fortjener bedre enn å skulle måtte bære på dette alene. Anonymkode: 9506f...579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå