Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg var hos jordmor idag som sa at jeg måtte føde på et annet sykehus om jeg hadde bmi over 35. Jeg hadde glemt helsekortet mitt og har vært så redd for hva vekta mi at jeg ikke har sett på helsekortet. Latterlig, i know :)

Jeg ser at jeg min bmi var på rundt 32 i uke 8, men nå som jeg har en bmi på 35 i uke 20. 

Noen som vet om de tar hensyn til bmi ved starten av graviditeten eller på slutten? 

Er så bekymret for å føde i en annen by.. 

Håper på svar :)

Anonymkode: 68ad6...2c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bmi før svangerskapet de går ut ifra :)

Anonymkode: 2cda8...7c8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er bmi før svangerskapet de går ut ifra :)

Anonymkode: 2cda8...7c8

Nei, det er ikke bare det. Ved høy bmi skal man ikke ha særlig vektoppgang. Går man opp for mye, kan det ha konsekvenser for fødested. 

Anonymkode: 679e1...637

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke bare det. Ved høy bmi skal man ikke ha særlig vektoppgang. Går man opp for mye, kan det ha konsekvenser for fødested. 

Ok, det får man bare greie på sån etter en kontroll eller? Syns det hørtes rart ut.. Men skjønner det seff om man legger på seg 30 kg men vet du hvor man finner informasjon om dette? 

Skrevet
Metta skrev (1 time siden):

Ok, det får man bare greie på sån etter en kontroll eller? Syns det hørtes rart ut.. Men skjønner det seff om man legger på seg 30 kg men vet du hvor man finner informasjon om dette? 

Jordmor bestemmer ikke dette alene etter en time, nei 🙂 Jordmor/fastlege vil henvise deg til fødeavdelingen om det er høy vektøkning. Mest sannsynlig vil du nok få føde på ditt lokale sykehus. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...