Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som vet om ikea på furuset åpner nå snart? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Uglems skrev (5 minutter siden):

Hei

Er det noen som vet om ikea på furuset åpner nå snart? 

Raymond vil heller at du drar til Ikea på Slependen.  Han synes vel det er bra å få folk ut av Oslo slik at nabokommunene også kan få litt smitte 🙂 

• Liker 4
Skrevet
Krantz95 skrev (Akkurat nå):

Raymond vil heller at du drar til Ikea på Slependen.  Han synes vel det er bra å få folk ut av Oslo slik at nabokommunene også kan få litt smitte 🙂 

Slependen er også stengt. Og Åsane hvor nå det enn er. 🙃 Vi holder på å pusse opp og skulle til å kjøpe noe da de stengte ned hele greine.. Vet de har klikk og hent, men realisten i meg sier at det blir bare feil. 

• Liker 1
Skrevet
Uglems skrev (3 minutter siden):

Slependen er også stengt. Og Åsane hvor nå det enn er. 🙃 Vi holder på å pusse opp og skulle til å kjøpe noe da de stengte ned hele greine.. Vet de har klikk og hent, men realisten i meg sier at det blir bare feil. 

Ikea Slependen åpner i morgen. Samme gjelder kjøpesentre i Bærum kommune.

• Liker 2
Skrevet
Krantz95 skrev (1 minutt siden):

Ikea Slependen åpner i morgen. Samme gjelder kjøpesentre i Bærum kommune.

Åå så flott, da kan vi jo dra dit 😊 

• Liker 3
Skrevet
Uglems skrev (6 minutter siden):

Asker og Bærum åpner kjøpesentre og varehus i morgen, så IKEA Slependen trolig åpner også.

Jeg ser rett og slett ikke logikken i hans tankegang. Har man ikke lært av treningsentrene og Vinmonopolet? Kjøpesentrene blir neppe åpne over tid i Asker og Bærum når Oslo folk strømmer dit fra i morgen.

• Liker 2
Skrevet
Uglems skrev (1 minutt siden):

Åå så flott, da kan vi jo dra dit 😊 

Ja, virker som de fleste kommuner rundt Oslo åpner sentre/varehus og skjenking i morgen

Skrevet (endret)
Krantz95 skrev (59 minutter siden):

Smarting han der. :ironi:Det mest idiotiske fra pressekonferansen var jo når journalisten spurte om det var greit at man tok en øl i Lillestrøm og han ble som en vag idiot som ikke visste hva han skulle si, for han begynte å bable om at alle må gjøre det de syntes var greit og ta ansvar selv.

Drizzt skrev (50 minutter siden):

Asker og Bærum åpner kjøpesentre og varehus i morgen, så IKEA Slependen trolig åpner også.

Jeg ser rett og slett ikke logikken i hans tankegang. Har man ikke lært av treningsentrene og Vinmonopolet? Kjøpesentrene blir neppe åpne over tid i Asker og Bærum når Oslo folk strømmer dit fra i morgen.

Vet du hva? Dette satt jeg og rev meg i håret av tidligere i dag.

VG har blant annet belyst at Drammen opplever pågang fra Oslo-borgere som vil booke seg bord, så de kan spise og drikke. Liertoppen kjøpesenter har opplevd stor pågang, og brukte som argument over at det gikk jo helt greit nå med så mange folk der for det pleide å være flere der på Black Friday, på 22. og 23. desember. 

Men nei. Det er kun Vinmonopolet som er viktig nok til å åpne. Folk må jo få vinen sin, og spriten sin. :klaske:

I Oslo så er det HELT greit at du setter deg på nærsenteret og tar en kaffe, men du skal faen ikke få lov til å kjøpe deg en varm jakke eller nye sko til ungene. DA må du sette deg på kollektivt og reise av gårde. :hoppe:

Man skal aller helst stå tett i tett i en enkeltstående butikk midt i Oslo Sentrum... Den samme som alle andre må dra til fordi at nærbutikkene er stengt. :hoppe: :danser:(Ute i bydelen er det nemlig få eller ingen enkeltstående butikker.) Om du trenger flere ting, så må du gjerne gå over lengre avstander for å finne det du trenger. 

Men du skal helst ikke ta kollektivt da, så gjerne gå den milen inn til sentrum midt i snøstormen for Miljøpartiet skal jo ha minst mulig biltrafikk i byen. :danser:

Endret av Sylveon
  • Liker 2
Skrevet
Sylveon skrev (25 minutter siden):

Smarting han der. :ironi:Det mest idiotiske fra pressekonferansen var jo når journalisten spurte om det var greit at man tok en øl i Lillestrøm og han ble som en vag idiot som ikke visste hva han skulle si, for han begynte å bable om at alle må gjøre det de syntes var greit og ta ansvar selv.

Vet du hva? Dette satt jeg og rev meg i håret av tidligere i dag.

VG har blant annet belyst at Drammen opplever pågang fra Oslo-borgere som vil booke seg bord, så de kan spise og drikke. Liertoppen kjøpesenter har opplevd stor pågang, og brukte som argument over at det gikk jo helt greit nå med så mange folk der for det pleide å være flere der på Black Friday, på 22. og 23. desember. 

Men nei. Det er kun Vinmonopolet som er viktig nok til å åpne. Folk må jo få vinen sin, og spriten sin. :klaske:

I Oslo så er det HELT greit at du setter deg på nærsenteret og tar en kaffe, men du skal faen ikke få lov til å kjøpe deg en varm jakke eller nye sko til ungene. DA må du sette deg på kollektivt og reise av gårde. :hoppe:

Man skal aller helst stå tett i tett i en enkeltstående butikk midt i Oslo Sentrum... Den samme som alle andre må dra til fordi at nærbutikkene er stengt. :hoppe: :danser:(Ute i bydelen er det nemlig få eller ingen enkeltstående butikker.) Om du trenger flere ting, så må du gjerne gå over lengre avstander for å finne det du trenger. 

Men du skal helst ikke ta kollektivt da, så gjerne gå den milen inn til sentrum midt i snøstormen for Miljøpartiet skal jo ha minst mulig biltrafikk i byen. :danser:

Rene sirkuset dette! 

En bekjent av meg som bor i Oslo sier at bl.a. Torggata er stappfull på dagtid og butikkene der er overfylte. Det kan neppe være meningen? Folk sprer seg bedre på kjøpesenteret. Jeg mistenker at bl.a. Asker og Bærum kommer til å stenge snart igjen. 

• Liker 2
Skrevet
Uglems skrev (1 time siden):

Realisten i meg sa også at det blir sikkert bare "klunder og heft", men han tok feil! "Klikk og hent" fungerer suverent og jeg håper inderlig at jeg også i fremtiden kan få lov til å betale noen 100 kroner for å slippe og traske rundt hele varehuset for å finne det jeg skal ha. I stedet kan man sitte i bilen og ta en kaffe mens noen bare legger varene i bagasjerommet ditt noen minutter etter at du har ankommet og gitt beskjed om at du er der. Litt mer tuklete med større varer, men fremdeles ganske deilig å bare reise og hente dem til avtalt tid i stedet for pese rundt på varehuset. 

• Liker 2
Skrevet
Leo skrev (1 minutt siden):

Realisten i meg sa også at det blir sikkert bare "klunder og heft", men han tok feil! "Klikk og hent" fungerer suverent og jeg håper inderlig at jeg også i fremtiden kan få lov til å betale noen 100 kroner for å slippe og traske rundt hele varehuset for å finne det jeg skal ha. I stedet kan man sitte i bilen og ta en kaffe mens noen bare legger varene i bagasjerommet ditt noen minutter etter at du har ankommet og gitt beskjed om at du er der. Litt mer tuklete med større varer, men fremdeles ganske deilig å bare reise og hente dem til avtalt tid i stedet for pese rundt på varehuset. 

Takk for at du deler erfaringen din..jeg trenger å kjøpe noen større varer og vil gjerne se på dem først, livredd for at jeg skal komme hjem og vi har fått feil eller mangler en pakke. 😅 Men kanskje det ikke skjer.. 

Skrevet (endret)
Drizzt skrev (17 minutter siden):

Rene sirkuset dette! 

En bekjent av meg som bor i Oslo sier at bl.a. Torggata er stappfull på dagtid og butikkene der er overfylte. Det kan neppe være meningen? Folk sprer seg bedre på kjøpesenteret. Jeg mistenker at bl.a. Asker og Bærum kommer til å stenge snart igjen. 

Ja, det er et jævla sirkus her nå. 

Det er jo nettopp det. Det er der de enkeltstående butikkene er. Ute i bydelene så er det kjøpesentrene, så når du trenger sko til ungene så kan du ta med deg ungene ned i sentrum på gåtur (for Miljøpartiet vil ikke at du skal kjøre bil i Oslo lengre). Vi kan jo da diskutere hvor hensiktsmessig det er i forhold til smitten med stappfulle butikker, og . Kjøpesenteret her jeg bor har ingen klikk og hent, så da må man bare bevege på seg. :danser:Morsomt når man snakker om lite mobilitet. Vi hadde hatt mulighet til å være i ro, men må nå bevege på oss da en av mine barn har vokst ut av skoene sine og mine tok kvelden. Går ikke vinteren uten vintersko, spesielt nå med det drittværet i Oslo. Nå er det flere ting vi trenger, men sko er det som haster mest. 

Endret av Sylveon
Skrevet
Uglems skrev (2 minutter siden):

Takk for at du deler erfaringen din..jeg trenger å kjøpe noen større varer og vil gjerne se på dem først, livredd for at jeg skal komme hjem og vi har fått feil eller mangler en pakke. 😅 Men kanskje det ikke skjer.. 

Jeg er mye flinkere til å plukke feil enn de som jobber der for jeg (Og kanskje spesielt min bedre 3/4...) har ofte kommet hjem med feil varer eller manglet noe, men det har ikke skjedd nå etter at denne løsningen kom. Det forutsetter selvfølgelig at man vet hva man skal ha, men jeg har bl.a. kjøpt madrass, overmadrass til gjesteseng, hyller og en del småting. Alt har gått helt knirkefritt! 🙂

• Liker 1
Skrevet

Det er temmelig på trynet hele greia. Mannen skulle kjøpe morsdagsgave til meg forrige helg, og både Sandvika Storsenter og Trekanten var stengt. Så da kjørte han videre til Liertoppen, men der var det så mye folk at han ikke fikk parkert. 

Ingen krise for oss, siden morsdagsgave ikke er en nødvendighet, men når effekten av tiltakene blir at folk stapper seg sammen på noen få kjøpesentre heller enn å fordele seg ut over mange slik at det blir lettere å holde avstand kan da neppe være hensikten. 🤦‍♀️

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

FHI og Helsedirektoratet har gitt råd om dette, med fortsatt stengte butikker i Oslo.  Det er kanskje litt vanskelig for Oslo byråd og gå imot rådene fra FHI når smitten er på vei opp igjen. Hvis smitten øker enda mer  vil det  jo bare føre til enda lenger nedstengning. Men er forøvrig ganske merkelig strategi og la tiltakene bli så lokale som på kommunenivå. Blir jo bare rot. 

Skrevet

Vel.. vi får håpe at avisene følger med og rapporterer :hoppendeglad: De var jo veeeeeeeldig ivrige når Vinmonopolet stengte. 

Skrevet
Uglems skrev (3 timer siden):

Åsane er i Bergen, også der er de samme tingene stengt som i Oslo.

• Opprett ny...