Hannah09876 Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 (endret) Hei! Er to programmer fra barne-TV jeg har lurt lenge på hva heter. Mest sannsynlig seint 90-tall, tidlig 2000. Første starter med at det er alver/små mennesker som hopper fra bok til bok, for så å hoppe inn i en av dem. Inne i boka starter fortellingen. Andre er om en mus? som gjemmer seg i en sekk med mel, og blir bortført av en rotte. Tror det var flere episoder der vi fulgte dem for å se om musa kom seg hjem igjen! Og! En film som pleide å gå på nyttårsaften. Tror hovedfiguren het Emre, og at historien er inspirert av «Den stygge andungen» Har lurt på dette i mange år, så håper noen andre kanskje husker! Endret 17. februar 2021 av Hannah09876 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 De to første vet jeg ikke, men den siste tror jeg heter det første snøfallet. Anonymkode: cccb5...e1e
NordicViking Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): De to første vet jeg ikke, men den siste tror jeg heter det første snøfallet. Anonymkode: cccb5...e1e Det er kanskje den som på engelsk heter 'The First Snow of Winter'. (Video)
Hannah09876 Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2021 NordicViking skrev (26 minutter siden): Det er kanskje den som på engelsk heter 'The First Snow of Winter'. (Video) Ååh ja!! Tusen takk!!
NordicViking Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 Hannah09876 skrev (6 timer siden): Hei! Er to programmer fra barne-TV jeg har lurt lenge på hva heter. Mest sannsynlig seint 90-tall, tidlig 2000. Første starter med at det er alver/små mennesker som hopper fra bok til bok, for så å hoppe inn i en av dem. Inne i boka starter fortellingen. Høres ut som en intro. Hva handler disse fortellingene om? Fra hvilket land kommer programmet?
Hannah09876 Skrevet 18. februar 2021 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2021 NordicViking skrev (5 timer siden): Høres ut som en intro. Hva handler disse fortellingene om? Fra hvilket land kommer programmet? Ja, det var introen! Aner ikke. Eneste mer jeg husker er at det var inne på et barnerom, der barnet sov, mest sannsynlig våknet de til liv etter det. (Kanskje det er leker og ikke alver?) Tegnefilm, gikk på barne-TV på NRK1
NordicViking Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 Fant noen lister du kan kikke på. Kanskje du finner dem der. (Liste 1) (Liste 2)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå