Gå til innhold

Ang kommunale boliger

Anbefalte innlegg

Skrevet

I lys av disse diskusjoner om kommunale boliger, så er det noe jeg stusser på, for dette skjønner jeg ikke. Den aktuelle familien i media, hadde for stor inntekt til å kunne få fortsette å bo i kommunal leilighet...... I motsetning til denne saken, er det en annen familie på 3 som også bor i en kommunal bolig. Den ene voksne har bodd der fra hun var født, hennes foreldre bodde der til mor flyttet. Da overtok jenta i familien boligen, og bor der i dag med sin familie. De betaler rundt 4000,- i mnd som visstnok har vært uendret MANGE år. Dette er i Oslo, og dette er en leilighet på ca 50-60 kvm med ett soverom. Damen i familien går på AAP, men hennes ektemann og far til barnet, har god utdannelse, og tjener godt. Jeg vil absolutt tro at til sammen har de langt over den normen som regnes som nødvendig for å få kommunal bolig, så dette skjønner jeg ikke helt....

Jeg har ikke på noe som helst vis ønske om at denne familien på tre skal miste sin bolig, men jeg lurer på om det er forskjellig regler for forskjellige folk når det gjelder kommunale boliger.... Mulig det ikke er noen som kan svare på dette, men poster nå her i tilfelle det er noen som har god kunnskap om dette

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frk Midnattsol skrev (38 minutter siden):

I lys av disse diskusjoner om kommunale boliger, så er det noe jeg stusser på, for dette skjønner jeg ikke. Den aktuelle familien i media, hadde for stor inntekt til å kunne få fortsette å bo i kommunal leilighet...... I motsetning til denne saken, er det en annen familie på 3 som også bor i en kommunal bolig. Den ene voksne har bodd der fra hun var født, hennes foreldre bodde der til mor flyttet. Da overtok jenta i familien boligen, og bor der i dag med sin familie. De betaler rundt 4000,- i mnd som visstnok har vært uendret MANGE år. Dette er i Oslo, og dette er en leilighet på ca 50-60 kvm med ett soverom. Damen i familien går på AAP, men hennes ektemann og far til barnet, har god utdannelse, og tjener godt. Jeg vil absolutt tro at til sammen har de langt over den normen som regnes som nødvendig for å få kommunal bolig, så dette skjønner jeg ikke helt....

Jeg har ikke på noe som helst vis ønske om at denne familien på tre skal miste sin bolig, men jeg lurer på om det er forskjellig regler for forskjellige folk når det gjelder kommunale boliger.... Mulig det ikke er noen som kan svare på dette, men poster nå her i tilfelle det er noen som har god kunnskap om dette

Kanskje de ikke er samboere på papiret?

Skrevet
On 2/17/2021 at 5:04 PM, Frk Midnattsol said:

Jeg er ikke så innsatte i reglene, men jeg vil tippe at slike avgjørelser er skjønnsbasert.

Skrevet
Apis skrev (På 17.2.2021 den 17.45):

Kanskje de ikke er samboere på papiret?

De er ikke samboer, de er gift med felles barn. 

Gjest theTitanic
Skrevet

Kanskje forskjellige bydeler? Det er nok ulikheter i vurderingene fra saksbehandler til saksbehandler, og fra sted til sted. Ulikt syn på tolkning av regelverk osv. Burde ikke være sånn men det er nok det. Og nei, det er ikke noe rasistisk her, bare tilfeldige ulikheter. Kanskje også basert på antall søkere og antall leiligheter tilgjengelig i bydelen. Det var stor etterspørsel på tøyen. 

Skrevet

Sikker på at det er kommunal bolig?

• 2 uker senere...
Skrevet
Illuminatum skrev (På 24.2.2021 den 9.12):

Sikker på at det er kommunal bolig?

Ja, det er absolutt det 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...