AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Jeg har dratt på meg bronkitt og er supersliten. Har hostet i flere uker og er utslitt og syk. Mannen spør om han kan gjøre noe for meg. Jeg spør om ikke han kan lage suppe til meg til middag. (tanken er da toro-betasuppe med litt ekstra grønnsaker oppi -type fryse pose). Det er jo bare å putte i en kjele med vann og koke opp. Men nei.. det klarer han ikke. Men han kunne lage rett i koppen. Altså seriøst?! Nå har jeg vært dårlig i to uker, lagd middag til familien hver dag selv om jeg er syk. Nå er jeg blitt ennå sykere også gidder han ikke lage en enkel suppe til meg? Han har bestemt seg for at han ikke klarer å lage mat for lenge siden. Jeg vet ikke om jeg skal hyle eller gråte. Hva i alle dager skal jeg si til han for å få han til å forstå at dette er egentlig litt slemt? Anonymkode: 03280...c3b 8
Silva Pluvialis Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 (endret) Sa han hvorfor han ikke klarer det? Å røre sammen en posesuppe er ikke vanskelig. Det er bare å følge bruksanvisningen🤷♀️ Endret 17. februar 2021 av Uatskillelig 16
Gjest Saph Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Rett i koppen og toro pose er jo det samme, bare i kjele istedenfor kopp. Så inkompetent er det ikke lov å være.
Perle Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 (endret) Men hvorfor gidder du dette da? Hva skjedde som gjör at du nöyer deg med dette? Enten har han enutviklingshemming, eller så er han en idiot. Uansett, så bryr han seg ikke om deg, eller hvordan han behandler deg. Er dette dette genmatrialet du vil före videre til dine egne fremtidige barn? Endret 17. februar 2021 av Perle 25
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 Tror du må ta et matlagingskurs med han når du er frisk. Så hjelpesløs på kjøkkenet går det da ikke an å være når man har en familie å ta vare på. Anonymkode: 1a75c...bbd 16
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 Perle skrev (2 minutter siden): Men hvorfor gidder du dette da? Hva skjedde som gjör at du nöyer deg med dette? Enten har han enutviklingshemming, eller så er han en idiot. Uansett, så bryr han seg ikke om deg, eller hvordan han behandler deg. Er dette dette genmatrialet du vil före videre til dine egne fremtidige barn? Han er ikke udugelig på andre områder. Men akkurat dette synes jeg (ihvertfall nå som jeg er syk og hadde satt veldig pris på det) er bak mål. Det er da normal folkeskikk/oppførsel å ville ta litt vare på de som er syke? Jeg er ihvertfall sånn. Anonymkode: 03280...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 Flyttet han direkte fra sin mor til deg? Om ikke, hvordan overlevde han alene? Anonymkode: 5d498...0f8 15
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du må ta et matlagingskurs med han når du er frisk. Så hjelpesløs på kjøkkenet går det da ikke an å være når man har en familie å ta vare på. Anonymkode: 1a75c...bbd Han har bare bestemt seg for at han ikke «kan» lage mat. Han har ved anledning, etter oppskrift lagd god tre retters til meg så det er bare latskap fra han sin side. Anonymkode: 03280...c3b 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flyttet han direkte fra sin mor til deg? Om ikke, hvordan overlevde han alene? Anonymkode: 5d498...0f8 Nesten. Universitetet hvor det stort sett var take away. Han lærte aldri å lage mat hjemmefra Anonymkode: 03280...c3b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #10 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har bare bestemt seg for at han ikke «kan» lage mat. Han har ved anledning, etter oppskrift lagd god tre retters til meg så det er bare latskap fra han sin side. Anonymkode: 03280...c3b Wow... Anonymkode: 1a75c...bbd 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #11 Skrevet 17. februar 2021 Ender vel opp med at jeg lager min egen suppe vil jeg tro. Må jo ha NOE næring som ikke bare er vann og buljong pulver 🙄 Anonymkode: 03280...c3b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #12 Skrevet 17. februar 2021 Du får be ham lage 2 krus med Rett i koppen da. Anonymkode: d2017...29e 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #13 Skrevet 17. februar 2021 Eller bestille take away, han betaler Anonymkode: d2017...29e 16
Hr. Aktiv Skrevet 17. februar 2021 #14 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har dratt på meg bronkitt og er supersliten. Har hostet i flere uker og er utslitt og syk. Mannen spør om han kan gjøre noe for meg. Jeg spør om ikke han kan lage suppe til meg til middag. (tanken er da toro-betasuppe med litt ekstra grønnsaker oppi -type fryse pose). Det er jo bare å putte i en kjele med vann og koke opp. Men nei.. det klarer han ikke. Men han kunne lage rett i koppen. Altså seriøst?! Nå har jeg vært dårlig i to uker, lagd middag til familien hver dag selv om jeg er syk. Nå er jeg blitt ennå sykere også gidder han ikke lage en enkel suppe til meg? Han har bestemt seg for at han ikke klarer å lage mat for lenge siden. Jeg vet ikke om jeg skal hyle eller gråte. Hva i alle dager skal jeg si til han for å få han til å forstå at dette er egentlig litt slemt? Anonymkode: 03280...c3b Altså fant du ut at fyren er helt ubrukelig først nå? 17
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #15 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ender vel opp med at jeg lager min egen suppe vil jeg tro. Må jo ha NOE næring som ikke bare er vann og buljong pulver 🙄 Anonymkode: 03280...c3b Take away som HAN fikser. Anonymkode: 1a75c...bbd 13
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #16 Skrevet 17. februar 2021 Er det nytt at han ikke kan lage mat? Greier han vanligvis ikke dette? Er svaret ja ville jeg satt meg ned med fyren og forklart at jeg forventer at han lærer seg enkel middagslaging. Blir veldig dyrt for ham å gå ut å spise hver dag hvis han blir singel🤔 Anonymkode: 4d19a...ced 6
MortenMinstelønn Skrevet 17. februar 2021 #17 Skrevet 17. februar 2021 Jeg kan holde på tre timer, med podkast på øret, for å lage deilig kjøttsuppe til bare meg selv. Uten at jeg er en kokk av den grunn. Dette høres jo bare mongo ut. 18
~ m a u d e ~ Skrevet 17. februar 2021 #18 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nå har jeg vært dårlig i to uker, lagd middag til familien hver dag selv om jeg er syk. [...] Hva i alle dager skal jeg si til han for å få han til å forstå at dette er egentlig litt slemt? Anonymkode: 03280...c3b Det nytter ikke å si noe. Handlinger teller mer enn ord. Her kommer det frem at du at du lager mat enda du er syk. Dere har tydeligvis en familie sammen, og først nå, finner du ut at han ikke kan koke suppe. Tror du virkelig det er slik i de hjemmene hvor begge bidrar? Nei. Det som skjer nå, er at martyrrollen smeller tilbake på deg. La dette bli en lærepenge til du blir frisk. Rett i koppen er forresten minst like greit som all annen posesuppe. Skal du avansere fra det, må du koke egen kraft og involvere grønnsaker eller kjøtt. 9
Perle Skrevet 17. februar 2021 #19 Skrevet 17. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Han er ikke udugelig på andre områder. Men akkurat dette synes jeg (ihvertfall nå som jeg er syk og hadde satt veldig pris på det) er bak mål. Det er da normal folkeskikk/oppførsel å ville ta litt vare på de som er syke? Jeg er ihvertfall sånn. Anonymkode: 03280...c3b Nei, da er det jo ikke evnene det står på da. Bare viljen. 🤗 Som hos et lite barn som ikke gidder gjöre kjedelige ting eller har utviklet even til så sette seg inn i andre menneskers behov og fölelser. Vi får jo håpe han "kan" bysse eller varme en flaske da. Edit: Ser det virker som at du allerede har födt denne mannen arvinger. 🥳 Endret 17. februar 2021 av Perle 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #20 Skrevet 17. februar 2021 Du forteller han at dere skal ha en ordentlig prat om dette her når du kommer deg på beina igjen, og har mer overskudd og helse. Dette er jo ikke greit i det hele tatt. Han er jo ikke evneløs. Med mindre han er alvorlig deprimert eller har noen andre hindringer som står i veien for matlaging. Bestill deg noe takeaway, og hvil deg for å bli frisk, så kan du ta igjen denne praten senere. Anonymkode: 9336a...202 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå