Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør jeg ringe legevakt i ettermiddag, eller kan det vente til jordmortime i morgen? Har smerter i underlivet :( 

Anonymkode: 65c1a...d3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tilgang til apotek? Der får du kjøpt sånn hjemmetest for UVI. Da har du mer informasjon du kan gi til legevakta og så vurderer de om du bør komme inn.

Anonymkode: 8aaba...54e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du tilgang til apotek? Der får du kjøpt sånn hjemmetest for UVI. Da har du mer informasjon du kan gi til legevakta og så vurderer de om du bør komme inn.

Det var lurt! Sendte mannen på apoteket nå :) Tusen takk! Ts

Skrevet

Den slo ut på UVI ja, så kjedelig 😩 Har ganske så vondt også. Legevakt ba meg ringe føden, og føden sa det kan vente til fastlegen åpner i morgen. Så får bare håpe det ikke utvikler seg til nyrebekkenbetennelse såpass fort :( 

Skrevet

Dette vet du sikkert, men drikk store mengder væske, både appelsinjuice og vann og gjerne te uten koffein. Jeg syntes det lindrer litt med varmepute på ryggen, men skal selvsagt ikke bli for varm nå.. Og ikke hold deg, gå på do straks du kjenner du skal på do! 

Anonymkode: 2dd08...db1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette vet du sikkert, men drikk store mengder væske, både appelsinjuice og vann og gjerne te uten koffein. Jeg syntes det lindrer litt med varmepute på ryggen, men skal selvsagt ikke bli for varm nå.. Og ikke hold deg, gå på do straks du kjenner du skal på do! 

Anonymkode: 2dd08...db1

Takk for tips :)  Blir jo litt urolig pga smertene jeg da, om det har spredd seg til nyrene.. synes det er litt rart de ber meg vente til i morgen. Har du slitt med UVI under svangerskapet selv? 
Skal prøve å ikke uroe meg for mye, får jo antibiotika i morgen :) ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Den slo ut på UVI ja, så kjedelig 😩 Har ganske så vondt også. Legevakt ba meg ringe føden, og føden sa det kan vente til fastlegen åpner i morgen. Så får bare håpe det ikke utvikler seg til nyrebekkenbetennelse såpass fort :( 

Æsj, så kjipt. Følg godt med på allmenntilstanden og om du får feber? Så får du bare ringe dem opp igjen og mase om det føles utrygt å vente til i morgen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Æsj, så kjipt. Følg godt med på allmenntilstanden og om du får feber? Så får du bare ringe dem opp igjen og mase om det føles utrygt å vente til i morgen.

Takk, skal gjøre det :) hjalp med litt trøst, ble litt deppa her! Tungt og vondt å være så gravid fra før, ekstra ille med UVI i tillegg 😭 Satse på at antibiotikaen begynner å virke fort i morgen 🤞🏼 Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk, skal gjøre det :) hjalp med litt trøst, ble litt deppa her! Tungt og vondt å være så gravid fra før, ekstra ille med UVI i tillegg 😭 Satse på at antibiotikaen begynner å virke fort i morgen 🤞🏼 Ts

Huff ja, det er noe dritt! Hadde en runde omtrent halvveis i svangerskapet, men kan tenke meg det er enda mer ubehagelig så seint uti.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Huff ja, det er noe dritt! Hadde en runde omtrent halvveis i svangerskapet, men kan tenke meg det er enda mer ubehagelig så seint uti.

Så kjedelig, det er ikke noe moro. Skummelt halvveis i svangerskapet mtp at det kan starte fødsel. Sånn sett er det jo ok i uke 38. Men redd det har blitt nyrebekkenbetennelse siden jeg har såpass vondt 😭 Hadde du vondt? Leste at gravide gjerne ikke får noe særlig symptomer.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så kjedelig, det er ikke noe moro. Skummelt halvveis i svangerskapet mtp at det kan starte fødsel. Sånn sett er det jo ok i uke 38. Men redd det har blitt nyrebekkenbetennelse siden jeg har såpass vondt 😭 Hadde du vondt? Leste at gravide gjerne ikke får noe særlig symptomer.. 

Hadde litt ubehag, men ikke sånn som gangen før (før graviditeten). Litt skummelt med lite symptomer ja. Håper du får snarlig lindring av antibiotika 😊

Skrevet

Har du feber? Og hvor er det vondt? Er det kun i underlivet/bekkenområdet, eller vondt høyere opp på ryggen også? 

Anonymkode: 523d6...5ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...