Gå til innhold

Strikkehelp - ermer


Moonlight32

Anbefalte innlegg

Jeg strikker en body, og skal strikke ermene hver for seg. Jeg skal strikke til jeg har 54 masker og frem til 16 cm totalt i lengde. Problemet er at jeg har kun 50 masker, og har allerede nådd 16 cm. Jeg skulle øke på hver 8 omgang, og mangler 2 økninger til som er ca. 4 cm til (16 omganger). Hvis jeg går for 2 økninger til så blir ermet ca. 20 cm.

Hva har jeg gjort feil? Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 omganger og så øke 2 masker = 2 cm. 

Da har du nok ikke økt hver 8.omgang. Lurt å sette merkemasker/tråder mens du holder på, da vet du om du har økt og når du har økt. Altså. Hvis du øker på den 8.omgangen så legger du merketråd på de 2 du øker. Og så igjen når du skal øke neste gang. Dette er tråder du kan trekke ut når du er ferdig. Hadde rekket opp igjen og begynt der jeg så feilen. Kjipt, men hvis ikke må du gjøre det samme med det andre ermet. Evt rekk opp halvparten og start derfra. 

Anonymkode: eca2e...a43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

8 omganger og så øke 2 masker = 2 cm. 

Da har du nok ikke økt hver 8.omgang. Lurt å sette merkemasker/tråder mens du holder på, da vet du om du har økt og når du har økt. Altså. Hvis du øker på den 8.omgangen så legger du merketråd på de 2 du øker. Og så igjen når du skal øke neste gang. Dette er tråder du kan trekke ut når du er ferdig. Hadde rekket opp igjen og begynt der jeg så feilen. Kjipt, men hvis ikke må du gjøre det samme med det andre ermet. Evt rekk opp halvparten og start derfra. 

Anonymkode: eca2e...a43

Dette gir mening! Glemte å skrive at de første 12 omg er vrangbord. Da mente sikkert forfatter at 16 cm fra man starter glattstrikk + økningene, og ikke hele ermet inkl. Vrangbord.
 

For hvis jeg kun måler glattstrikk så har jeg 12 cm, og da er det helt logisk at jeg mangler 4 cm som er 2 økninger til (hvis hver økning er 2 cm). 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonlight32 skrev (9 minutter siden):

Dette gir mening! Glemte å skrive at de første 12 omg er vrangbord. Da mente sikkert forfatter at 16 cm fra man starter glattstrikk + økningene, og ikke hele ermet inkl. Vrangbord.
 

For hvis jeg kun måler glattstrikk så har jeg 12 cm, og da er det helt logisk at jeg mangler 4 cm som er 2 økninger til (hvis hver økning er 2 cm). 

Tusen takk!

Det tror jeg nok blir bra ja ☺️

Anonymkode: eca2e...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...