AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Jeg har fått innvilget uføretrygd med første utbetaling 20 mars. Hvordan blir det med meldekort? 20 mars blir midt i en meldekort periode. Er uføretrygd forskuddsbetalt eller etterbetalt pr mnd? Feks er 20 mars for hele mars måned? Anonymkode: bbbe1...184
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Gratulerer! Du sender meldekort frem til 1. mars. Hvilken uke er neste meldekort du skal sende? Uføretrygd betales for hele måneden. Mars utbetalingen er betaling for hele mars. Anonymkode: f3ff4...f70
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Eller hvilken dato er det du skal få neste utbetaling av AAP? Anonymkode: f3ff4...f70
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 Hos meg så forsvant bare meldekortet og mulighet til å sende meldekort. 🤷♀️ De vil kanskje trekke AAP tilbake, om du får 1 utbetaling av AAP i mars. Hva står det i uføretrygdvedtaket ditt? Hos meg så står det at virkningspunktet er flere måneder bak i tid, og at jeg vil få etterbetalt uføretrygd for de månedene. Det står også at de vil trekke sosialhjelp/AAP tilbake fra de månedene og jeg fikk eget vedtak om det litt etter vedtaket om uføretrygd. Du vil nok mest sannsynligvis få beholde den AAP utbetalingen. Men du vil få vedtak om dette, om de krever den tilbake eller om du får beholde. Men meldekortene vil nok bare forsvinne hos deg også. Anonymkode: 4798a...b1b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 Hvis det står at du får uføretrygd med første utbetaling 20 mars så har du vel fått innvilget uføretrygd fra 1 mars? Meldekort må du sende til uføretrygden starter, ellers så får du ikke utbetaling på AAP. Regner med at du må sende siste meldekort 28 februar eller 7 mars, alt etter som når du sender meldekort normalt. Meldekortene opphører når du ikke skal sende de lenger. Anonymkode: e505f...ccb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå