AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Hei. Jeg ble ferdig utdannet sykepleier for tre år siden. Allerede under studiene var jeg litt i tvil, motivasjonen var liksom aldri helt på plass. Men jeg kom meg igjennom studiet, og fikk meg jobb. Jeg har nå, de siste tre årene, vært innom flere ulike fagfelt. Jeg finner liksom aldri helt "roen" og føler på en måte at jeg ikke passer inn. Jeg begynner å innse at det egentlig ikke er selve arbeidsplassen, men rett og slett at jeg ikke trives i sykepleierjobben. Jeg har vært innom KAD, hjemmespl, sykehjem, sengepost for barn og psykiatri, så føler jeg har prøvd det meste. Jeg misliker både arbeidstidene, lønna, måten å jobbe på (alt for mange kvinnfolk samlet på ett sted, fører bare til drama, baksnakking, you name it). Rett og slett alt for mange å forholde seg til føler jeg. Jeg hater at man aldri kan få en hel juleferie, fri i helgene eller noe. Føler meg så "låst". Det jeg ønsker: Kontorjobb, helst 8-16 som primær arbeidstid Kan gjerne jobbe med mennesker til en viss grad Trives med diverse dataarbeid Perfekte hadde vært å kunne styre arbeidsdagen litt selv Innen helsesektoren ser jeg for meg å for eksempel ta videreutdanning innen ledelse, evt jobb på for eks tildelingskontor eller lignende. Er også inne på tanken om PPU. Dessverre står jeg i den posisjonen at jeg har fryktelig dårlig snitt fra bacheloren, da jeg rett og slett ikke var motivert, og hadde bare som mål å komme meg igjennom alt. Jeg stiller derfor svakt i forhold til videreutdanninger med karakterkrav. Master må man gjerne ha C i snitt for, så det kommer jeg ikke inn på. Jeg har der i mot rundt 5 i snitt fra vgs, så det er nesten enklere å starte på en ny bachelor.... Da har jeg blant annet vært inne på tanken om barnevernspedagog for eksempel. Men her er det komplett kaos i hodet. Det eneste jeg vet er at jeg står i en situasjon hvor jeg MÅ holde ut i jobben jeg har nå slik jeg kan få opparbeidet meg en god referanse (jeg er godt likt på arbeidsplassen, heldigvis), og slik jeg har en greit betalt jobb ved siden av studiene. Ellers må jeg finne ut hva jeg kan gjøre med mine elendige karakterer. Starte på nytt? Jeg har familie, hus, barn - alt. Så hele situasjonen er rett og slett bare skikkelig vanskelig.. HJELP! Anonymkode: 5bd67...7fa
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Hva med IT-utdanning? Anonymkode: 0cdcf...b36 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Jeg startet nylig på ny bachelor etter en utdanning innen helse. Har flere i klassen med både barn og huslån, som klarer seg helt fint. Mener å ha hørt at de har satt opp ekstra lån for de med barn og over 30, men dette kan du sjekke med lånekassa Det er stort sett veldig lett å få seg deltidsjobb innen helse samtidig som man studerer. Helsesektoren har for lite folk, så det bør ikke være noe problem! Det er opptak for høyere utdanning nå, søknadsfristen er 15. april (hvis ikke jeg tar helt feil), så du har fremdeles mulighet til å starte på noe nytt i år hvis du vil. Anonymkode: 46df2...d09
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Hva med videreutdanning innen familieterapi med sikte på 8-16 jobb på familievernkontoret? Anonymkode: 2ee58...476
Mariell1995 Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 Jeg hadde valgt å studere Sosialt arbeid for å bli sosionom hvis jeg var deg! Det gjør jeg nå (går 2. året). Da kan du jo jobbe med det som en barnevernspedagog kan + enda mer Jeg stortrives!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 Kanskje du kan ta påbygning og bli fastlege? Da er jo ikke utdanningen din bortkastet, og du får kontorjobb hvor du styrer alt selv. Anonymkode: f55ea...e4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå