AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Jeg har lenge hatt ønske om å bytte jobb, felt og arbeidsoppgaver. Jeg er heldig, og har fått intervju hos et vel ansett firma med over 200 søkere. Problemet er arbeidsoppgavene. Arbeidsoppgavene innebærer internasjonalt samarbeid, møter og seminarer (ofte på engelsk). Jeg misliker sterkt å holde presentasjoner. Jeg blir fysisk dårlig av tanken. Jeg er heller ikke flink i «profesjonell» engelsk. Naturlig nok tenker jeg at jeg er uaktuell for stillingen. Dette er et sted jeg har veldig lyst å jobbe, men jeg har panikk allerede før intervjuet. På intervjuet må jeg bl.a. oppgi hva jeg kan bidra med, men jeg tenker jeg ikke har noe å bidra med (mtp engelsk og presentasjoner). Bør jeg trekke meg? Anonymkode: fef92...071
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Hvorfor skal du gi deg når du er trukket av 2000 søkere? Ikke undervurder deg selv, det er panikken som tar kontroll. Ikke trekk deg halvveis 💪 Anonymkode: 6b7aa...e39 4
Pappi Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Du må vel ha trodd at dette kunne passe deg, ellers ville du vel ikke søkt? Ikke la nervene ta overhånd, finn tilbake til den følelsen du hadde når du bestemte deg for å søke. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 Om du blir fysisk dårlig av tanken på arbeidsoppgavene ville jeg nok ha sett meg om etter noe annet... Anonymkode: 41d1d...0e6 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har lenge hatt ønske om å bytte jobb, felt og arbeidsoppgaver. Jeg er heldig, og har fått intervju hos et vel ansett firma med over 200 søkere. Problemet er arbeidsoppgavene. Arbeidsoppgavene innebærer internasjonalt samarbeid, møter og seminarer (ofte på engelsk). Jeg misliker sterkt å holde presentasjoner. Jeg blir fysisk dårlig av tanken. Jeg er heller ikke flink i «profesjonell» engelsk. Naturlig nok tenker jeg at jeg er uaktuell for stillingen. Dette er et sted jeg har veldig lyst å jobbe, men jeg har panikk allerede før intervjuet. På intervjuet må jeg bl.a. oppgi hva jeg kan bidra med, men jeg tenker jeg ikke har noe å bidra med (mtp engelsk og presentasjoner). Bør jeg trekke meg? Anonymkode: fef92...071 Hør på magefølelsen. Trekk deg, det finnes alltid en annen jobb du kan søke på. Anonymkode: 3bf6b...5f8
Gjest ti10 Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 Engelsken kan du jo lære deg, enten ved selvstudium, ellers finnes det mange kurs i forretningsengelsk. Og med tanke på presentasjoner, er det vel ikke så mange av dem nå for tiden mtp korona? Hvis det er på teams eller zoom, har du jo den fysiske avstanden som et slags "beskyttende skjold". Og så må man vel bare kaste seg ut i det, det er noe med at jo mer man gjør ting, jo mindre skremmende blir de. Ut fra det du sier, virker det som at det er mer kalde føtter det er snakk om enn reelle mangler. Du hadde vel ikke blitt plukket ut til intervju blant 200 personer hvis du ikke hadde noe i stillingen å gjøre? Hvis du ellers har lyst til dette, synes jeg du skal gå for det. Hvis du ikke går videre fra første intervjurunde, har du i hvert fall prøvd, og da vet hva som kreves, så da kan du jo forbedre engelsken og presentasjonsteknikken din til neste mulighet.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor skal du gi deg når du er trukket av 2000 søkere? Ikke undervurder deg selv, det er panikken som tar kontroll. Ikke trekk deg halvveis 💪 Anonymkode: 6b7aa...e39 For en flott kommentar! 😊❤ Anonymkode: 77576...36b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 Ikke trekk deg (enda iallfall). Gjennomfør intervjuet (alltid verdifull erfaring), så får du en bedre forståelse av arbeidsplassen og oppgaver også. Du kan alltids si nei takk til et jobbtilbud hvis det skulle komme til det. Anonymkode: b3d16...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 Er det en jobb du ikke tror du kommer til å mestre eller har du ikke lyst? Hvis du ikke har lyst på jobben så er det greit å trekke seg, men tipper det er mer det første? Da er jeg enig med personen over som sier at du ikke må undervurdere deg selv. De ville ikke valgt deg av så mange hvis de ikke trodde du var kvalifisert. Du er derfor bedre egnet en de fleste andre som søkte jobben. Kvinn deg opp! 💪🏻 Og lykke til med intervju! Anonymkode: 2c451...8e2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #11 Skrevet 17. februar 2021 Det skader aldri å dra på intervju tenker jeg! Det går begge veier. Det er en fin sjanse for deg å finne ut om stillingen passer deg eller ikke. Anonymkode: 4644a...208
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 Ikke for å være negativ nå, men jeg gikk til jobbintervju på en jobb jeg hadde mistanke om at ikke var helt for meg, i ren desperasjon for å være uten jobb. Jeg hadde blandede følelser etter intervjuet, og enda verre når jeg mottok tilbudet. Jeg takket ja, og skulle ønske jeg hadde stolt på magefølelsen min hele veien. Det kunne spart meg for mange tunge dager og tanker om at det kanskje skulle bli bedre. Det ble det ikke. Så mitt råd: dra på intervjuet og bli bedre kjent med jobben, deretter stol på magefølelsen din. Det å dra på intervjuet vil uansett gjøre deg mer sikker på ditt valg. Dersom du har mulighet til å gå uten jobb en stund eller har en annen jobb i backup er det fint, men husk på at det dukker opp nye muligheter ☺️ Anonymkode: e6d75...542
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 Takk for konstruktive svar. Problemet mitt med å dra på intervju, er at jeg også her må holde en presentasjon (naturlig nok). Jeg har dårlig presentasjonsteknikk (jeg snakker for mye, for høyt, ler for mye.. i det hele tatt). Jeg vet ikke om jeg vil utsette meg for ydmykelsen, ei heller bruke lang tid på forberedelser for noe jeg åpenbart ikke mestrer.. Jeg tror jeg heller mot å avlyse. Jeg må bare finne ut hvordan jeg gjør det.. ts Anonymkode: fef92...071
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 Jeg måtte også presentere en arbeidsprøve på mitt intervju, det var ubehagelig ja, men en god erfaring. Men det viktigste i alt dette er uansett at du lytter til magefølelsen din. Hvis det føles feil, så er det kanskje bedre å gi seg mens leken er god og fokusere fremover i jakten på andre jobbmuligheter ☺️ Anonymkode: e6d75...542
loppekasse Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 Det pleier som regel å gå bedre enn man tror Jeg håper at du bestemmer deg for å dra på intervjuet. Det er god erfaring uansett. Etterpå er det viktig å stole på magefølelsen Om du velger å avlyse så er det så enkelt som å si til intervjuer at "takk for muligheten, men jeg ser at dette ikke er noe for meg" eller "Det har dukket opp en annen mulighet som jeg ikke kan si nei til, så jeg takker for tilbudet om å komme på intervju men jeg må dessverre avlyse" feks? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå