Gå til innhold

Tips til bil nr.2? "Konebil", "ungdomsbil" osv.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Amatariel skrev (2 timer siden):

Ah det visste jeg ikke. Kan tydeligvis litt for lite om leasing. Jeg bare tenkte det var greit å ikke sitte med alt ansvaret selv (?) når det er snakk om bil nr.2? Kan du fortelle litt mer om hvorfor det ikke er så lurt?

Som det fremgår i hovedinnlegget så er bruken tenkt til 18-åringen som vil besøke venninner i andre bydeler her, når vi skal på butikken, kjøre til trening osv. Jeg ser egentlig ikke for meg at vi blir å kjøre denne bilen ut av kommunen noensinne, da tar vi hovedbilen vår heller.

Takk for konkret tips! Jeg skal sjekke ut eGolf, og Nissal leaf.

Noen andre merker som kan være bra? Det er en Toyota vi har som hovedbil, så jeg lurer på om den Aygo kan være noe...

Jeg har hørt at Aygo gjør det veldig dårlig i kræsj-tester (i tillegg til at selv de nyeste er så basic at de ser ut som en bil fra tidlig 90-tallet interiørmessig). Da ville jeg heller sett på en Yaris. 
Ellers høres eGolf og Leaf ut som gode alternativer om du vil ha el-bil, og om du vil ha fossilbil kan du jo se på f.eks. Polo, Golf eller Audi A1 også. :) 

(Har en nyere Nissan Leaf selv, med 360graders kamera. Den er en av de enkleste bilene å parkere jeg noen gang har vært borti, til den som sa at de var uoversiktlig ved parkering)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...