Gå til innhold

Forkjølelses symptomer, ikke teste?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En kollega av meg og samboeren har fått forkjølelses symptomer. En av de har testet seg og fikk negativt svart. Den andre vil ikke teste seg fordi den andre var negativ. Jeg liker ikke å gå på jobb når jeg ikke vet. Hva kan jeg gjøre? Hva er retningslinjene for dette?

Endret av Samsung
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel temmelig skråsikkert at hun som ikke testet seg da ikke er positiv for korona, når partneren denne personen bor med er testet negativ. Her ville jeg glatt gått ut fra at kollegaen også er negativ. Uten tvil.

Var det meg det gjaldt, hadde jeg nok testet meg uansett, men folk er forskjellige.

Jeg bor sammen med sønnen min som er voksen, og når en av oss normalt er forkjølet, blir alltid den andre det også. Vi smitter hverandre via dørhåndtak etc. Jeg tviler på at det overhodet er mulig for din kollega å være smittet når partneren (som hun kysser og har så nærkontakt med daglig) er testet negativ.

• Liker 1
Skrevet

Det som er en x faktor her er at de to ikke alltid er sammen på grunn av jobb. Han har vært mye på hytta på grunn av hjemmekontor men hun har vært hjemme på grunn av jobb. De har derfor ikke vært sammen hele tiden. De var sammen i helgen.

Skrevet

Men kollegaen din har ikke symptomer? Hvorfor skal hun da teste seg? 

Skrevet
mandel92 skrev (3 timer siden):

Men kollegaen din har ikke symptomer? Hvorfor skal hun da teste seg? 

Flere som er positive uten symptomer. 

Skrevet
2 minutter siden, zemer said:

Flere som er positive uten symptomer. 

Ja, men det betyr ikke at man skal teste seg hele tiden. Samboeren hadde symptomer og var negativ. Da er det ikke noe poeng for henne å teste seg... 

Alle kan ikke drive å teste seg hele tiden uten grunn, det hadde jo ikke gått. Med den argumentasjonen må man jo teste seg hver eneste dag.. 

Skrevet

Skal ikke det sikkert. Sønnen min er påvist korona idag, men jeg fikk negativ test. Har tatt en ny test igjen for å være sikker, men poenget mitt er at han var smittet og ikke jeg. Så ville nok sagt til denne personen at det er lurt å teste seg altså. 

• Liker 1
Skrevet

Kollegaen min har vært hjemme med influensa liknende symptomer. 

Skrevet
Million skrev (På 17.2.2021 den 13.59):

Det er vel temmelig skråsikkert at hun som ikke testet seg da ikke er positiv for korona, når partneren denne personen bor med er testet negativ. Her ville jeg glatt gått ut fra at kollegaen også er negativ. Uten tvil.

Var det meg det gjaldt, hadde jeg nok testet meg uansett, men folk er forskjellige.

Jeg bor sammen med sønnen min som er voksen, og når en av oss normalt er forkjølet, blir alltid den andre det også. Vi smitter hverandre via dørhåndtak etc. Jeg tviler på at det overhodet er mulig for din kollega å være smittet når partneren (som hun kysser og har så nærkontakt med daglig) er testet negativ.

Corona fungerer tydeligvis ikke sånn. Kjenner flere familier nå der flere men ikke alle er smittet. 

Skrevet

Synes det er idiotisk at ikke andremann tester seg også. Testen til førstemann kan være falsk negativ (for tidlig i forløpet) og så lenge de ikke vet smittekilden helt sikkert synes jeg det ikke er en sjanse å ta. Så forstår deg godt, man kan aldri være helt sikker. Hva med å snakke med leder? :) 

• Liker 1
  • Opprett ny...