Gå til innhold

Gravid, dårlig samvittighet for datteren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, jeg trenger bare å lufte noen tanker og vil gjerne høre om noen har opplevd noe av det samme. Vi venter barn nr to, og første svangerskap var fantastisk. Jeg hadde masse energi, ingen kvalme, ingen smerter, alt var flott, jenta vår kom til verden og alt gikk flott - flott flott flott. 

Nå derimot har jeg vært sliten siden andre trimester. Jeg orket ikke herje like mye som før, og jeg var mye kvalm.

Nå er jeg i uke 38. Mannen min har måttet hjelpe til hjemme med husarbeid. Fireåringen går i barnehage fra ni til 1430 ca, mens jeg selv ligger hjemme og orker såvidt å gjøre det jeg skal av husarbeid. Jeg sover i flere timer og ser på tv. Jeg har bekkensmerter og krevende og mange kynnere , så turer ute er blitt uaktuelt. Heldigvis har jeg mer energi utover dagen og jeg fungerer greit når jeg henter jenta mi og vi har rolige aktiviteter hjemme, men blir også en del tv titting. Jeg har så ekstremt dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å gå ut å leke med henne som vanlig nå som det er snø og vinter.. Vanligvis pleide vi å leke masse ute, og når vi er inne, baker vi, lager hytte, leker masse.. 

Jeg har dårlig samvittighet for at jeg sender henne til bhg mens jeg selv er hjemme, men her hadde det blitt veldig ensidig og kjedelig. Jeg vet jo at hun koser seg i barnehagen, og nå gir de henne mye mer stimuli enn hva jeg klarer hele dagen. 

Trodde liksom at jeg skulle naile dette svangerskapet også, men den gang ei. 

Stakkars liten, hva kan jeg gjøre?? 

Anonymkode: c313b...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må også sende 4åringen min i barnehage mens jeg er sykemeldt og har dårlig samvittighet for det, men han hadde komt til å kjede seg hjemme. Har et krevende svangerskap. Har hatt han hjemme en dag i uken i snitt og leverer sent og henter tidlig. Har også veldig dårlig samvittighet, men bedre for han med korte dager med lek med andre barn enn å gå hjemme med en dårlig fungerende mor  :(

Anonymkode: 21e24...348

Skrevet

Du må slutte å ha dårlig samvittighet. Det er fint å være i barnehagen for en 4-åring. Jeg er også gravid og jobber med hjemmekontor. 3-åringen min er i barnehagen som vanlig for de fleste som jobber. Det går kjempefint. Når vi er hjemme leker vi enkle ting. Kanskje jeg ikke orker bære og gjøre mye, men man kan være sammen likevel og leke med perler eller lignende. Du er jo skikkelig høygravid! Bare slapp av det går fint😃

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg må også sende 4åringen min i barnehage mens jeg er sykemeldt og har dårlig samvittighet for det, men han hadde komt til å kjede seg hjemme. Har et krevende svangerskap. Har hatt han hjemme en dag i uken i snitt og leverer sent og henter tidlig. Har også veldig dårlig samvittighet, men bedre for han med korte dager med lek med andre barn enn å gå hjemme med en dårlig fungerende mor  :(

Jeg prøver å tenke slik jeg og, at det er det beste for henne og for meg. Vi finner jo på ting i helgene alle tre, vi har familie i nærheten som nærkontakter, så vi er heldige.. Må kanskje prøve å fortsette å tenke slik 💕

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg prøver å tenke slik jeg og, at det er det beste for henne og for meg. Vi finner jo på ting i helgene alle tre, vi har familie i nærheten som nærkontakter, så vi er heldige.. Må kanskje prøve å fortsette å tenke slik 💕

Vi må heller Hente krefter slik at vi kan vere litt tilstede på ettermiddagen og gi oppmerksomhet da 💕  

• Liker 1
Skrevet
Ugle83 skrev (2 minutter siden):

Du må slutte å ha dårlig samvittighet. Det er fint å være i barnehagen for en 4-åring. Jeg er også gravid og jobber med hjemmekontor. 3-åringen min er i barnehagen som vanlig for de fleste som jobber. Det går kjempefint. Når vi er hjemme leker vi enkle ting. Kanskje jeg ikke orker bære og gjøre mye, men man kan være sammen likevel og leke med perler eller lignende. Du er jo skikkelig høygravid! Bare slapp av det går fint😃

Tusen takk for støtten 💕 vi gjør myye formingsaktiviteter, for da sitter jeg stille 😅  hun er "heldigvis" litt sliten på slutten av dagen, så hun liker å slappe av med slikt selv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi må heller Hente krefter slik at vi kan vere litt tilstede på ettermiddagen og gi oppmerksomhet da 💕  

Vi må det💖 

Skrevet

Kjære deg, du er helt i innspurten nå :) Hold ut! Synes det høres ut som du klarer deg bra, du har nok bare veldig store forventninger til deg selv. Det blir annerledes med en liten baby i tillegg såklart, men da er det ikke kroppen din som begrenser på samme måte. Og en fireåring er stor nok til å forstå hvorfor det må være litt sånn akkurat nå. 

Anonymkode: b8e8c...d9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjære deg, du er helt i innspurten nå :) Hold ut! Synes det høres ut som du klarer deg bra, du har nok bare veldig store forventninger til deg selv. Det blir annerledes med en liten baby i tillegg såklart, men da er det ikke kroppen din som begrenser på samme måte. Og en fireåring er stor nok til å forstå hvorfor det må være litt sånn akkurat nå. 

Takk for støtte ❤️ hun forstår veldig mye, og hun virker veldig harmonisk mtp hva jeg kan gjøre og hva pappaen kan gjøre. 😊 Jeg har alltid en mening om hva som er best, og når jeg føler jeg ikke gjennomfører, så går det på samvittigheten løs 😕

Skrevet

Du må tenke at du er sm for en grunn! Hadde du vært i form nok til den jobben det er å aktivisere en 4 åring så kunne du nok også vært på jobb. 

høres ut som hun har korte dager og hun har det mest sannsynlig så bra som hun kan ha det

Anonymkode: b9a0b...96e

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du må tenke at du er sm for en grunn! Hadde du vært i form nok til den jobben det er å aktivisere en 4 åring så kunne du nok også vært på jobb. 

høres ut som hun har korte dager og hun har det mest sannsynlig så bra som hun kan ha det

Anonymkode: b9a0b...96e

Jeg er faktisk ikke i arbeid overhodet, jeg sa opp jobben i sommer da jeg ble gravid. Vi har kun brukt bhg for sosialiseringen, men nå blir det bhg nesten hver dag.. 😕

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for støtte ❤️ hun forstår veldig mye, og hun virker veldig harmonisk mtp hva jeg kan gjøre og hva pappaen kan gjøre. 😊 Jeg har alltid en mening om hva som er best, og når jeg føler jeg ikke gjennomfører, så går det på samvittigheten løs 😕

Ja, det er kjipt å føle at en ikke strekker til og ikke får til det man hadde tenkt. Jeg har to hunder og slet skikkelig med bekkenet en stund, så det ble aaaltfor lite mosjon på dem en periode mens mannen min var bortreist. Tvang meg ut på småturer men det var jo ikke ideelt. Men det var for en periode, det gikk jo over :) Mannen kom hjem og bekkenet ble bedre så nå får de det de trenger. Må "bare" prøve å tenke at jaja, det er ikke helt optimalt akkurat nå men det blir bedre og ingen tar stor varig skade av det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, det er kjipt å føle at en ikke strekker til og ikke får til det man hadde tenkt. Jeg har to hunder og slet skikkelig med bekkenet en stund, så det ble aaaltfor lite mosjon på dem en periode mens mannen min var bortreist. Tvang meg ut på småturer men det var jo ikke ideelt. Men det var for en periode, det gikk jo over :) Mannen kom hjem og bekkenet ble bedre så nå får de det de trenger. Må "bare" prøve å tenke at jaja, det er ikke helt optimalt akkurat nå men det blir bedre og ingen tar stor varig skade av det. 

Man gjør jo så godt man kan 😊 i dag er det helt forferdelig, jeg får kraftige kynnere så snart jeg reiser meg, blodsukkerfall og humøret er derfor så som så. Det ble tv i to timer i dag etter barnehagen 🙃 

Skrevet

Jeg husker og tror virkelig ikke at mamma hadde tid til å leke med meg da jeg var liten, vi lekte ofte selv eller med venner. Fantasien stod jo så sterkt på den tiden!  Så lenge man finnes der for følelsene, så tror jeg nesten av det er det viktigste.

Det er kanskje en myk overgang til å få en baby i hus for barnet deres, så det ikke blir et sjokk.

Forøvrig er ikke barnehage fra 09-14:30 noe som helst ille, høres veldig koselig ut. Verre om hun var der fra 07:30-16:30 og du ikke klarte å være med henne når hun kom hjem ❤️

Anonymkode: 98cef...9d2

Skrevet

Jeg har ihvertfall null dårlig samvittighet for at min datter er i barnehagen når jeg er hjemme. Det er jo så mye kjekkere for henne å være i barnehagen med lekne voksne og andre barn, enn å være hjemme med kjipe gravide mamma som ikke kan løpe eller bøye seg og som hviler i sofaen store deler av dager. 

Anonymkode: 933d6...c38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...