solmåneogstjerner Skrevet 18. februar 2021 #21 Del Skrevet 18. februar 2021 Jeg synes hun overdriver. Det at en idrettsutøver har en annen kropp enn en annen idrettsutøver, og dermed har andre styrker, er jo sant. Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger kommentatorene sier f eks 'ja den og den kvinnen er god oppover fordi hun er lett' eller 'den og den har en fordel her fordi han/hun er sterk'. Ja, det er jo sannheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 19. februar 2021 #22 Del Skrevet 19. februar 2021 Det slår meg som litt absurd at det skal være "ikke greit" for en sportsjournalist å snakke om hvordan utøvernes fysikk påvirker prestasjonene og på hvilke områder de presterer godt, og jeg kan ikke komme på å ha sett at tilsvarende reaksjon tidligere. Om jeg har forstått situasjonen riktig virker det også veldig rart at det ikke påpekes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #23 Del Skrevet 21. februar 2021 On 2/19/2021 at 7:30 AM, herzeleid said: Det slår meg som litt absurd at det skal være "ikke greit" for en sportsjournalist å snakke om hvordan utøvernes fysikk påvirker prestasjonene og på hvilke områder de presterer godt, og jeg kan ikke komme på å ha sett at tilsvarende reaksjon tidligere. Om jeg har forstått situasjonen riktig virker det også veldig rart at det ikke påpekes. Dette er hva HC Andersen fortalte om i Keiserens nye klær. Alle skjønner innerst inne at utøvernes fysikk påvirker deres prestasjoner. På samme måte som at folk var redde for å si at keiseren var naken så er folk redde for å si at denne langrennsutøveren tar feil. Sier man noe som kan virke lite politisk korrekt så kan man bli drept i sosiale medier. Det er tryggere å hylle keiserens nye klær og langrennsutøver Diggins for å sette journalisten på plass enn å fortelle sannheten. Anonymkode: 48f57...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 21. februar 2021 #24 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er hva HC Andersen fortalte om i Keiserens nye klær. Alle skjønner innerst inne at utøvernes fysikk påvirker deres prestasjoner. På samme måte som at folk var redde for å si at keiseren var naken så er folk redde for å si at denne langrennsutøveren tar feil. Sier man noe som kan virke lite politisk korrekt så kan man bli drept i sosiale medier. Det er tryggere å hylle keiserens nye klær og langrennsutøver Diggins for å sette journalisten på plass enn å fortelle sannheten. Anonymkode: 48f57...574 Det ligger nok mye i at en vet at en ikke bør motsi slike "gode" budskap selv om budskapet ikke virker særlig rasjonelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå