AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Hei! Jeg klarer ikke forklare mannen min at hans stikk av sarkasme og hans skarpe tunge fornærmer meg. Han sier at han ikke forstår sarkasme , men han bruker det ofte i diskusjoner. Jeg har prøvd å forklare ham at det er hånlig, får meg til å føle meg dum osv. Han forstår ikke hvorfor. Hvordan forklarer jeg dette?? Eksempler: 1.Vi kan ha en normal samtale om noe han lurer på.. Jeg kan da si at " dette vil du kanskje finne litt mer ut av når du kommer til **** " Han: KAN ( hever stemmen på det ordet) jeg svare nå??? Jeg: * svarer spakt og forsiktig* " Ja..." Han: " TAKK!!!!!!!!!" ( Veldig hardt) Her blir jeg lei meg, fordi han er så skarp. Men klarer ikke forklare hvorfor på en annen måte enn at det er måten han sier det på, ikke direkte hva han sier.. 2. En samtale ( normal) om jobb feks, han skal ut i dette snart etter sykmelding. Jeg: " Det vil jo løse seg når du kommer dit og kan forklare hva du mener" Han: NO SHIT DA!!!!!!! Dette er noe ala hva vi ender med, ikke nødvendigvis ordrett, men ca. Hjelp? Anonymkode: 86893...a12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Ehm, han forstår sarkasme. Men han øsnker å rakke ned på deg. Og han spiller selvsagt dum når du sier fra. Og fortsetter rakke ned på deg 5 minutter etterpå. Det er ganske typisk for typer som han. De nyter å gjøre deg usikekr og rakke ned på deg slik at du får dårlig selvtillit. Eller, det kan jo være du dater en litt dum 13-åring. Hva vet vel jeg Anonymkode: a992b...57a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ehm, han forstår sarkasme. Men han øsnker å rakke ned på deg. Og han spiller selvsagt dum når du sier fra. Og fortsetter rakke ned på deg 5 minutter etterpå. Det er ganske typisk for typer som han. De nyter å gjøre deg usikekr og rakke ned på deg slik at du får dårlig selvtillit. Eller, det kan jo være du dater en litt dum 13-åring. Hva vet vel jeg Anonymkode: a992b...57a Han virker jo oppriktig ærlig når han sier han ikke forstår... Vi har vært sammen i mange år og han har vært slik hele tiden. Han er i 30 årene og jeg i 40 årene.. Han er ikke helt typen til å rakke ned på andre, men mulig han gjør det med meg... Aner ikke?! Anonymkode: 86893...a12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Han virker jo oppriktig ærlig når han sier han ikke forstår... Vi har vært sammen i mange år og han har vært slik hele tiden. Han er i 30 årene og jeg i 40 årene.. Han er ikke helt typen til å rakke ned på andre, men mulig han gjør det med meg... Aner ikke?! Anonymkode: 86893...a12 Han er jo typen til å rakke ned på andre når han rakker ned på deg... Tenker du at det eksisterer 30 åringer der ute som ikke klarer å forstå hva sarkasme er? Jobber han i vernet bedrift? Anonymkode: a992b...57a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er jo typen til å rakke ned på andre når han rakker ned på deg... Tenker du at det eksisterer 30 åringer der ute som ikke klarer å forstå hva sarkasme er? Jobber han i vernet bedrift? Anonymkode: a992b...57a Nei han er riktignok sykmeldt pga psykiske lidelser som de ikke har funnet ut av... Kan kanskje være derfor..? Jeg skjønner ikke selv hvordan man ikke kan forstå, når selv barnehagebarn forstår ironi og sarkasme.. Det er faktisk ganske nedverdigende at han kritiserer slik på den måten. Jeg er oppriktig interessert i å vite hva jeg kan gjøre som får han til å forstå.. han er ikke lite intelligent eller nedsatt på annen måte enn enellerannen psykisk ting.. ( depresjon?bipolar?pers forstyrrelser? Asperger? ADHD? De har vært innom dette men tror ikke på asperger delen, altså. ) Anonymkode: 86893...a12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 Det jeg også lurer på her.. er : er JEG for nærtagende? Er eksempler jeg kom med noe man kan reagere på? For det kan godt være jeg er for nærtagende også, altså!! Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse, så jeg blir jo lett fornærmet.. Anonymkode: 86893...a12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Han er jo typen til å rakke ned på andre når han rakker ned på deg... Tenker du at det eksisterer 30 åringer der ute som ikke klarer å forstå hva sarkasme er? Jobber han i vernet bedrift? Anonymkode: a992b...57a Jo, det finnes 30åringer som ikke forstår hva sarkasme er. Det er ofte diagnose der... Anonymkode: 1e409...d58
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, det finnes 30åringer som ikke forstår hva sarkasme er. Det er ofte diagnose der... Anonymkode: 1e409...d58 Hvilken diagnose kan ha slike issues? Anonymkode: 86893...a12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #10 Skrevet 17. februar 2021 Bet-t-ina skrev (2 minutter siden): Hos oss er sarkasme humor. Ja det skal jo gjerne være det. Men han bruker det i alvorlige samtaler, som om han irettesetter meg.. om du forstår? Hva tenker du om eksempler jeg kom med..? Er dette humor? Anonymkode: 86893...a12
Gjest Bet-t-ina Skrevet 17. februar 2021 #11 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det skal jo gjerne være det. Men han bruker det i alvorlige samtaler, som om han irettesetter meg.. om du forstår? Hva tenker du om eksempler jeg kom med..? Er dette humor? Anonymkode: 86893...a12 Nei. Det er ikke det.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #12 Skrevet 17. februar 2021 Jeg synes ikle dette høres ut som sarkasme? 🤔 Høres uansett ut som lite hyggelig respons fra hans side. Kan du komme med flere eksempler? Og også f.eks hvilke tema som snakkes om/hvilke foranledninger eller situasjoner han snakker sånn i? 🙂 Anonymkode: b1413...459
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #13 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes ikle dette høres ut som sarkasme? 🤔 Høres uansett ut som lite hyggelig respons fra hans side. Kan du komme med flere eksempler? Og også f.eks hvilke tema som snakkes om/hvilke foranledninger eller situasjoner han snakker sånn i? 🙂 Anonymkode: b1413...459 Litt vanskelig å komme med mer siden jeg ikke ønsker å utlevere ham helt, men han svarer veldig lite hyggelig ja, når han er i en spesiell "mood".. han kan endre humør fra jeg sitter i sofaen til jeg går på do og kommer tilbake. Han sier at det aldri er meg som gjør noe galt ( og jeg vet jeg ikke gjør det siden jeg gjør myyyye for ham og generelt er vennlig) men han svarer frekt ganske mye.( Han grubler veldig, og jeg har forstått at han ikke ønsker at jeg spør hvordan han har det, om han har sovet godt, om det er noe spes han tenker på) Det kan komme helt ut av det blå.. eller når vi snakker om ting en av oss sliter med.. han ønsker ikke gjøre ting som får han ned, så han tar avstand fra det meste som kan være "skummelt " å snakke om.. økonomi.. osv.. han forstår ikke kroppsspråk heller. Og man må være ekstremt tydelig, for han er veldig svart/hvitt og rigid.. urettferdig rett og slett. Han kan si at jeg gjør ting på en feil måte, eller at jeg ødelegger slik at han ikke får gjort det på riktig måte.. når jeg da gjør det slik han vil, så endres dette til en annen ting. Så veldig lite forutsigbart! Anonymkode: 86893...a12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå