Gå til innhold

Kjørte på en bil og stakk av.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske nylig var jeg uheldig og kjørte inn i en parkert bil. Gikk ut og så den fikk en skade. Og det var en dyr bilmodell. Kikket meg rundt, så ingen i nærheten, og dro uten å legge igjen en lapp. Fikk litt panikk fordi jeg ikke har råd til å betale tusenvis av kroner for et slikt uhell. 
Første gang det har skjedd. Ikke stolt av det, men hadde ikke råd. Skulle jeg sagt ifra og betalt ville det ødelagt økonomien. 
Jeg er ikke noe dårlig menneske? Kommer over denne artikkelen. https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/06/06/195403320/8-av-10-stikker-av-uten-a-gjore-opp-for-seg
Jeg er jo ikke alene. Flesteparten stikker jo av etter slike uhell. 

Anonymkode: af5c6...ed5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det var en nyere bil så er sjansen stor for at bilen er utstyrt med kameraer som filmer, da vil det bli lagret automatisk og eieren/forsikringsselskapet kan kontakte deg.  

Anonymkode: a770c...643

• Liker 8
Skrevet

Ja, mye mulig du er filmet. Min bil har kamera!

Anonymkode: 3f153...bd4

• Liker 2
Skrevet

Jo du er et dårlig menneske. Akkurat som alle de andre som stikker av. 

Anonymkode: 9a923...fad

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det var en nyere bil så er sjansen stor for at bilen er utstyrt med kameraer som filmer, da vil det bli lagret automatisk og eieren/forsikringsselskapet kan kontakte deg.  

Å? Det var en Tesla. Alle Teslaer har kamera?

• Liker 1
Skrevet

Veldig mange nye biler har kamera, ja. Og da blir du politianmeldt, så kos deg med det 🙈

Jeg kjenner prosessen temmelig godt siden jeg selv ble anmeldt for å ha kjørt på en bil og stukket av, uten at det var meg eller min bil det dreide seg om (vitner som tok feil skiltnummer) Slet med saken i 1,5 år ift. både forsikringsselskap og politi fram til gjerningspersonen meldte seg for politiet. 

Anonymkode: 396a3...557

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er ikke noe dårlig menneske? Kommer over denne artikkelen. https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/06/06/195403320/8-av-10-stikker-av-uten-a-gjore-opp-for-seg

Det at du stikker av gjør deg ikke til ett dårlig menneske, men det er fortsatt dårlig gjort! Jeg har opplevd å få bilen min påkjørt da den sto parkert slik at den måtte på verksted, det var noe som kostet meg 8000 kr, penger som jeg ikke har, som måtte betales for noe som ikke var min skyld. Jeg skulle ønske vedkommende hadde lagt igjen lapp, sånn at forsikringen hadde betalt og ikke jeg. 

Det at mange stikker av og at du ikke er alene om det hjelper ikke. Det vitner bare om at det finnes alt for mange i dette landet med dårlige holdninger når det kommer til å ta ansvar for skader på andres eiendom. Jeg har en gang tatt bilnummer og opplyst om det til eier av en bil som ble påkjørt på parkeringsplass, der damen stakk av... vedkommende ble anmeldt for å stikke av. Det er ikke greit, uansett hvor hyggelig og ålreit du er ellers!

Anonymkode: 56a60...931

• Liker 1
Skrevet

Folk som stikker av er drittfolk. 

Noen gjorde det samme med min bil før jul, og jeg hadde faktisk heller ikke råd til å betale for å få det fikset egentlig! Det tenker selvsagt ikke sånne egoistiske mennesker på! 

Parker bilen sin og ta bussen heretter. 

Skrevet

Nå har det gått en uke og ennå ikke hørt noe. Da var det sikkert ikke kamera i bilen?

Ikke for å rettferdiggjøre det, men for noen år siden var det noen som laget en bulk i sidedøren på bilen min etter at de dundret døren inn i min.  De ga heller ikke lyd fra seg..

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp...

Å Stikke av i gamle dager fungerte, men idag risikerer du dumme deg ut noe grovt. 

Anonymkode: dd8c8...a86

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Ganske nylig var jeg uheldig og kjørte inn i en parkert bil. Gikk ut og så den fikk en skade. Og det var en dyr bilmodell. Kikket meg rundt, så ingen i nærheten, og dro uten å legge igjen en lapp. Fikk litt panikk fordi jeg ikke har råd til å betale tusenvis av kroner for et slikt uhell. 
Første gang det har skjedd. Ikke stolt av det, men hadde ikke råd. Skulle jeg sagt ifra og betalt ville det ødelagt økonomien. 

Du er en idiot. 

Anonymkode: 1294a...869

• Liker 1
Skrevet

Tesla har kamera. 

Anonymkode: 2cc8f...fb8

Skrevet

Selvfølgelig er det dårlig gjort, det er ikke noe tvil om det. Virker som om du jobber hardt for å bøte på din egen dårlige samvittighet.

Jeg bulket en annen bil på en parkeringsplass en gang. Viste seg at den var tatt uten samtykke, og jeg betalte ikke en krone. Tror den ansatte som tok bilen mistet både jobb og sparepenger. Jeg velger å se det som karma for oss begge.. 

Anonymkode: 98a08...c91

Skrevet

Du er en drittsekk, men du er i det minste i godt selskap. 

Sitat

- Jeg har lest om sjåfører som stikker av, og at det er noen som er så frekke at de bare later som de skriver noe på lapper som de fester under vindusviskeren. Og så var jeg også litt nysgjerrig, det er jo ikke hver dag jeg ser en mann som Jens Stoltenberg i en slik situasjon, sier Roar Berg Nielsen. 

- Da jeg kom fram til Volvoen, tittet jeg på lappen som var festet under vindusviskeren. Da fikk jeg sjokk. Det var bare en parkeringsbillett. Stoltenberg hadde verken skrevet navn eller telefonnummer på papirbiten. Jeg trodde ikke det var mulig, sier Roar Berg Nielsen.

Anonymkode: 601f7...78f

Skrevet

Alle Tesla har kamera, parkeringsgarasjer også. Du blir tatt, og forhåpentligvis dømt også. Når alle hopper ut av vinduet, gjør du det da også? Teit å bruke statistikk for å forsvare sin egen dårlige handling. 

Anonymkode: 364d6...bf2

Skrevet

Så du lemper din dårlige økonomi over på noen andre? Du tenker at det er noen andres problem?

Ta bussen hvis du ikke har råd til kasko og egenandel på bilen din.

Anonymkode: 260e2...184

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du har forsikring som skal dekke skader på annens eiendom. Har du kasko dekker denne også skade på egen bil. Dermed svært lite å tjene på å stikke av. Dersom du blir tatt for dette blir du bøtelagt og mister førerkortet, i alle fall for en periode. Er det verdt dette? Dersom du har den minste samvittighet melder du selv fra til politiet før de kontakter deg. Det vil bety formildende omstendigheter og du slipper unna med lavere straff.
Veldig irriterende for den andre bileieren som må ta dette på egen kasko.

Endret av 911
Skrivefeil
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du har vel skadeforsikring på bilen din?  Om du har så dårlig råd så selg bilen og gå i stede.

Skrevet

Nei, du er overhodet ikke et dårlig menneske basert på en handling. Du valgte ikke den mest etiske løsningen i dette tilfellet, men det definerer uansett ikke deg som person. Håper det ikke får for store konsekvenser, og at du har tar en annen løsning neste gang :) 

Anonymkode: 9656d...40d

Skrevet

Og derfor har vi 360 graders kamera i bilen. Ja vi har dyr bil, men det er fordi vi prioriterer det, ikke fordi vi har en haug av penger til å betale for de som kjører på og stikker av.

Du er et råttent menneske og kan du ikke ta ansvar for dine handlinger som sjåfør bør du heller la bilen stå, levere inn førerkortet og ta buss. Det finnes INGEN unnskyldning for å stikke av. Heldigvis kan du spores opp i ettertid, og da er det ikke bare en bulk det er snakk om lenger, men en straffbar handling siden du stakk. Så ikke slapp av, ting tar tid, en uke er ingenting.

Anonymkode: d68c6...4af

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...