AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Hei. Jeg er gravid 9 + 4. var på TU på sykehuset for en uke siden, og alt så fint ut, masse bevegelse og hjerteslag. De siste dagene føles det ut som jeg går rundt med konstant mild gangsperr i magen, og av og til får jeg veldig kortvarige stikkinger i høyre side av magen. Det kan være vanskelig å finne behagelige stillinger i sofaen, mens jeg merker det mindre når jeg går rundt å gjør dagligdagse ting, er på jobb osv. Er dette vanlig, eller er det noe jeg burde bekymre meg for? Noen som eventuelt vet hva årsaken kan være? Jeg har hatt MA tidligere og barnet er veldig ønsket, så blir bekymret for det meste🥺 Anonymkode: 42460...f00
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Hei, Følger denne. Jeg er akkurat like langt på vei som deg og får angst hver gang jeg kjenner det stikker, så skjønner hvordan du har det. Var også på TUL fredag forrige uke. Masse bevegelser og hjerte slo. Det merkelige er at jeg fikk mer stress og angst etter å ha sett at det var liv; kanskje fordi det føles mer virkelig nå. Har ikke så mye annen trøst enn at jeg tror vi uroer oss unødvendig og at det beste er å tenke på noe annet :). Hvis man blir veldig urolig går det an å bestille time til privat UL og sjekke. Anonymkode: ea80d...98d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Ligamentsmerter eller livmor som strekker seg kanskje. Anonymkode: 9435c...06f 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei, Følger denne. Jeg er akkurat like langt på vei som deg og får angst hver gang jeg kjenner det stikker, så skjønner hvordan du har det. Var også på TUL fredag forrige uke. Masse bevegelser og hjerte slo. Det merkelige er at jeg fikk mer stress og angst etter å ha sett at det var liv; kanskje fordi det føles mer virkelig nå. Har ikke så mye annen trøst enn at jeg tror vi uroer oss unødvendig og at det beste er å tenke på noe annet :). Hvis man blir veldig urolig går det an å bestille time til privat UL og sjekke. Anonymkode: ea80d...98d Så morsomt at vi er like langt på vei. Det er jo for så vidt «positivt» å høre at vi er i samme situasjon, da er det nok forhåpentligvis vanlig! Jeg har bestilt UL til uke 12 for å få en ekstra bekreftelse før jeg deler nyheten med familie/jobb/venner, men dagene går utrolig seint, og 3 uker kan føles ut som en evighet, haha. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ligamentsmerter eller livmor som strekker seg kanskje. Anonymkode: 9435c...06f Takker for svar, det kan jo høres ut som en logisk forklaring! Anonymkode: 42460...f00
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 Ingen andre som har opplevd dette eller vet om det er noe å bekymre seg for?😞 TS Anonymkode: 42460...f00
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 Høres ut som ligamentsmerter! Jeg hadde masse av det, og graviditeten har gått helt fint. Vanlig at det stikker liksom. Også kan det kjennes som menstruasjonssmerter innimellom. Bare livmoren som utvider seg som den skal. Anonymkode: 1a724...aca
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 Jeg har hatt lignende smerter gjennom hele svangerskapet og er uke 17 nå. Jordmor sier at det er helt normalt med utvidelse av livmoren, organene blir presset på og flyttet litt osv ❤️ Anonymkode: 1c92c...fdb
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Høres ut som ligamentsmerter! Jeg hadde masse av det, og graviditeten har gått helt fint. Vanlig at det stikker liksom. Også kan det kjennes som menstruasjonssmerter innimellom. Bare livmoren som utvider seg som den skal. Anonymkode: 1a724...aca AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har hatt lignende smerter gjennom hele svangerskapet og er uke 17 nå. Jordmor sier at det er helt normalt med utvidelse av livmoren, organene blir presset på og flyttet litt osv ❤️ Anonymkode: 1c92c...fdb Takk for svar begge to, det er godt å høre at begge deres graviditeter har gått fint ❤️ Håper det samme gjelder for meg! Setter stor pris på å høre innspill, da det var vanskelig å finne informasjon på nettet om akkurat dette.. TS Anonymkode: 42460...f00
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 Helt normalt 👍🏻 Anonymkode: 55000...9b9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Helt normalt 👍🏻 Anonymkode: 55000...9b9 Takk for svar 🙏🏼 TS Anonymkode: 42460...f00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå