Gå til innhold

Tvillinger på samme soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tvillinger. De har egentlig hvert sitt soverom. Men de vil sove på samme rom og ha hver sin seng og et lekerom. De er 8 år gamle. Er det vanlig? De er hverandres bestevenner. Hvordan er deres?

Anonymkode: b6706...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på tråden, da jeg nesten har samme problemstilling. Jeg er alenemamma til tvillingjenter på 3 år. Vi bor i et hus med 3 soverom, så de har alltid sovet på hvert sitt rom og i egen seng siden de var født. Dette har fungert bra for oss. Men vi flytter fra huset vi bor i nå snart, til en mindre leilighet med 2 soverom. Jeg er usikker på om jeg skal ta det ene soverommet og la jentene dele rom eller om de skal få hver sitt rom og at jeg sover på sovesofa i stuen. Min største bekymring ved at de deler soverom er at de vekke hverandre på natta og at det ødelegger soverutiner og nattesøvnen, eller at de kanskje går lei av å være oppå hverandre hele tiden. Jeg har ingen erfaring med det jeg heller. 

Anonymkode: 8196e...aac

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vi har tvillinger. De har egentlig hvert sitt soverom. Men de vil sove på samme rom og ha hver sin seng og et lekerom. De er 8 år gamle. Er det vanlig? De er hverandres bestevenner. Hvordan er deres?

Hva er problemet om de deler rom da? Det er jo mange søsken som ikke er tvillinger som deler rom fordi de vil det. Dere har jo mulighet til å gjøre om på det igjen om de senere ikke syns det er kult lengre!

Anonymkode: 39615...f50

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er problemet om de deler rom da? Det er jo mange søsken som ikke er tvillinger som deler rom fordi de vil det. Dere har jo mulighet til å gjøre om på det igjen om de senere ikke syns det er kult lengre!

Anonymkode: 39615...f50

Jeg lurte på om det var normalt. Og om de har godt av å ha hvert sitt rom som de sover på. De sovner ikke alltid samtidig. Og de står med en time mellomrom hver morgen. En spretter opp og er blid, lys våken og energisk. Og nummer to vil helst sove lenge, ha det rolig rundt seg og orker ikke masing da det fort ender i en dårlig morgen for barnet og meg. 
Men de syns det er hyggelig å sove på samme rom, og i helgene sover de alltid hos hverandre. 

Skrevet

Jeg er ikke tvilling, men hadde soverom sammen med lillebror til vi var 8 år. Det var gøy, men godt å få eget rom.

Anonymkode: 9b176...313

Skrevet

Mine tvillinger er gutt og jente, men de valgte selv å dele rom til de var 7 år. Da ville jenta ha eget rom. Gutten ville nok helst ha delt rom videre også. 

Jeg tenker at dersom tvillinger ønsker å dele rom, og sover godt sammen, så er det ikke noe feil ved det. Jeg ser ikke noe grunn til at det er bedre at de har hvert sitt rom. Det vil de antagelig velge selv når de er klar for det. 

Da de var små var det veldig greit og rolig å ha tvillinger, akkurat fordi tryggheten de hadde i hverandre førte til at de sov så godt. 

Skrevet

Jeg har ikke tvillinger, men mine tre barn ønsker å sove på samme rom. (De er 2-4-7 år) Jeg tenker det er bare koselig. Og jeg tenker vel og at spesielt tvillinger kan ha et ønske om å være sammen.

Og til deg som lurte på om du skulle la ungene få hvert sitt soverom og du sove på sofa. Barna dine må dele selvsagt. Du skal jo ha en plass å trekke deg tilbake som ikke er stua. 

• Liker 1
Skrevet

Mine tre barn 6, 8 og 10 år hr hver sine soverom. Likevel sover de ofte sammen på gjesterommet 😅

Anonymkode: 6fd71...82e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...