pavlin Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Read and weep alle som har vært og er så ukritisk støttende til hvordan pandemien har vært håndtert: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nA4VyB/ekspertenes-kritiske-corona-dom-alvorlig-bekymret Vinden begynner å snu i media nå (og som vi vet, er media vanvittig opinionsskapende, om vi vil det eller ikke), hvordan de vinkler tiltakene. Nå kommer det mer og mer kritikk. Og som tidligere; folk følger bare det sies, som en saueflokk. Om ei stund vil det være mest trendy å være kritisk til hvordan pandemien har vært håndtert, og da har plutselig de fleste blitt kritiske. 5
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 (endret) Jeg satt og leste den i stad. Syns det var en veldig fin artikkel. Det er mange punkter som kommer frem som er viktig å få snakket om, og bra at noen at de nevner at konsekvensene kan være med å svekke tilliten til myndighetene. Forslaget om portforbud er en av de tingene som jeg anser som et alvorlig brudd på tilliten mellom staten og befolkningen. Edit: Jeg tror veldig mange stiller seg usikre til å stå i det, for å fortelle åpenhjertig om sånne ting alene, og det nok er enklere å stå litt i stormen sammen. Så om VG da har sittet og ringt rundt til diverse eksperter om de ønsker uttalelser fordi at de skal skrive artikkel om det, så er det nok enklere å være ærlig. Så om noen leser det, så kan de da henvise til ekspertene i diskusjonen med f.eks venner og familie som igjen gjør det enklere å si hva man mener. Endret 17. februar 2021 av Sylveon 1
Ukjent. Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Jeg skulle akkurat til å linke til den samme artikkelen. Det er gledelig å lese at vinden endelig har snudd. At flere og flere tør å påpeke det noen av oss har etterlyst i månedsvis, nemlig hvor er avveiningene? Hvor er kost/nytte. Som Kalager sier: hun frykter at vektskålen tipper mot at tiltakene gjør mer skade enn nytte. Det er vondt å lese om alle de forferdelige konsekvensene, men samtidig godt at de endelig blir belyst og veiet opp mot nytten. Jeg håper all denne kritikken fører til at regjeringen må gå, og det før september. Politikere som mangler så evnen til å se det store og hele bildet bør ikke regjere. Disse bør gå av og stå igjen som et skrekkeksempel på hvor ille det kan gå når fokus kun ligger på en eneste sak. 6
Anonymus1986 Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 Helt greit at de brukerne som har maset om portforbud og/eller eksplosiv eksponensiell smittevekst på en arrogant og skråsikker måte får denne artikkelen i trynet. 4
Example Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 Hva med pressen selv? Hvor er selvransakelsen? 1
Anbefalte innlegg