Gå til innhold

Hvordan er det/ føles det, å ha giftet seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle sier det er en god følelse.. :-D

Hvordan da. Hvordan er det deilig... godt osv..?

Er det som dere blir tryggere på hverandre også på en måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det føles trygt og godt og bra. Men egentlig så er det jo ikke så veldig stor forskjell fra før bryllupet. Man bør ikke ha store forventninger om at alt blir helt annerledes enn før, for da kan man lett bli skuffa. Hverdagen blir ikke særlig annerledes, men det er en god følelse å være bundet sammen gjennom ekteskapet.

Hilsen gift i ett år.

Skrevet

Selve dagen var jo helt fantastisk! Og det gir helt klart en trygghetsfølelse å være gift, samtidig som det er hyggelig å kunne si "mannen min" og sånn.. I hverdagen er det ikke de store forskjellene, livet går sin vante gang det. Men at det er hyggelig å være gift med mannen i sitt liv- det er det ingen tvil om! :sjarmor:

Skrevet

Det er faktisk ganske deilig ja!

Det er jo ikke som om hverdan forandres, men likevel ligger en god følelse i bunn. Føles veldig "på plass" og "ordnet". Helt riktig liksom...

Nå har jo vi bare vært gift i underkant av en mnd da..

Skrevet

Det er helt vanvittig deilig!

Går rundt som om jeg er nyforelska nå jeg!

Ikke bare er en tryggere, men en har også et minne for livet sammen!

Hverdagen er vel stort sett ikke noe annerledes ellers!

Skrevet
Men egentlig så er det jo ikke så veldig stor forskjell fra før bryllupet. Man bør ikke ha store forventninger om at alt blir helt annerledes enn før, for da kan man lett bli skuffa.
Nettopp....det er de samme to menneskene, med den samme "bagasjen" som før bryllupet.
Skrevet

Det er en veldig deilig følelese!

I dagene og ukene etter bryllupet følte jeg det som jeg svevde - både pga det vidunderlige bryllupet og alt rundt det, og selvsagt også av det faktum at vi endelig var blitt gift.

Det er ikke så lett å sette fingern på akkurat hva som gjør det, men det er en god følelse å bli gift.

Det har vel noe med trygghet og tilfredshet å gjøre - vi har valgt hverandre, har feiret forholdet vårt sammen med familien vår - og ja, jeg følte faktisk at hverdagen ble litt anderledes, uten at jeg helt klarer å forklare hva/hvordan.

:hjerte:

Skrevet

Det er rett og slett bare annerledes. På en veldig positiv måte.

Skrevet

Det å være gift er en god og trygg følelse. Veldig vanskelig å sette ord på akkurat hva som er annerledes, men det føles iallefall godt og trygt!

Selv ett år etter fremkaller noen spesielle lukter, lyder, ord eller sanger minner fra dagen vår, noen ganger til at jeg får hjerteklapp andre ganger tårer i øynene. Dagen er en veldig spesiell dag, ta vare på øyeblikkene og nyt det så godt du kan. Da har du flotte minner som forhåpentligvis vil vare livet ut!

Skrevet
Det å være gift er en god og trygg følelse. Veldig vanskelig å sette ord på akkurat hva som er annerledes, men det føles iallefall godt og trygt!

Selv ett år etter fremkaller noen spesielle lukter, lyder, ord eller sanger minner fra dagen vår, noen ganger til at jeg får hjerteklapp andre ganger tårer i øynene. Dagen er en veldig spesiell dag, ta vare på øyeblikkene og nyt det så godt du kan. Da har du flotte minner som forhåpentligvis vil vare livet ut!

:hjerte: Gleder meg.. ;)

Gjest Principessa
Skrevet

Følelsen av å være gift er en DRØM! Det vil si, at det er en slik enorm bekreftelse på hverandre og forholdet, at jeg smiler bare av å tenke på det. Jeg mener overhodet ikke at vi nå kan ta hverandre for gitt og gjøre hva vi vil osv, men for vår del så er det ganske så mange følelser innvolvert i det å gifte seg.

Dagen var den STØRSTE i vårt liv, og når vi tenker tilbake på alle øyeblikkene fra bryllupsdagen smiler vi til hverandre fordi man blir helt varm inni seg fordi vi har giftet oss, med hverandre. Vi er blitt en liten familie. En enhet.

Det er en utrolig fin og god følelse!

Skrevet
Følelsen av å være gift er en DRØM! Det vil si, at det er en slik enorm bekreftelse på hverandre og forholdet, at jeg smiler bare av å tenke på det. Jeg mener overhodet ikke at vi nå kan ta hverandre for gitt og gjøre hva vi vil osv, men for vår del så er det ganske så mange følelser innvolvert i det å gifte seg.

Dagen var den STØRSTE i vårt liv, og når vi tenker tilbake på alle øyeblikkene fra bryllupsdagen smiler vi til hverandre fordi man blir helt varm inni seg fordi vi har giftet oss, med hverandre. Vi er blitt en liten familie. En enhet.

Det er en utrolig fin og god følelse!

Sånn jeg har tenkt det vil føles.. Herlig ;)

Skrevet

Signerer Izaria igrunnen...

Det er så stort og det er akkurat som om det skjer noe med en inni en, man blir litt annerledes! Personlig føler jeg meg mer hel - det høres kanskje rart ut, men det er så deilig...deilig å kunne sitte på se på MANNEN MIN! :hjerte: Vite at han er min, for både gode og onde dager - det er så trygt og sterkt!

Og joda, er litt svevende forelsket jeg altså - akkurat som om følelsene har blusset veldig opp! ;)

HERLIG!

Herlig annerledes!

:hjerter_rundt:

Skrevet

Jeg signerer Izaria og TeddyToria sine innlegg.

Det har fortsatt ikke helt gatt opp for meg 100% at jeg er blitt kone,- med et helt nytt etternavn, men vi pröver hele tiden a minne hverandre pa det og da blir vi helt varme i fölelsene begge to. :) Og ikke noe er koseligere enn nar han kaller meg for "kuna mi" .(Han er Italiener)

Som sagt det föles trygt og godt og vi har, som vi önsket ,blitt enda mer ett, en liten familie.

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Skrevet

Jeg må være den eneste som ikke merket noe forskjell på å være gift og å være samboer ;)

Har nå vært gift i 15 år - men ser ikke annerledes på mitt ekteskap enn på mine to venninners mangeårige samboerskap. De er like mye "gift" som vi er - i mine øyne ihvertfall.

Skrevet (endret)
Som sagt det föles trygt og godt og vi har, som vi önsket ,blitt enda mer ett, en liten familie.

:hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:  :hjerte:

Det tror jeg også!

Blir rart men deilig følelse å ha hans etternavn plutselig.. ;)

Endret av dark angel
Skrevet (endret)

Nå har vi vært gift i 14 dager, men jeg har ikke sett mannen min på 10 dager da siden han reiste offshore rett etter bryllupet. Så denne nygiftfølelsen har liksom latt litt vente på seg. Masse som har skjedd når jeg har begynt på skolen igjen og alt sammen. Men nå har det begynt å roe seg, og I DAG kom den herlige følelsen av å være gift. Plutselig i ettermiddag følte jeg meg så utrolig lykkelig og det var som om jeg svevde på en rosa sky. Jeg smilte hele tiden, følte meg så fin, var så glad og forelsket, og helt avslappet og rolig. Og nå gleder jeg meg sånn til mannen min kommer hjem på onsdag! Det er godt å være gift...

:hjerter_rundt:

Endret av iselin22
Skrevet
Det tror jeg også! 

Blir rart men deilig følelse å ha hans etternavn plutselig.. ;)

Ja akkurat det er veldig rart synes jeg. Og jeg tror det kommer til a ta litt tid a venne seg til det. Men det er sa koselig ogsa. Og han er superstolt av at jeg heter det samme som han. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...