Gå til innhold

Å handle det samme på butikken hver dag, er det rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg handler ofte den samme lunsjen hver dag, og jeg føler de ansatte legger så merke til det og meg. Jeg bor på et lite sted. At, der kommer hun "karbonadedama" igjen. Siden jeg kjøper fra varmdisken føler jeg det blir enda mer synlig hva jeg kjøper, til ca samme tidspunkt. Hun ene bak disken spurte meg her om dagen før jeg rakk å si noe: "Skal du ha karbonade?" Føler de er lei av meg, på en måte. Lei av meg og de hersens karbonadene.

Jeg sliter med angst og tankekjør og har nå begynt å plages skikkelig med dette. Jeg har bare en liten deltidsstilling og er mye hjemme på dagtid. Føler det skinner gjennom i måten jeg går kledd, jeg går veldig casual. Er redd de tenker negativt om meg pga det også. Men jeg lar ikke angsten vinne: Jeg endrer ikke klesstil eller slutter å handle det faste. Det å komme seg litt ut og kjøpe noe jeg er glad i gir meg faktisk litt glede. MEN det plager meg disse tankene.

Hvor vanlig er det egentlig å handle det samme hver dag i butikken?

Og til dere som jobber i butikk, tenker dere de som handler det samme hver dag er rare? Blir dere lei av å se trynet deres eller har internhumor rundt det og ser ned på de kundene som kjøper det samme dag ut og dag inn?

Anonymkode: 41245...07a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, jeg må le litt! "karbinadedama" :fnise:

Jeg er nemlig helt lik, overtenker alt i den minste detalj. Men jeg har gått i terapi en stund, og lært meg til at at folk flest driter i hva andre gjør. 

Og det er helt normalt å handle maten på samme plass hver eneste dag. Tenk i en kantine for eksempel, der går jo folk hver eneste dag, ingenting rart med det! 

Jeg handler alltid det samme på min lokale kafé, og der sier de bare "det vanlige?" Jeg har lært meg til å synes det er litt koselig, de kjenner meg igjen, og vet hva jeg vil ha. 

Anonymkode: b4813...d1a

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du, jeg må le litt! "karbinadedama" :fnise:

Jeg er nemlig helt lik, overtenker alt i den minste detalj. Men jeg har gått i terapi en stund, og lært meg til at at folk flest driter i hva andre gjør. 

Og det er helt normalt å handle maten på samme plass hver eneste dag. Tenk i en kantine for eksempel, der går jo folk hver eneste dag, ingenting rart med det! 

Jeg handler alltid det samme på min lokale kafé, og der sier de bare "det vanlige?" Jeg har lært meg til å synes det er litt koselig, de kjenner meg igjen, og vet hva jeg vil ha. 

Takk du ❤️ Kanskje det var måten hun sa det på, helt alvorlig: "Skal du ha karbonade?"

Men jeg jobber intens med dette og sist sa jeg, før hun rakk å spørre: "Da var det meg og karbonaden igjen." Jeg sa det med et smil.

Jeg tar angsten, før den tar meg 😄

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk du ❤️ Kanskje det var måten hun sa det på, helt alvorlig: "Skal du ha karbonade?"

Men jeg jobber intens med dette og sist sa jeg, før hun rakk å spørre: "Da var det meg og karbonaden igjen." Jeg sa det med et smil.

Ikke sant, du eier angsten din! :klem:

Sånt får meg til å smile og bli varm om hjertet. 

Jeg synes du er flink jeg, som forsetter å eksponere deg for neo du synes er ubehagelig, og itillegg prøver å vinne over den. Forsett slik, og skyv slike teite tanker unna! 

Du er kjempe flink, og har ingenting å være flau over. 

• Liker 11
Skrevet

Helt vanlig for meg. 

Anonymkode: 88e3c...88e

• Liker 3
Skrevet

Det er et ordtak som sier noe lignende som "hvis du visste hvor lite andre tenker på deg, ville du blitt fornærmet". :ler: 

Det er ingen som bryr seg om at du handler en karbonade eller to til lunsj hver dag.
Den ansatte gjenkjente deg i det øyeblikket du sto foran henne, kom med en kommentar, og i det sekundet du gikk derfra hadde hun glemt deg igjen.  :)

Anonymkode: bfdfd...e9d

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke sant, du eier angsten din! :klem:

Sånt får meg til å smile og bli varm om hjertet. 

Jeg synes du er flink jeg, som forsetter å eksponere deg for neo du synes er ubehagelig, og itillegg prøver å vinne over den. Forsett slik, og skyv slike teite tanker unna! 

Du er kjempe flink, og har ingenting å være flau over. 

Dine positive svar ga meg en god start på dagen, jeg ble litt rørt faktisk over støtten din ❤️❤️ 

• Liker 3
Skrevet

Det er koselig med stamkunder! Om de så kaller deg/tenker på deg som "kabonadedama", så er dette i positiv mening 🥰  De vil tenke på deg om du en dag ikke kommer, og lure på om alt er bra, og de blir glade for å se deg.

Anonymkode: 6f1bb...3a6

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er et ordtak som sier noe lignende som "hvis du visste hvor lite andre tenker på deg, ville du blitt fornærmet". :ler: 

Det er ingen som bryr seg om at du handler en karbonade eller to til lunsj hver dag.
Den ansatte gjenkjente deg i det øyeblikket du sto foran henne, kom med en kommentar, og i det sekundet du gikk derfra hadde hun glemt deg igjen.  :)

Anonymkode: bfdfd...e9d

Ja, jeg håper jo ikke at hun drømmer om karbonadedama, at jeg hjemsøker henne, jeg og karbonadene 🤣

Jeg vil helst være litt usynlig, er bare glad hvis jeg ikke blir husket på. Med mindre det er familie og venner selvsagt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er koselig med stamkunder! Om de så kaller deg/tenker på deg som "kabonadedama", så er dette i positiv mening 🥰  De vil tenke på deg om du en dag ikke kommer, og lure på om alt er bra, og de blir glade for å se deg.

Anonymkode: 6f1bb...3a6

❤️❤️

Skrevet

Njaa tenker kanskje litt over det, men det er koselig med sånne kunder som kommer hver dag og skal ha det samme ❤️ Tenker ikke noe stygt eller negativt om det, og helt ærlig legger jeg aldri merke til hva folk har på seg med mindre det er noe veldig spesielt.

Anonymkode: b3c5f...f88

• Liker 1
Skrevet

Dette gjør de bare for å være hyggelig, de vil bare vise at de husker deg. Jeg kjenner folk som møtes sånn på mcdonalds, den er kanskje litt verre?

Jeg har seks år i butikk bak meg, og det er mange kunder jeg husker. Særlig folk som kjøper lunsj er vanedyr, de kommer til samme butikk på samme tid og kjøper det samme. De eneste vi "snakker dritt" om på lageret er kjipe kunder som ødelegger dagen vår. Kunder som sier skjeller oss ut, som stjeler, som lar ungene ødelegge ting, som er ekstremt utålmodige og kravstore. Har aldri hørt noen si noe teit om snille, vanlige folk, og jeg har jobbet med veldig mange mennesker. 

Skrevet

I en periode kjøpte jeg havregrøt til frokost hver eneste ukedag i en kantine. De kjente meg igjen ja, og jeg synes det var flaut. Men jeg vet jo at det jeg tenker er ganske irrasjonelt. Jeg tenkte mer over det enn det de gjorde. Med mindre du har på deg morgenkåpe og flipflops når du er i butikken, så tenker ikke de noe mer over det etter du har dratt. :)

Anonymkode: 11f5e...970

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun tenker bare at hun skal gi god service! Og en del kunder forventer at man husker dem. Har hatt mange kunder opp igjennom som sier 'jeg skal ha det vanlige', og da har jeg følt meg litt dum hvis jeg ikke husker kunden eller hva det vanlige er. Men så prøver jeg å huske til neste gang. 

Kjøp det du vil og om de husker deg så ta det som et tegn på at de bryr seg og ønsker å gi god service. 😊

• Liker 5
Skrevet

Det er nok mange som er i samme butikk, kiosk, café e.l. hver dag og kjøper det samme hver dag eller ofte. Jeg tror ikke de som jobber på butikken bryr seg.

Det hadde vært verre hvis du var på butikken og kjøpte øl hver dag.

Anonymkode: 84d8e...bd5

• Liker 4
Skrevet

Helt vanlig tror. Noen tar en kaffekopp på kaffeen og noen som deg karbonade på butikken. 

Verre med meg da... Jeg liker ikke å handle og er litt lat. Sitter hjemne og studerer pga fjernundervisning. Bor på landet. Bestiller matkasse. Mannen tar nesren all levering og henting i barnehagen og handling. Jeg virker sikkert sær 😅 enstøying. Men jeg synes det er bare godt å unngå sånne turer. 

Anonymkode: 83451...b19

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du ikke er frekk så er det ingen grunn til å reagere. Om de reagerer så er det de som har et problem

Bor på et lite sted der man blir gjenkjent på spisesteder. Jeg er der ofte, og til og jeg jeg gjenkjenner noen av de andre kundene. Det er jo bare bra for business at folk kommer tilbake, gjerne anbefaler dem til venne rom man får god service

Anonymkode: d9abe...b66

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobbet i butikk da jeg studerte, og som ung er man jo ofte på sitt mest "dømmende", men å tenke noe negativt om de som handlet noe fast,  falt meg aldri inn. Hørte heller aldri noen av kollegaene si noe. Derimot er det vanlig å gi uttrykk for at man kjenner igjen faste kunder, så om hun sa "karbonade idag også" så er ikke det noe jeg hadde tolket negativt. Ja, hun burde jo ha smilt, men hadde hun smilt, så hadde du kanskje følt at hun lo av deg? Og hadde hun ikke sagt noe, og du handlet av hun ofte, så ville du kanskje ha følt at hun overså deg? Poenget mitt er at uansett reaksjon, så kan man klare å vri det til noe negativt ved å overtenke 😉

Og du, ingenting er kjedeligere enn å jobbe i butikk uten kunder,  så kan aldri tenke meg at hun er "lei av deg og karbonadene" 😉

Anonymkode: 7f242...478

• Liker 4
Skrevet

Mannen min gjorde også det i lunsjen på jobb, alltid det samme. Den ene dagen startet de allerede på den da han gikk mot disken! 🥰 

Da han ble sykmeldt var vi innom igjen , en meny butikk dette.. vi kom mot disken og han ene bak sa" Går det bra? Er så lenge siden vi har sett deg!"  Mannen min ble helt rørt over at de merket seg det. 

Stamkunder er fantastisk. Jobbet i butikk i over 10 år, og de er det beste syns jeg. 🥰 Koselig er det! ( Men legger heller ikke merke til hva de har på seg) 

Anonymkode: 58add...74e

• Liker 5
Skrevet

Nå fikk jeg skikkelig lyst på karbonade 😄

Anonymkode: c00de...61e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...