Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg revnet ikke mye, men fikk en del rifter ved fødsel, mest på innsiden av skjeden, og ble sydd i 1,5t.. Det er nå 18 dager siden, og jeg går fremdeles på smertestillende og smører meg med bedøvelse salve. 

Det ene stiget på kjønnsleppen har begynt å gå opp, så henger en lang tråd ut mellom beina mine. Skikkelig delikat, og vondt når jeg kommer borti tråden.. 

Problemet mitt er at jeg har voldsomt lyst til å ha sex med samboer igjen, altså penetrerende sex. Men jeg tør ikke før smertene har gitt seg, i frykt for å ødelegge sexlivet vårt. Når ga deres smerter seg? Når var stingene borte? 

Anonymkode: 393cf...d3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør vente til det får grodd ordentlig! Gjør andre ting i mellomtiden. Så hastverk kan dere vel ikke ha. Du ville ikke spilt fotball 18 dager etter å ha brekt beinet liksom. 

Stingene mine brukte omtrent 4 uker på å gro, og man bør vente 6 uker med sex pga infeksjonsfare i livmoren. For meg var det fremdeles sårt med penetrering til ca 5 måneder etter.

• Liker 6
Skrevet
Kassiopeia8 skrev (1 minutt siden):

Du bør vente til det får grodd ordentlig! Gjør andre ting i mellomtiden. Så hastverk kan dere vel ikke ha. Du ville ikke spilt fotball 18 dager etter å ha brekt beinet liksom. 

Stingene mine brukte omtrent 4 uker på å gro, og man bør vente 6 uker med sex pga infeksjonsfare i livmoren. For meg var det fremdeles sårt med penetrering til ca 5 måneder etter.

Hastverk har vi ikke, men jeg har lyst til å ha sex med kjæresten min, så det er ikke mye jeg kan gjøre med lysten. Selv om jeg har lyst, så har ikke ike hatt sex enda pga smertene jeg har.

Vi gjør andre ting, men det hjelper på en måte ikke på lysten, jeg får bare mer lyst til å ha sex med han når jeg gjør ting med han. Og jeg tenker det er fint jeg, for vårt samliv, at jeg har lyst på han så snarlig etter fødsel, selv med smerter i underlivet. :)

Om vi skulle hatt sex før de sex ukene er omme, så hadde vi selvsagt brukt kondom for å hindre infeksjonsfare, og ny graviditet. 

Om det er sårt er det greit nok, men foreløpig er det fremdeles vondt å tørke meg etter jeg har tisset, så håper bare det gir seg snart. :bond:

Ts

Skrevet

Bare kjør på, tenker det kommer til å gjøre så inn i helvete vondt at du mister lysta en god stund! Er du heldig får du også en infeksjon på kjøpet. Problem solved!

Anonymkode: cfcf4...31f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare kjør på, tenker det kommer til å gjøre så inn i helvete vondt at du mister lysta en god stund! Er du heldig får du også en infeksjon på kjøpet. Problem solved!

Ja, for det var veldig konstruktivt svar. 

Hva er som forferdelig med at jeg har lyst til å ha sex med kjæresten min? Hvordan klarer jeg å tråkke deg så voldsomt på tærne med det? 

• Liker 4
Skrevet

For meg var ikke sex godt før 9 måneder etter fødselen. Jeg ble klipt under fødselen og pga amming så var jeg sår og tørr nedentil. 

Anonymkode: 0be89...6ff

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er som forferdelig med at jeg har lyst til å ha sex med kjæresten min? Hvordan klarer jeg å tråkke deg så voldsomt på tærne med det? 

Det er jo ingenting forferdelig med å ha lyst. Men det er litt spesielt å ha SÅ lyst på penetrering at du vurderer å gjøre det før kroppen din er klar. Han kan jo stimulere klitoris nå (dette er jo bedre enn penetrering uansett)

Anonymkode: e920e...166

• Liker 5
Skrevet

Ett år. Hadde hastekeisersnitt, så jeg hadde ingen rifter eller skader i underlivet. Ammehormonene gjorde allikevel skjeden sår. Ikke slik at jeg merket det i hverdagen, men friksjonen som oppstår under sex gjorde det veldig smertefullt. Det ga seg ikke før jeg sluttet å amme. Kan være greit at du vet at dette også er en vanlig grunn til smerter i underlivet etter fødsel. Det er allikevel viktig å bevare parforholdet, så bruk alternative måter å ha sex på, som f.eks oralsex. 

Anonymkode: aedc6...fa4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ingenting forferdelig med å ha lyst. Men det er litt spesielt å ha SÅ lyst på penetrering at du vurderer å gjøre det før kroppen din er klar. Han kan jo stimulere klitoris nå (dette er jo bedre enn penetrering uansett)

Anonymkode: e920e...166

Du leser ting som ikke står. Jeg sier jo at vi ikke har sex, nettopp fordi jeg har vondt enda - ergo kroppen er ikke klar. 

Jeg har kanskje en høyre sexdriv enn deg, men uansett om jeg har lyst så er ikke det ensbetydende med at jeg skal ha sex NÅ. 

Jeg etterspør erfaringer om når underlivet sluttet for andre å være vondt etter sying, det er alt. Ikke om hva du eller andre synes jeg skal gjøre med min kropp og min partner. 

Det er utrolig nok helt normalt å ha lyst til å sex igjen relativt raskt etter fødsel, jordmor snakket om det på utskrivningsamtalen min. Og som hun sa - skal vi ha sex før seks uker, så må vi bruke kondom. Men da er vi uansett avhengi av at jeg ikke har vondt lenger. 

At du synes klitoris stimulering er bedre, får være din sak og din preferanse. 

Ts

• Liker 4
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Gikk fra oktober til april og leget meg selv i sølibat. Det var lenge ja, men ikke noe vits i å ha sex bare for å ha det, hvis det ikke er noe godt! Revnet, klippet og sydd ganske mye her da, så ikke sikkert at du trenger å vente så lenge som jeg måtte :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg var ikke sex godt før 9 måneder etter fødselen. Jeg ble klipt under fødselen og pga amming så var jeg sår og tørr nedentil. 

Anonymkode: 0be89...6ff

Så kjedelig! Jeg håper det ikke tar så lang tid for min del. 

Takk for deling av erfaring 🌸

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ett år. Hadde hastekeisersnitt, så jeg hadde ingen rifter eller skader i underlivet. Ammehormonene gjorde allikevel skjeden sår. Ikke slik at jeg merket det i hverdagen, men friksjonen som oppstår under sex gjorde det veldig smertefullt. Det ga seg ikke før jeg sluttet å amme. Kan være greit at du vet at dette også er en vanlig grunn til smerter i underlivet etter fødsel. Det er allikevel viktig å bevare parforholdet, så bruk alternative måter å ha sex på, som f.eks oralsex. 

Så leit at dette også kan skje, og ett år er fryktelig lenge. Hjalp det ikke med glidemiddel heller? 

Jeg har sex med han på andre måter. Jeg har ikke lyst til at han skal ta noe på meg enda tilfelle det skal gjøre vondt og dermed sette griller i hodet på meg, men jeg koser meg med å gi han nytelse hvertfall. 🌸

skruttveig skrev (1 minutt siden):

Gikk fra oktober til april og leget meg selv i sølibat. Det var lenge ja, men ikke noe vits i å ha sex bare for å ha det, hvis det ikke er noe godt! Revnet, klippet og sydd ganske mye her da, så ikke sikkert at du trenger å vente så lenge som jeg måtte :)

Helt enig i at det å ha sex bare for å ha sex er tullete. Jeg vil bare ha tilbake sexlivet vårt igjen, savnet det voldsomt under svangerskapet også. Så jeg krysser fingrene for at smertene gir seg raskt, så vi kan hoppe i høyet igjen. :sengekos:

Jeg ble ikke klippet, har det noe å si? Er det kortere/lengere helbedringstid? 

Jeg revnet grad 2 og masse små rifter innvendig og noen få på hetten. I utgangspunktet skal jeg ikke ha så vondt som jeg har med så lite "skader" i følge jordmor som sydde.

Ts

Skrevet

Når stingene røk tok det et halvår før jeg var grodd. 

Anonymkode: 01ffc...93c

Skrevet

jeg vet ikke med sex, men ville dratt tilbake for sjekk om du har mer vondt enn du "burde". det kan være pga noe har grodd feil eller noe og de kan fikse det, det har skjedd med folk jeg kjenner.

Anonymkode: ab438...272

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

jeg vet ikke med sex, men ville dratt tilbake for sjekk om du har mer vondt enn du "burde". det kan være pga noe har grodd feil eller noe og de kan fikse det, det har skjedd med folk jeg kjenner.

Anonymkode: ab438...272

Var til legen i slutten av forrige uke, det så ut slik det skulle. Men han forsto hvorfor jeg hadde vondt, hva nå han mente med det. :fnise:

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så leit at dette også kan skje, og ett år er fryktelig lenge. Hjalp det ikke med glidemiddel heller? 

For min del hjalp ikke det, nei, for problemet var ikke at jeg ikke ble våt nok. Det svei veldig med inn og ut-bevegelser selv om det var god gli. For noen hjelper sikkert glidemiddel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så kjedelig! Jeg håper det ikke tar så lang tid for min del. 

Takk for deling av erfaring 🌸

Jeg har sex med han på andre måter. Jeg har ikke lyst til at han skal ta noe på meg enda tilfelle det skal gjøre vondt og dermed sette griller i hodet på meg, men jeg koser meg med å gi han nytelse hvertfall. 🌸

Helt enig i at det å ha sex bare for å ha sex er tullete. Jeg vil bare ha tilbake sexlivet vårt igjen, savnet det voldsomt under svangerskapet også. Så jeg krysser fingrene for at smertene gir seg raskt, så vi kan hoppe i høyet igjen. :sengekos:

Jeg ble ikke klippet, har det noe å si? Er det kortere/lengere helbedringstid? 

Jeg revnet grad 2 og masse små rifter innvendig og noen få på hetten. I utgangspunktet skal jeg ikke ha så vondt som jeg har med så lite "skader" i følge jordmor som sydde.

Ts

Revning grad 2 og innvending revning er jævlig vondt. Og når stingene har revnet gjør det vondt mye lenger etterpå dessverre. Er mye mer smertefullt da.

Anonymkode: 01ffc...93c

Skrevet

At noen i det hele tatt har overskudd til å tenke på sex etter et par uker er helt fjernt fra min virkelighet 😆 jeg var inkontinent og lakk i alle kroppsåpninger, vi var begge helt utslitte av søvnmangel og hadde jo selvfølgelig baby sovende inne hos oss, så det var ikke akkurat noe sensuell stemning på soverommet 🙈 Tok vel noen måneder før det var aktuelt å komme inn på det temaet, og da hadde ting grodd fint :) Jeg ble klippet og det grodde uten noe komplikasjoner, men det gjorde veldig vondt de første 2-3 ukene så jeg gikk på masse smertestillende. 

Anonymkode: 18ea0...e4c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

At noen i det hele tatt har overskudd til å tenke på sex etter et par uker er helt fjernt fra min virkelighet 😆 jeg var inkontinent og lakk i alle kroppsåpninger, vi var begge helt utslitte av søvnmangel og hadde jo selvfølgelig baby sovende inne hos oss, så det var ikke akkurat noe sensuell stemning på soverommet 🙈 Tok vel noen måneder før det var aktuelt å komme inn på det temaet, og da hadde ting grodd fint :) Jeg ble klippet og det grodde uten noe komplikasjoner, men det gjorde veldig vondt de første 2-3 ukene så jeg gikk på masse smertestillende. 

Det er rart hvor forskjellige vi er. :fnise:

Utslitte av søvnmangel vi også, og baby samsover med oss, så er ikke noe spesielt sensuelt inne på soverommet. Men vi har jo noen timer her og der hvor baby sover, og jeg synes jo kjæresten er blitt usedvanlig mye flottere etter han ble pappa. :hjerter_rundt:

Var alle trådene dine ute, og du var helt ferdig grodd etter de ukene? Jeg nærmer meg tre uker nå selv, så håper smertene gir seg snart! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du fikk et veldig konstruktivt svar av Kassiopeia8 før mitt, som du bare avfeide og fortsatte å gnåle om sex som om du var en kvisete tenåringsgutt. Da er det jo ikke annet å gjøre enn å kjøre på da vel, når penetrering er alt du tenker på. Det har ikke noe med å tråkke meg på tærne å gjøre. Det er av null betydning for meg om du har sex eller ei.

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er rart hvor forskjellige vi er. :fnise:

Utslitte av søvnmangel vi også, og baby samsover med oss, så er ikke noe spesielt sensuelt inne på soverommet. Men vi har jo noen timer her og der hvor baby sover, og jeg synes jo kjæresten er blitt usedvanlig mye flottere etter han ble pappa. :hjerter_rundt:

Var alle trådene dine ute, og du var helt ferdig grodd etter de ukene? Jeg nærmer meg tre uker nå selv, så håper smertene gir seg snart! 

Jordmor sa at jeg bare skulle fortsette å ta smertestillende så lenge jeg hadde smerter, men etter ca 3 uker så hadde jeg sluttet å ta noe smertestillende. Etter ca 5-6 uker var jeg ute og red på hest som vanlig igjen, så da var det ihvertfall ikke noe spor igjen av smerter :) Men følte meg veldig rar, tørr og åpen i underlivet en god stund, så tror det egentlig var helt greit for underlivet mitt å slippe sex de første par månedene. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...