Gjest Cerise Skrevet 19. august 2005 #1 Skrevet 19. august 2005 orkideen min har plutselig kommet med to små blader mitt på den ene stilken Hva skal jeg gjøre med disse??
Gjest Gjesta Skrevet 19. august 2005 #2 Skrevet 19. august 2005 La dem være. Planta trenger dem for å ta opp fuktighet fra lufta og for å puste.
Gjest Cerise Skrevet 19. august 2005 #3 Skrevet 19. august 2005 men hva om de vokser seg større,så henger det to digre blader rett ut fra stilken?! Ser ikke det litt rart ut kanskje?hehe virkelig ikke peiling på dette her,hehe, aldri sett noe slikt før! takk for raskt svar
Gjest Gjesta Skrevet 19. august 2005 #4 Skrevet 19. august 2005 Det er ikke akkurat uvalig at orkideer har blader da... De er faktisk helt avhengige av dem for å leve.
Missbumblebee Skrevet 19. august 2005 #5 Skrevet 19. august 2005 Hadde selv en orkidè som fikk blad midt på stilken. Etter en stund vokste det også ut røtter der hvor bladene kom, så nå har jeg fått en helt "hjemmedyrket" orkidè! Bare la den være der du, så kanskje du også kan øke orkidèbestanden din helt gratis
Gjest aud Skrevet 19. august 2005 #6 Skrevet 19. august 2005 Gratulerer - du har fått en keiki. La den være på planten til den har 3-4 røtter som er ca 4 cm lange. Da kan du plante den i egen potte. hilsen Aud --------------- www.orkideer.com
annie8219 Skrevet 12. desember 2005 #7 Skrevet 12. desember 2005 vanskeligt å si noe om for det er over 2000 sorter orkideer men hørest ikke uvanligt ut nei...di lange grålige røttene er luftrøtter...det har di fleste orkideer ettersom di lever oppi trær uten jord....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå