Gå til innhold

Vanskelig å få leie når man er kvinne på 39!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt mye med å finne et sted å leie nå, og mange er skeptiske og forstår ikke hvorfor en kvinne i 30-årene er singel og skal leie. Føler jeg blir dømt hardt. 

Jeg har prøvd å jobbe og å studere i 20-årene og 30-årene, og har vært sykmeldt og på AAP nå og da. Har hatt en vanskelig barndom og opplevd psykisk mishandling og seksuelt misbruk en kort periode i livet, og ble voldtatt som voksen. 

Så siden jeg har vært mange år på AAP, så var det så vidt jeg klarte meg økonomisk, og de gangene jeg studerte var det så vidt jeg klarte meg økonomisk. Da jeg hadde jobb i perioder klarte jeg å spare litt, men jeg tjente ikke så mye som ufaglært.

Jeg har aldri gjort en flue fortredt og hverken røyker eller drikker. Hadde en katt i mange, noe som også gjorde det vanskelig å få leie. Nå er katten død, og jeg blir iallefall bedt på visning, men de er skeptiske til alderen min... De fleste ser vel for seg at en kvinne på 39 skal ha en samboer, barn og eie... 

Anonymkode: 5a6d3...8a9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har jobb er det det som er problemet. Ikke alder og at du er kvinne.

Anonymkode: 9574c...ae6

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har slitt mye med å finne et sted å leie nå, og mange er skeptiske og forstår ikke hvorfor en kvinne i 30-årene er singel og skal leie. Føler jeg blir dømt hardt. 

Jeg har prøvd å jobbe og å studere i 20-årene og 30-årene, og har vært sykmeldt og på AAP nå og da. Har hatt en vanskelig barndom og opplevd psykisk mishandling og seksuelt misbruk en kort periode i livet, og ble voldtatt som voksen. 

Så siden jeg har vært mange år på AAP, så var det så vidt jeg klarte meg økonomisk, og de gangene jeg studerte var det så vidt jeg klarte meg økonomisk. Da jeg hadde jobb i perioder klarte jeg å spare litt, men jeg tjente ikke så mye som ufaglært.

Jeg har aldri gjort en flue fortredt og hverken røyker eller drikker. Hadde en katt i mange, noe som også gjorde det vanskelig å få leie. Nå er katten død, og jeg blir iallefall bedt på visning, men de er skeptiske til alderen min... De fleste ser vel for seg at en kvinne på 39 skal ha en samboer, barn og eie... 

Det der er bare noe du innbiller deg. Enten så ligger det noe mer bak enn det du forteller eller så vil de fleste som leier ut foretrekke en single, barnløs kvinne på 39 enn barnefamilier, studenter o.l

Anonymkode: 151c2...816

• Liker 10
Skrevet

Har du inntekt nå? Bare si hvor du jobber. Dersom noen spør så kan du lyve og hinte til at du har nettopp slått opp med kjæresten og trenger et sted å bo. Å være snill og grei fører deg intet sted. Ofte må du bare juge for å komme deg frem i livet. 

Anonymkode: 3c024...c7b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du ikke har jobb er det det som er problemet. Ikke alder og at du er kvinne.

Anonymkode: 9574c...ae6

Jeg har jobb, men de sykmeldt. 

Skrevet

Hva har det med alderen din å gjøre? 

Anonymkode: de39f...979

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har jobb, men de sykmeldt. 

Det trenger du ikke si. Du kan heller si at du vil ha noen uker fri der du får tid til å flytte. Å finne seg sted å bo handler om å være god på å juge. Lat som om du er et glad, hyggelig menneske som liker andre mennesker. Spill trygg på deg selv. Så lyver du om livet ditt på en måte du ikke kan bli tatt på

For eks si hva du jobber som. Ikke si du er sykmeldt. Om du møter de etter du ahr flyttet inn kan du si at du ahr blitt sykmeldt da om du vil. De kan ikke kaste deg ut for det. 

Om de lurer på hvorfor du flytter dit alene, singel, og nesten 40, så kan du si at det nylig ble slutt med kjæresten

Osv

• Liker 6
Skrevet

Det der er bare noe du innbiller deg. Enten så ligger det noe mer bak enn det du forteller eller så vil de fleste som leier ut foretrekke en single, barnløs kvinne på 39 enn barnefamilier, studenter o.l

Anonymkode: 151c2...816

Nei, det er som jeg forteller. En visning jeg var på igår var det et godt voksent ektepar på 60 med barn mellom 16-26. Mannen var hyggelig, men kona var dømmende. Hun syns det var rart at jeg var 39 og skulle leie og ikke hadde barn. Hun ville spørre mer, så jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du inntekt nå? Bare si hvor du jobber. Dersom noen spør så kan du lyve og hinte til at du har nettopp slått opp med kjæresten og trenger et sted å bo. Å være snill og grei fører deg intet sted. Ofte må du bare juge for å komme deg frem i livet. 

Trist at man må lyve for å leie. Jeg sier selvfølgelig at jeg jobber, selv om jeg er sykmeldt. 

Skrevet

Som utleier synes jeg der er veldig rart hvis noen i den alderen ønsker på leie. Da er det noe som ikke er helt på stell i livet ditt, og da havner du automatisk lenger ned i bunken. Beklager å måtte si det.

Katt er for øvrig fullstendig uaktuelt her uansett vor gammel du er.

Og før noen klikker i vinkel; husk på at vi som boligeiere ofte har investert enorme summer i bolig. De pengene "alle andre" setter i fond, har vi brukt på eiendom. Da ønsker vi naturligvis å sikre oss så godt som mulig mot verdiforringelse.

Anonymkode: e577f...3bc

• Liker 4
Skrevet

Hvis alle lyver så er de nok redde at det kommer 3 unger og samboer om ei uke. Si at du er frivillig barnløs. Folk er skeotiske fordi de fleste har råd til å kjøpe bolig når de nærmer seg 40 eller forventer at du kjøper og flytter raskt. 

Anonymkode: b9906...71b

• Liker 2
Skrevet

Egentlig så tror det lønner seg mest å være ærlig her... Med en gang du unngår å si noe virker det rart 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har prøvd å jobbe og å studere i 20-årene og 30-årene, og har vært sykmeldt og på AAP nå og da. Har hatt en vanskelig barndom og opplevd psykisk mishandling og seksuelt misbruk en kort periode i livet, og ble voldtatt som voksen

Nei, det er som jeg forteller. En visning jeg var på igår var det et godt voksent ektepar på 60 med barn mellom 16-26. Mannen var hyggelig, men kona var dømmende. Hun syns det var rart at jeg var 39 og skulle leie og ikke hadde barn. Hun ville spørre mer, så jeg. 

Det uthevet tror jeg ingenting på. Det ligger mer til i historie din som du ikke vil fortelle. Jeg har leid siden jeg var 21år og er i 30årene nå. Har aldri møtt noe skeptikere eller dømmende holding på grunn av alderen min. Det har heller blitt stilt noen ekstra spørsmåler ang jobb og disponering av økonomi slik at de kan forsikre seg at husleien blir innbetalt til rett tid.

Anonymkode: 17b09...9bb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Egentlig så tror det lønner seg mest å være ærlig her... Med en gang du unngår å si noe virker det rart 

Jeg vil ikke at noen skal vite om alt det vonde jeg har opplevd. Jeg viser meg fra min beste side på visning, men det er alltid ubehagelig å få spørsmål fordi de blir skeptisk. 

Skrevet

Du er jo i en alder som sikkert er i nærheten til mennene i hus. Er du pen? Tenker det har noe  si for kvinnene, dersom det bare er kjellerleiligheter med par som leier ut du ser på. Ellers tenker jeg det er fordi du sier du er sykemeldt.

Anonymkode: f36a3...f7e

Skrevet

Det uthevet tror jeg ingenting på. Det ligger mer til i historie din som du ikke vil fortelle. Jeg har leid siden jeg var 21år og er i 30årene nå. Har aldri møtt noe skeptikere eller dømmende holding på grunn av alderen min. Det har heller blitt stilt noen ekstra spørsmåler ang jobb og disponering av økonomi slik at de kan forsikre seg at husleien blir innbetalt til rett tid.

Hva da? Hva mer ligger i historien tenker du? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er jo i en alder som sikkert er i nærheten til mennene i hus. Er du pen? Tenker det har noe  si for kvinnene, dersom det bare er kjellerleiligheter med par som leier ut du ser på. Ellers tenker jeg det er fordi du sier du er sykemeldt.

Anonymkode: f36a3...f7e

Jeg har ikke sagt at jeg er sykemeldt. Jeg er jo ikke noen som legger meg etter andres menn heller... 

Skrevet

Jeg vil ikke at noen skal vite om alt det vonde jeg har opplevd. Jeg viser meg fra min beste side på visning, men det er alltid ubehagelig å få spørsmål fordi de blir skeptisk. 

Hva er det du blir spurt om utenom jobb å økonomi?

Det er vanlig å spurt om man er en person som fester mye eller om man er en stille å rolig person.

Ingen som spørr etter livshistorien til de som kommer på visningen.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har leid ut i mange år, og stiller helt enkle spørsmål til potensielle leietakere som hvor lenge de kan tenke seg å leie osv.. om dyr eller røyk, da vi har en allergiker i huset. 

Hvis de svarer unnvikende, havner de nederst på listen. Men hvis ts hadde kommet på visning og fortalt livshistorien sin, er det også rødt flagg. Det trenger ikke en utleier å vite, og har fått høre mange livshistorier. 

Anonymkode: 6bfae...9ba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som utleier synes jeg der er veldig rart hvis noen i den alderen ønsker på leie. Da er det noe som ikke er helt på stell i livet ditt, og da havner du automatisk lenger ned i bunken. Beklager å måtte si det.

Katt er for øvrig fullstendig uaktuelt her uansett vor gammel du er.

Og før noen klikker i vinkel; husk på at vi som boligeiere ofte har investert enorme summer i bolig. De pengene "alle andre" setter i fond, har vi brukt på eiendom. Da ønsker vi naturligvis å sikre oss så godt som mulig mot verdiforringelse.

Anonymkode: e577f...3bc

Så du leier helst ut til de mellom 20-25 år? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...