Gå til innhold

Matintoleranser vs Overvekt

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig gjør jeg ikke det.

Jeg ser bare ei venninne som er frisk og kan spise alt i alle settinger, og ei venninne som ikke kan spise alt og som i tillegg har smerter og må ta medisiner og sånn, derfor tenker jeg utifra hva jeg ser.

Ts

Anonymkode: 8fc54...856

Men nå bør man jo ikke konkludere noe ut ifra bare det man ser

Anonymkode: bde2f...eca

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ingen konkurranse og jeg skjønner heller ikke hvorfor du skal være dommer over hvem som har det verst. Jeg tror du er Maja. Uansett om du er det eller ikke er det tydelig at du ser ned på overvektige og framstår veldig usympatisk. Hvis du virkelig bryr deg om BEGGE venninnene dine så sier du i fra om at dette vil du ikke blande deg inn i. 

Anonymkode: 58ce3...6b9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er ingen konkurranse og jeg skjønner heller ikke hvorfor du skal være dommer over hvem som har det verst. Jeg tror du er Maja. Uansett om du er det eller ikke er det tydelig at du ser ned på overvektige og framstår veldig usympatisk. Hvis du virkelig bryr deg om BEGGE venninnene dine så sier du i fra om at dette vil du ikke blande deg inn i. 

Anonymkode: 58ce3...6b9

Tror jeg også ettersom jeg har sett lignende problematikk med spiserørsbetennelse i andre tråder det siste døgnet. 

Anonymkode: bde2f...eca

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden hører vel mer hjemme i kropp og helse forumet. Det handler ikke om mat, men helse. 

Tror dette er en fiktiv problemstilling av noen som vil hetse overvektige, men svarer likevel. 

Overvekt regnes som en kronisk tilstand. Ergo er begge syke, bare at på den ene synes sykdommen utenpå.   Veldig naivt å tro at den ene har det bedre enn den andre. Det vitner om lite innsikt i overvektproblematikk. 

Anonymkode: 15e85...b90

• Liker 1
Skrevet

For det første, for en idiotisk diskusjon? 

Men Maja som har faktiske matallergier har det verst. Jeg har IBS og har i perioder hatt store problemer med å få i meg mat, og det er IKKE lett med de allergiene hun har. Hun kan ikke bare bestille mat på restaurant, eller forvente å finne mat hun tåler på en kafé. Hun har sannsynligvis alltid med seg noe mat i veska. 

Å være overvektig kan slankes bort, å ha matallergier må man leve med.

Anonymkode: 69486...876

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Du får prøve å lære venninnene dine at ingen får det bedre av at andre har det verre!

Begge sliter, og for begge er det nok verst å være dem. Du skal ikke avgjøre hvem av dem som har det verst, du skal være en god venn og forklare begge at ja, du har et problem og det må du lære deg å leve med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...