AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 Jeg har kjøpt et sett med spillkomponenter fra Etsy som sendes fra Polen. Jeg slapp opprinnelig tollgebyr fordi det ble pålagt moms ved utsjekking på Etsy og har fått settet, men det manglet en del og etter mye om og men har jeg endelig greid å få en respons fra selger angående den manglende delen - og han sendte den visst i dag for så å svare på alle henvendelsene mine etterpå. Men siden han sendte den uten at jeg har betalt moms på den, er jeg redd jeg må betale tollgebyr og moms på nærmere 200 kr for en bitteliten ting verdt rundt en tier som jeg attpåtil allerede har betalt moms på. Er det noen som vet om det er sånn? Jeg tenker at jeg kanskje kan krangle meg til å slippe moms, men at tollgebyret vel vil bli belastet uansett... Anonymkode: 4546b...80c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #2 Skrevet 17. februar 2021 Siden dette er en del av den opprinnelige bestillingen som ikke ble levert i første omgang har du jo allerede betalt moms for denne delen. Dette blir jo som en dellevering der du allerede har betalt for både delen og momsen. Den bør jo da komme til deg uten noe ekstra, så lenge selgeren har merket pakken korrekt. Anonymkode: c2171...5b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå